„Aktyvių savivaldybės veiksmų ir supratingo „Lidl“ požiūrio dėka radom tikrai subalansuotą sprendimą“, – projektą įvertino vyriausiasis miesto architektas Mindaugas Pakalnis.

Atsiliepę į savivaldybės ir visuomenės raginimą maksimaliai saugoti sklype ir šalia jo esančius želdinius, „Lidl“ rado eismo organizavimo sprendimą, leidusį atsisakyti vieno iš dviejų planuotų įvažiavimų į parduotuvės teritoriją, sumažinti sklypo užstatymo tankį, o stovėjimo aikštelė prie parduotuvės perplanuota išsaugojant brandžių medžių masyvą bei paliekant joje medžių salas. Projektiniuose sprendiniuose numatytas automobilių stovėjimo vietų skaičius sumažėjo nuo 97 (3250 kv. m) pirmajame projekte iki 57 vietų patvirtintame projekte (2170 kv. m). Visos šios korekcijos leis toliau žaliuoti 88 saugotiniems medžiams (valstybinėje žemėje saugotinais laikomi didesnio kaip 12 cm skersmens, privačioje žemėje – didesni kaip 20 cm skersmens medžiai), pašalinti tokių teks tik dešimt.

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, savivaldybė laikėsi principinės pozicijos vertindama projekto sprendinius valstybinėje žemėje. Pirmajame projekte formuojant įvažiavimą į parduotuvės aikštelę buvo numatyta šalinti apie 20 šlaite tarp Nemenčinės plento ir prekybos centro augančių brandžių medžių. Tačiau po papildomų korekcijų trečiajame pasiūlyme už „Lidl“ sklypo ribų atsisakyta jau tik 4 saugotinų medžių. Statytojai įpareigoti ir šį praradimą kompensuoti naujais želdiniais palei Nemenčinės plentą.

Savivaldybė stebės, kad projektiniais pasiūlymais įtvirtintų įsipareigojimų saugoti želdinius būtų atsakingai laikomasi, ir teritorija išlaikytų išskirtinį apželdinimą ne jaunais, o brandžiais medžiais.

„Dabar duotas leidimas rengti techninį projektą, o kai bus duotas leidimas statybai, bus žiūrima, kad viskas būtų įgyvendinta taip, kaip numatyta projekte – kad tais atvejais, kai medis arčiau važiuojamosios kelio dalies, galimybė išgyventi jam būtų užtikrinta techninėmis priemonėmis, kad per statybas nebūtų nukapotos šaknys, kad nebūtų sugadintas šalia esantis paklotas“, – žada M. Pakalnis.

Parduotuvės statytojai sutiko ir su savivaldybės rekomendacija sumažinti natūraliam medžių augimui reikalingą netechnogeninių dangų plotą aplink vertingų medžių grupes bei išsaugomus pavienius medžius, taip pat – sumažinti sklypo užstatymo tankį. Nuo 44 proc. pirmajame projekte jis sumažėjo iki 29 proc. Kompaktiškesnis tapo ir pats prekybos centro pastatas – užims ne 2410 kv. m, o 2100 kv. m, užstatymo intensyvumas sumažėjo nuo 0,41 iki 0,30.

Architektai pakeitė ir pastato apdailą – jai parengtos itin aukštos kokybės medžiagos, o pastato tūrį įgilino į sklypo reljefą – taip pastatas buvo maksimaliai pažemintas.

Paskutinį parašą vertinant naujos „Lidl“ parduotuvės projektinius pasiūlymus padėjo savivaldybės Infrastruktūros grupė. Po paskutinio, trečio, viešo svarstymo 2019 m. gruodį koreguoti eismo pertvarkymo sprendiniai, susiję su saugaus eismo užtikrinimu Nemenčinės plente formuojant įvažiavimą į sklypą.

Be to, dar rengiant projektinius pasiūlymus, buvo atlikti šioje projektavimo stadijoje neprivalomi tyrimai: oro taršos, triukšmo taršos, eismo organizavimo modeliavimas ir sprendinių vertinimas.

„Derinant šį projektą mums visiems pavyko neužsispirti ir rasti kompromisą. Džiugu, kad projekto rengėjai įsiklausė ir į mūsų, ir bendruomenės pastabas bei lūkesčius“, – sako vyriausiasis miesto architektas M. Pakalnis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)