Pirmiausiai rekonstrukcijos vyks nuo Stoties gatvės iki Liepų alėjos, o vėliau, sutvarkius pirmąją gatvės dalį, bus rekonstruojama likusi A. Jakšto gatvės dalis iki Smėlynės gatvės. Gatvės rekonstrukcija kainuos per 1,7 mln. eurų.
Tačiau kelininkams pradėjus tvarkyti A. Jakšto gatvę, buvo atkastas grindinys – išklotas lauko rieduliais.
Beje, Panevėžio mieste, po ne vienos gatvės asfaltu slepiasi lauko riedulių grindiniai. Tokie grindiniai kadaise buvo bene visose miesto centrinėse gatvėse. Tik vėliau lauko rieduliais grįstos gatvės užlietos asfalto danga.
Atkasti grindiniais ne tik A. Jakšto, bet ir Pušaloto gatvėse. Abiejų gatvių surinkti buvusio grindinio akmenys saugomi bendrovės „Panevėžio gatvės“ teritorijoje.
Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Tomas Jukna patvirtino, kad gatvių grindinio akmenys tikrai saugomi.
„Jie yra bendrovės „Panevėžio gatvės“ teritorijoje. Dalis akmenų fragmentiškai bus panaudoti Pušaloto gatvėje ties pėsčiųjų perėja. Dauguma akmenų planuojama panaudoti Laisvės aikštės prieigų gatvelėms įrengti. Tos gatvelės bus išgrįstos, kaip yra padaryta Birutės gatvėje. Planai, manau, bus įgyvendinti, kai prasidės Panevėžio viešųjų erdvių rekonstrukcijos“, – aiškino T. Jukna ir teigė, kad pagal architektūrinius planus, akmeninius grindinius planuojama palikti gatvelėse, besišakojančiose į abi puses nuo Respublikos gatvės atkarpoje tarp Klaipėdos ir Vasario 16-osios gatvių.
Pasak administracijos direktoriaus pavaduotojo, saugomi akmenys likę ir po J. Tilvyčio gatvės remonto.
„Saugome Pušaloto gatvės akmenis. Bandysime išsaugoti ir A. Jakšto gatvės buvusio grindinio akmenys. Tik dar neaišku, kiek pavyks jų išsaugoti. A. Jakšto gatvė – europinis projektas. Todėl medžiagos – akmenys, skalda, asfalto likučiai – turime utilizuoti ir pateikti statybinio laužo sunaikinimo dokumentus. Todėl dėl šitos gatvės akmenų yra šiokių tokių nepatogumų. Tačiau bandome tartis su rangovais, kaip išsaugoti ir šios gatvės grindinio akmenis“, – sprendė grindinio akmenų išsaugojimą T. Jukna.