Pasak AGAI dekano dr. Justo Nugaro, šio pastato atsiradimas – tai ilgai laukta kur kas didesnio projekto pabaiga. „Šiuo 840 m2 priestatu planuojame užbaigti AGAI perkėlimą iš Rodūnios kelio, kuriame jis buvo įsikūręs anksčiau, į VGTU Linkmenų studentų miestelį. Priestatas bus sujungtas su prieš kelis metus ten jau perkeltu VGTU AGAI Treniruoklių ir laboratorijų korpusu“, – sako J. Nugaras. Anot dekano, šiuo metu yra paskelbtas aukcionas seniems universiteto pastatams prie oro uosto parduoti, kai jis bus sėkmingai įgyvendintas, atsivers galimybė pradėti naujas statybas.
AGAI dekanas pasakoja, kad esminį pokytį patirs universiteto studentai: „Norime sutelkti AGAI bendruomenę po vienu stogu, kad studentams reikėtų kuo mažiau važinėti tarp skirtingose miesto vietose išsibarsčiusių fakulteto padalinių. Siekiame, kad pirmųjų kursų studentai dažniau susitiktų su vyresnių kursų studentais. Geriausiuose pasaulio universitetuose studentams įprasta daug laiko tarp paskaitų ir po jų praleisti universitete, norime, kad tai taptų įprasta ir VGTU, todėl didelis naujojo pastato plotas bus skiriamas laisvalaikio erdvėms – holams, bibliotekai su skaitykla“.
Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, naujai statomoje dalyje įsikurs bendro naudojimo patalpos, amfiteatrinė auditorija-konferencijų salė, dvi mažesnės auditorijos, skaitykla, pasitarimų kambarys su multimedijos įranga, fakulteto dekanato patalpos.
Pasak projektą įgyvendinančios įmonės UAB „Projektavimo sprendimai“ generalinio direktoriaus Karolio Sankausko, nauja erdvė išsiskirs savo dizainu ir sprendimais: be lėktuvo, kuris tikrai atkreips pastato lankytojų dėmesį, čia bus įrengti laiptai, kurie atliks dvi funkcijas – judėjimo ir studentų susibūrimo taško, kur bus galima leisti laiką tarp paskaitų. „Laisvalaikio erdvių AGAI labai trūko. Kuriant pastatą, norėjosi, kad jis turėtu savo identitetą, pabrėžtų savo paskirtį, keltų norą jame būti, tobulėti ir siekti tikslų. Aplink pastatą esanti erdvė buvo gana monotoniška, sugalvota ją pagyvinti – atsiras mini pakilimo takas, sumažintas Vilniaus oro uosto maketas. Tai bus akcentas, pasitarnaujantis ir akademinei veiklai. Kuriant pastatus, skirtus mokslo įstaigai, yra būtina suteikti jiems dvasios, kad studentai jaustųsi kaip namie, o ne lankytųsi čia greitai atsiskaityti užduočių ir išklausyti paskaitų“, – sako K. Sankauskas.
UAB „Projektavimo sprendimai“ generalinis direktorius pasakoja, kad didžiausias iššūkis projektuojant naująjį pastatą buvo ribotas plotas ir noras jame kompaktiškai sutalpinti daug erdvių, o taip pat padaryti jas vizualiai įdomias. Projektuojant pastatą atsižvelgta ir į esamo korpuso poreikius, todėl pasirinkti darnūs, ilgaamžiai ir ekonomiški sprendimai, galvota apie atsakingą neatsinaujinančių gamtos išteklių vartojimą, pasirinkti energetiškai efektyvūs projektavimo sprendimai, kurie neprisidėtų prie klimato kaitos ar aplinkos užterštumo, saugotų gamtos išteklius.
K. Sankauskas pats yra VGTU Aplinkos inžinerijos fakulteto absolventas, anot jo, šis projektas – ir duoklė universitetui: „Kiekvienas pastatas yra unikalus, tuo ir įdomus mano darbas, tapęs hobiu – kaskart kurti kažką naujo. Per 15-os metų patirti yra tekę projektuoti daug pastatų, tačiau „nuo nulio“ kurti savo universitetui tenka pirmą kartą. Dar studijuodamas galvojau, kad būtų šaunu atiduoti duoklę savo mokslo įstaigai, o šiandien visa tai tampa realybe“.
Pandemija šiek tiek pakeitė aviacijos rinką. AGAI dekanas J. Nugaras pastebi, kad nors šiuo metu aviacijos sektorius dėl pasaulinės pandemijos patiria sunkumų, tačiau pasibaigus jam žmonės norės atsigriebti ir toliau keliauti, skraidyti, todėl atsigaunančiai rinkai reikės vis daugiau specialistų. „AGAI yra vienas iš nedaugelio fakultetų Lietuvoje, kuriame studentų skaičius didėja. Manome, kad ši tendencija nesikeis“, – sako AGAI dekanas.