Iš nuostolių neišbrendančiam Utenos autobusų parkui nuo gegužės mėnesio pradėjęs vadovauti Vidas Žvinys sako vis dar esąs optimistas, nors įvertindamas dabartinę viešojo transporto bazę, pripažįsta, kad ji „neįsipaišo“ į Utenos kaip pramonės miesto bendrą vaizdą. Po Utenos mikrorajonus ir priemiesčius reisuojančių senienų amžius siekia 41 metus.

Senasis transportas – retro ekskursijoms

„Reikia ne tikėti, kad kažkas pasikeis, o daryti, – paklaustas, ar galima greitai tikėtis realių permainų, sako bendrovės vadovas. – Kai dalyvavau atrankoje į direktoriaus vietą, jau tuomet sakiau – pokyčiai kainuoja. O pokyčių reikia ne tik pertvarkant transporto ūkį. Vien dėl pasenusio šilumos ūkio turime didžiulių išlaidų – už šildymą gruodžio mėn. sumokėjome 1000 Eur. Visa tai – už 160 kv. m. antrame aukšte, persirengimo patalpas kitame pastato gale ir dar kažką. Bet per visą pastato dalį, kuri nenaudojama, išvedžioti radiatoriai… Tokių sričių labai daug“.

Nors senoji technika labai atspari intensyviai eksploatacijai praėjusiais metais 2 autobusai „užgeso“ – vienas tarpmiestinis, kitas važinėjo į priemiesčius. Dabar keleiviai vežiojami 28 autobusais – 5 kursuoja mieste, 15 – priemiestyje, likę – tarpmiestyje ir naudojami užsakomiesiems reisams.

Dėl elektrinių autobusų pirkimo spalio mėnesį bus paskelbtas konkursas ir renkamas partneris, tada paaiškės, ar autobusų parkas yra Savivaldybės vizijos dalis. Numatoma pirkti 4 aplinkai nekenksmingas transporto priemones.

Paskutinius nedidelius autobusus Utenos autobusų parkas įsigijo 2016 m. – du Iveco ir vieną Volkswagen. Dideli tarpmiestiniams ir užsakomiesiems reisams skirti autobusai senesni, „jauniausiam“ – 14 metų.

Utenos autobusų parkas // K. Sakaitės nuotr.

Kaip sako įmonės vadovas, miestiečių ir keleivių akį džiuginančių autobusų nėra tiek daug. 7 geltonai nudažyti PAZ autobusai – skiriamasis Utenos miesto viešojo transporto ženklas.

Legendinių kelis dešimtmečius tarnaujančių autobusų dar nesirengiama parduoti kaip metalo laužą, jie turi tam tikrą ateitį. „Mano akimis, jie atrodo gana egzotiškai, todėl turime tokių planų iš septynių autobusų du padaryti tinkamus važiuoti, įrengti juose audiosistemą ir nuomoti užsakomosioms reikmėms – tarkim, mokiniai baigę mokyklą galėtų užsakyti ekskursiją tokiu autobusu. Idėja panaudoti atgyvenusią techniką nėra nauja. Tai galėtų būti padaryta paaiškėjus konkurso rezultatams dėl partnerio išrinkimo – tuomet žinosime, ar senieji autobusai dar bus reikalingi priemiesčio maršrutams. Jei aplinkybės klostysis palankiai, planuotume nuo 2020 metų pazus keisti naujesnėmis transporto priemonėmis“, – sakė V. Žvinys.

Visas straipsnis publikuotas „Utenos apskrities žiniose“.