Tokiu būdu vilniečiai skatinami kombinuoti kelis keliavimo būdus ar išbandyti naujus ir taip po sostinę judėti darniau. Prireikus aikštelėse elektrinius paspirtukus, dviračius galima ir įkrauti.

„Šios aikštelės yra dar vienas žingsnis, kuriuo skatiname vilniečius po miestą judėti įvairiau, darniau, o kartu siūlome realius sprendimus, kad tai daryti būtų patogu. Tikimės, kad aikštelės padės kurti didesnę sinergiją tarp skirtingų keliavimo būdų, o vilniečiai šiltąjį sezoną pasitiks atvirai ir noriai jas išbandydami.

Kitaip tariant, multimodalinės aikštelės yra jungiamasis elementas tarp viešojo transporto, dviračių, paspirtukų infrastruktūros, taip pat ir kelionių pėsčiomis. Kombinuodami kelis judėjimo būdus, kas jau yra paplitusi praktika daugelyje pasaulio miestų, galite prisidėti prie švaresnės ir sveikesnės aplinkos kūrimo, taip pat rinktis aktyvesnį, tvaresnį gyvenimo būdą“, – SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Vaizdo medžiagą rasite čia.

Aikšteles vilniečiai ras Šilo g. šalia viešojo transporto stotelės „Šilo tiltas“ ir Olandų – T. Kosciuškos g. šalia Olandų g. žiedo. Jomis besinaudojantys galės lanksčiau planuoti savo keliones ir sutaupys laiko, nes nebereikės sukti galvos, kur palikti dviratį ar paspirtuką.

Aikštelėse įrengti durų užraktai, šiuolaikiški dviejų aukštų stovai dviračiams, specialūs stovai paspirtukams ir elektros lizdai jiems įkrauti. Iš viso jose yra 48 vietos dviračiams ir 4 paspirtukams. Transporto priemonių prirakinimui būtina turėti asmeninę spyną. Aikštelių viduje įrengtos vaizdo stebėjimo kameros, kurios veiks visą parą.

Pati paslauga nemokama, o aikštelėmis naudotis gali visi ne jaunesni kaip 14-os metų ir Vilniečio kortelę turintys asmenys. Kortelę būtina užregistruoti „Susisiekimo paslaugos“ klientų savitarnos svetainėje: https://mano.vilniustransport.lt/lt (junkitės naudodami E. valdžios vartus) ir aktyvuoti naudojimosi multimodalinėmis aikštelėmis paslaugą.

Detalesnę naudojimosi instrukciją miestiečiai ras pačiose aikštelėse ir čia.

Šios aikštelės Antakalnyje startuos kaip pilotinis projektas. Ateityje jų įgyvendinimo vizija platesnė, bus kuriama ir daugiau sprendimų skirtingų judumo būdų kombinavimui. Pavyzdžiui, planuojama dviračių, paspirtukų dalinimosi ir kitų paslaugų integracija. Multimodalinės aikštelės jau numatytos Pilaitės pr., Nemenčinės pl., o jei idėja pasiteisins, bus svarstoma ir papildoma jų plėtra mieste. Be to, dviratininkų patogumui Vilniuje 2021-2022 m. didesnę gyventojų koncentraciją turinčiuose gyvenamuosiuose rajonuose planuojama įrengti 18 specialių saugyklų.

Kodėl multimodalinės aikštelės?

Multimodalumas – transporto rūšių derinimas, kurį skatina įvairūs miestai, taip pat ir Vilnius. Pavyzdžiui, kai ėjimą derinate su viešuoju transportu arba kai dalį kelio pavažiuojate viešuoju, o toliau dalinimosi dviračiu, paspirtuku ar kiti variantai.

Abi multimodalinės aikštelės Antakalnyje yra šalia viešojo transporto stotelių, todėl iki jų patogu atvykti dviračiu ar paspirtuku, juos aikštelėje prirakinti ir laikinai palikti čia, o tuomet tęsti kelionę autobusu, troleibusu ar pėsčiomis. Šis principas veikia ir atvirkščiai – viešuoju transportu atvykę iki stotelės, kur yra aikštelės vieta, toliau kelionę galite tęsti, pavyzdžiui, anksčiau čia paliktu savo dviračiu, paspirtuku.

Tai vienas veiksmų didinti judėjimo mieste alternatyvų patrauklumą ir skatinti jų naudojimą. Pagal darnaus judumo planą Vilnius siekia tokio kelionių pasiskirstymo – kad iki 2030 m. po trečdalį keliavimo būdų sudarytų judėjimas pėsčiomis, viešuoju transportu, automobiliu, dar apie 7,5 proc. – dviračiais, o likusios kitaip.

Apie projektą ir finansavimą

Vilnius 2017-2021 m. dalyvavo Europos Sąjungos INTERREG Baltijos jūros regiono programos projekte „cities.multimodal“, kurio tikslas kurti darnų judumą mieste. Šį projektą Vilnius įgyvendino kartu su dar 7 šalių (Danijos, Estijos, Latvijos, Lenkijos, Suomijos, Švedijos ir Rusijos Pskovo miesto) institucijomis.

Multimodalinių aikštelių įrengimo Vilniuje vertė – 160 tūkst. eurų, iš kurių ES INTERREG Baltijos jūros regiono programos projektas „cities.multimodal“ finansavo 136 tūkst., o likusią sumą padengė Vilniaus savivaldybės administracija ir „Susisiekimo paslaugos“.

Į bendrą dviejų aikštelių įrengimo projekto kainą įeina saugyklų konstrukcijos ir architektūros projektavimo, visi reikalingi elektros įvedimo darbai, taip pat paviljono gaminimas pagal specialų užsakymą, o ne pramoninę gamybą, išmanių saugyklos užraktų programavimas, vaizdo stebėjimo kameros, pačių aikštelių įrengimas vietoje. Be to, ir visi vidaus įrengimo darbai - pavyzdžiui, apšvietimas, dviaukščių dviračių stovų gamyba ir montavimas, apipavidalinimo bei kiti darbai.

Multimodalinių aikštelių projektavimui ir įrengimui organizuotas tarptautinis viešųjų pirkimų konkursas. Jis buvo atviras visiems norintiems dalyvauti, laimėjusios įmonės siūlomas sprendimas atitiko visus ES projekto keliamus reikalavimus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)