Pastaraisiais metais atlikti sisteminiai atnaujinimai šioje srityje šiandien leidžia pasidžiaugti technologiniais pokyčiais Respublikinės Šiaulių ligoninės Konsultacijų skyriuje. Ligoninės lankytojus pasitinkanti atnaujinta jaukesnė, inovatyvesnė aplinka nuteikia teigiamai ir užtikrina dar profesionalesnį ir patogesnį paslaugų suteikimą.
Daugiau atsakytų skambučių ir laukiančiųjų eilės koordinavimas
Stengiantis palengvinti pacientų registravimąsi 2019 m. pavasarį Respublikinėje Šiaulių ligoninėje buvo sukurta speciali registracijos tvarka – pacientų laukiančiųjų eilė. Tai eilė, kai nesant laisvų priėmimo laikų pas specialistą, pacientui sutikus, jis užregistruojamas į sąrašą – eilę. Vėliau, atsiradus laisvai priėmimo vietai, Konsultacijų skyriaus registratūros darbuotojas telefonu skambina kiekvienam pacientui nuo anksčiausiai laukiančiųjų eilėje įregistruoto ir priskiria pacientą į jam tinkamą, suderintą priėmimo laiką.
Duomenys rodo, kad iki 2020 m. kovo mėnesio Respublikinės Šiaulių ligoninės registratūroje buvo neatsiliepiama į maždaug 30% skambučių. Padidintas registratūros darbuotojų skaičius padeda spręsti problemą – neprisiskambinančių dabar sumažėję iki 7, 7 proc.
Užsiregistravę pacientai gauna SMS žinutę, patvirtinančią apie registraciją ir priminimą apie atvykimo laiką ir vietą pas gydytoją specialistą. Registracija telefonu (8 41) 500111 vykdoma kasdien, darbo dienomis nuo 7.30 iki 19.30 val.
Pacientų patogumui – išankstinės registracijos sistema internetu
Nuo praėjusių metų rudens Respublikinė Šiaulių ligoninė tapo viena pirmųjų šalies respublikinių ligoninių, prisijungusių prie išankstinės pacientų registracijos (IPR IS) sistemos, kuri įgalina žmones pačius organizuoti, planuoti, koreguoti savo vizitą ar konsultaciją pas gydytoją.
Internetinė registracijos platforma (adresas – ipr.esveikata.lt) leidžia pacientams nuotoliniu būdu rezervuoti priėmimo laiką, gauti pranešimus ir priminimus apie numatytą apsilankymą pas gydytoją, atšaukti apsilankymą, stebėti visų savo planuojamų bei įvykusių apsilankymų istoriją. Sistema patogi naudotis ir šeimos gydytojams – turima prieiga leidžia užregistruoti pacientą vizitui pas gydytoją, išrašyti siuntimą nuotoliniu būdu.
Besinaudojančių IPR sistema skaičius auga – šiuo metu registracija nuotoliniu būdu naudojasi apie 20 proc. besikreipiančiųjų pacientų.
Diagnostikos centro vadovė Kristina Kurganovienė skatina pacientus drąsiau naudotis patogiais technologiniais sprendimais: „Sistema patogi tuo, kad pacientas pats renkasi laiką ir konkretų medicinos specialistą, kurio pagalba ar konsultacija reikalinga – užpildžius konsultacijos duomenis registracija patvirtinama asmens indentifikavimo duomenimis per elektroninius valdžios vartus. Vyresni žmonės neturėtų išsigąsti registracijos internetu – pacientą registruoti gali ir šeimos gydytojas, tad drąsiai kreipkitės pagalbos į juos“, – pasakoja K. Kurganovienė.
Naujai įrengtas jaukus pacientų laukiamasis ir patogi aptarnavimo sistema
Atnaujinamos ligoninės registracijos platformos ir tvarka nėra viskas, kuo gali džiaugtis Respublikinės Šiaulių ligoninės pacientai. Tyrimų atlikimo, konsultacijos pas norimą gydytoją ligoninės lankytojai lauks naujai įrengtame jaukiame laukiamajame.
Ligoninėje įdiegta ir nauja pacientų aptarnavimo valdymo sistema – „Savitarnos kasa“. Nuo 10 iki 6 optimizuotas registratūros priėmimo langelių skaičius, todėl pacientai, atvykę į ligoninę, nukreipiami tiesiai prie reikiamo kabineto durų. Šiuo metu ligoninėje yra vykdomas triažas – atvykusiam pacientui pamatuojama temperatūra, klausiama, ar neturi COVID-19 ligai būdingų simptomų.
Laikantis saugumo reikalavimų ir norint išvengti grūsties, pacientus atvykti skatiname likus ne mažiau 10–20 minučių iki vizito.