Reikia žuvusiųjų, kad situacija pasikeistų?
Pasidalinę nuotrauka, kai eilinį sykį mašinos vairuotojas, nepamatęs žiedinio apvažiavimo, numuša kryptines rodykles ir atsiduria jo viduje, grupės lankytojai klausia, kodėl kelyje nuo Palangos iki Šiaulių visos žiedinės sankryžos apšviestos, o ši – ne?
„Aš nekaltinu nei savivaldybės, nei regioninių kelių – ne mano kompetencija. Įdomu tik, kodėl toks projektas buvo priimtas? Man atrodo keistas sprendimas įrengti naują žiedą be apšvietimo, kai tuo tarpu kitur ant senų žiedų, sankryžų, perėjų įrengia apšvietimus. Šitas išskirtinis. Nu ok, visi daro klaidu, betgi avaringumui mažinti kažką daryti tai reikia, nes įtariu, kad čia tikrai ne paskutinė avarija. 10 avarijų per gerus tris mėnesius yra kažkas nenormalaus“, – piktinosi grupės lankytojas R. L.
Jam pritariantis S. M. situaciją vertina skeptiškai: „Manau, kol nebus žuvusiųjų, bus taip, kaip yra.“
„Kaip įmanoma nematyti tiek ženklų?“
Nors dauguma grupės narių pritarė minčiai, kad apšvietimas reikalingas, nes sunku pamatyti žiedą ir dėl to įvyksta avarijos, yra ir siūlančių įvertinti savo vairavimą.
„Nieks kėts čė nekalts, kebabielis i mobilka“, – rašo V. V. Jam antrina V. B., sakydamas: „Tegul daužo tas mašinas, jei akimis nemato. Negi gaila?“ Grupės narė J. Ž. irgi stebisi vairuotojais: „Ar užsirišę akis važiuoja? Yra ne vienas įspėjamasis ženklas, kad mažintų greitį. Nepadės ir šviesos, jei akli yra…“ Jai pritaria ir V. D., sakydama, jog pirma reikia „atsimerkti, o po to į mašiną sėsti“. L. S. pataria: „Reikia vairuoti, o ne po telefoną naršyti“. O N. N. stebisi, kaip „įmanoma nematyti tiek ženklų?!“
Kreipėsi į LAKD
Visgi problemą dėl sankryžos apšvietimo įžvelgia ir Plungės rajono savivaldybės administracija.
Direktorius Mindaugas Kaunas dar lapkričio 21 d. kreipėsi į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) dėl papildomų saugumo priemonių diegimo minėtoje sankryžoje.
„Įgyvendinus projektą „Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 164 Mažeikiai–Plungė–Tauragė ruože nuo 53,85 iki 54,30 km sankryžos su keliu Truikiai–Prūsaliai rekonstravimas“, minėta sankryža liko neapšviesta: per labai trumpą laiką įvyko trys eismo įvykiai, kurių metu transporto priemonės įvažiavo į žiedinės sankryžos centre suformuotą žaliąją zoną. Savivaldybės administracija sulaukia vairuotojų priekaištų dėl sankryžos apšvietimo, todėl prašo rasti galimybę įrengti papildomas saugumo priemones sankryžoje“, – rašoma direktoriaus laiške LAKD.
LAKD: apšvietimas bus! Tik… neaišku kada
Gruodžio 17-ąją gautas LAKD Administravimo departamento direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, atliekančio Transporto infrastruktūros statybos ir priežiūros departamento direktoriaus funkcijas atsakymas, kad jų įstaiga sutinka su problema, pritaria, kad minėtą sankryžą būtina apšviesti.
„Jūsų prašymas dėl apšvietimo įrengimo bus vertinamas sudarant prioritetinę eilę, kurią planuojame paskelbti Kelių direkcijos tinklalapyje 2020 m. III ketvirtį. Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvoje yra 21 241 km valstybinės reikšmės kelių, iš jų 3844 km kelių eina per gyvenvietes. Daugelyje jų taip pat reikalinga įrengti apšvietimą ar kitas inžinerines saugaus eismo priemones, todėl visų rekonstruotinų ar remontuotinų valstybinės reikšmės kelių ruožų projektų bei bet kokių saugaus eismo priemonių įgyvendinimas dėl finansinių galimybių bus atliekamas tik pagal prioritetinę eilę“, – rašoma atsakyme Savivaldybės administracijai.