„Mieli Pašilaičių, Viršuliškių, Šeškinės ir Fabijoniškių gyventojai, iškilo reali grėsmė Jūsų sveikatai, nes planuojama tiesti net 6 eismo juostų Šiaurinę gatvę šalia Jūsų gyvenamųjų būstų, vaikų darželių ir mokyklų”, – skaitome Facebooko grupėje „Pašilaičių bendruomenė“.
Iniciatyvos bendraminčiai sako, kad labiausiai išgąsdino 6 juostų tiesimo idėja. Nors niekas nepasisako prieš miesto plėtrą, tačiau, anot gyventojų, šešių eismo juostų miegamajam mikrorajonui tikrai nereikia.
„Suprantame, kad Pašilaičių gyventojams kartais yra sunku patekti į Ukmergės gatvę, todėl reikėtų 2, gal net 4 naujų eismo juostų, kad tiesiai į šį kelią patekti. Tačiau kam reikia 6 juostų? Užtat leidus milijonus naujo kelio tiesimui, miesto savivaldybė galėtų juos skirti parkų, kultūros namų, vaikų žaidimų aikštelių ar kitokių laisvalaikio leidimo zonų įrengimui”, – sako iniciatyvos šalininkė, Saulė.
Anot gyventojos, projektas yra senas ir neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, o peržiūrėjus įvairius Europos Sąjungos dokumentus, dažnai galima pamatyti, kad miestai turėtų labiau atsižvelgti į biologinę įvairovę ir gyvenamųjų rajonų apželdinimą. Visa tai neatitinka dabartinių miesto veiksmų.
Idėjos iniciatoriai pateikia kelis svarbiausius argumentus, kodėl neverta tiesti naujos gatvės. Anot jų:
- Miegamieji mikrorajonai yra skirti ramiam ir sveikam poilsiui, todėl jie turi būti apsaugoti nuo triukšmo ir taršos. Atsiradus Šiaurinei gatvei, daug namų atsidurtų vos per 30 m nuo naujo triukšmo šaltinio – visą parą nenutrūkstančio eismo;
- Daugelyje Vilniaus mikrorajonų, ypač Šeškinės, Fabijoniškių ir Pašilaičių, jau dabar leidžiama oro taršos norma yra viršijama keliskart. Dėl automobilių taršos ir išmetamųjų kietųjų dalelių poveikio mūsų šalyje miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Šiaurinė gatvė dar labiau palygintų taršos lygį gyvenamojoje aplinkoje;
- Pagal Vyriausybės teisės aktų reikalavimus ir Vilniaus m. bendrąjį planą, minėtiems mikrorajonams akivaizdžiai trūksta želdynų, žaliųjų zonų. Nutiesus Šiaurinę gatvę ne tik visiems laikams išnyktų galimybė įrengti žaliąsias zonas, bet ir būtų sunaikinti esami natūralios gamtos lopinėliai.
Labiausiai už bet kokią naują gatvę gyventojai norėtų bendruomenės sujungiančios vietos: kultūros namų, bibliotekos, kavinių, parkų, kurie galėtų kompensuoti žalių zonų trūkumą ir pan. Dabar, anksčiau išvardintų mikrorajonų gyventojams, norint išgerti kavos, pasibūti su draugais ir t.t., tenka važiuoti į senamiestį.
„Rašėme, kreipėmės į savivaldybę, kuri pažadėjo, kad atsižvelgs į mūsų prašymus. Kol kas kuriamas bendrinis planas, kurį tikrins įvairios valstybinės institucijos. Tikimės, kad tos institucijos irgi atsižvelgs į gyventojams sukeliamus nepatogumus ir užkirs kelią šitam projektui”, – priduria Saulė.
„Made in Vilnius“ primena, jog Šiaurinė gatvė – tai 2,8 kilometrų ilgio, 6 eismo juostų gatvė (dvi eismo juostos bus skirtos viešajam transportui) sujungsianti Vakarinį aplinkkelį su Fabijoniškėmis. Nutiesus Šiaurinę gatvę, turėtų padidėti automobilių pralaidumas. Gatvė kirs Kalvarijų, Geležinio Vilko, Ukmergės, Justiniškių gatves ir Laisvės prospektą, o šalia numatyti šaligatviai ir dviračių takai, kurie suteiks gatvei gyvumo ir miestietiškumo.
Naujosios gatvės įrengimo darbai turėtų prasidėti šių metų antroje pusėje. Pirmajam etapui bus skirta 35 mln. eurų ES, savivaldybės ir Valstybės biudžeto lėšų. Bendra projekto vertė – apie 90 mln. eurų.