Informacija dėl Ukmergės miesto gatvių modernizavimo viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu praėjusiame rajono savivaldybės tarybos posėdyje pristatė UAB „Eurointegracijos projektai“ projektų vadovė Inga Levinskienė.
Pagal rengiamą, tačiau iš esmės dar neapsvarstytą sumanymą verslo lėšomis būtų atliktos Žiedo, Linų, Dariaus ir Girėno, Deltuvos ir Pašilės gatvių rekonstrukcijos. Darbai būtų atliekami dviem etapais.
Šios gatvės pasirinktos dėl prastos jų būklės bei verslo įmonių koncentravimosi jose. Gatvės atrinktos ir atsižvelgiant į labai didelį jų eismo intensyvumą.
Paskaičiuota, kad Žiedo gatvės rekonstrukcijai reikėtų daugiau nei 5 mln., Linų gatvės – beveik 2 mln., Dariaus ir Girėno gatvės – daugiau kaip 1 mln. Eur. Bendra penkių gatvių rekonstravimo suma įskaitant ir apšvietimo tinklų, pėsčiųjų dviračių takų įrengimą siektų 12 mln. 700 Eur.
Įvertinus, kiek dabar kainuoja gatvių priežiūra, remonto darbai bei daugybė kitų aspektų, paskaičiuota, kad ateinančius 20 metų savivaldybė iš biudžeto už minėtų gatvių sutvarkymą verslininkams turėtų sumokėti kasmet po 750 tūkst. Eur.
Visos preliminarios sumos pateikiamos be PVM. Taigi projektuotojų pateikiami skaičiai realybėje būtų dar gerokai didesni.
Preliminariai skaičiuojama, kad per du darbų etapus iš viso būtų suremontuotas 8,3 km ilgio ruožas: gatvės vieno kilometro kaina, įskaitant vėlesnius priežiūros darbus, siektų 1,5 mln. be PVM sumą.
Ukmergės rajono savivaldybės pasamdyta įmonė „Eurointegracijos projektai“ šios studijos dokumentus rengia nuo spalio mėnesio. Už šias paslaugas savivaldybė teigia sumokėjusi 9 000 eurų.
Sukauptas dokumentų paketas bus pristatytas centrinei projektų vertinimo agentūrai ir, tikėtina, kad per kovo mėnesį bus gautas atsakymas.
Posėdyje išgirdę apie šį sumanymą kai kurie rajono tarybos nariai sukruto, esą, apie jį nieko negirdėję. Svarstė, kad prieš rengiant dokumentus reikėtų bent kiek aptarti projekto perspektyvą.
Rajono meras Rolandas Janickas sakė, kad šiuo klausimu – dėl pačios pirminės idėjos – jau vyko bent keli susitikimai, todėl ir kreiptasi į profesionalus dėl išsamios studijos atlikimo.
„Čia tik kelio pradžia. Dar bus daug laiko ateityje diskutuoti ir analizuoti“, – kolegas ramino meras.
Pliusas yra tas, kad darbus atliekant pagal šį modelį rezultatais galėtume džiaugtis daug greičiau nei imant paskolas ar tikintis europinių lėšų. Be to, savivaldybė turi paskolų limitą ir tokios didelės sumos net negalėtų pasiskolinti.
Jei viskas sektųsi sklandžiai, galutiniu rezultatu – suremontuotomis gatvėmis – galėtume džiaugtis mažiausiai po ketverių metų.
Mero teigimu, gatvių modernizavimo viešojo ir privataus sektorių partnerystės būdu jau ėmėsi Druskininkų savivaldybė ir jau esą džiaugiasi vaisiais.
Tiesa, kol kas neaišku, ar dvidešimt ateinančių metų mokant verslininkams už penkių gatvių remonto darbus biudžete užtektų pinigų visoms kitoms miesto gatvėms tvarkyti.
***
Šią vasarą panašaus didelio sumanymo ėmėsi Panevėžio miesto savivaldybė. Viešojo ir privataus sektorių partnerystės principu bus modernizuojama šio miesto gatvių apšvietimo sistema.
Panevėžyje projektą įgyvendins konkurso būdu parinktas privatus investuotojas. Vienu kartu ketinama pakeisti viso Panevėžio gatvių šviestuvus – per 6 400 šviestuvų su natrio lempomis, 500 atramų, apie 19 km elektros tinklų, 148 valdymo punktus.
Projekto partneris savo ar skolintomis lėšomis turės inventorizuoti esamą apšvietimą, suprojektuoti ir įdiegti energijos taupymo priemones, eksploatuoti naująją sistemą. Sutartis su juo bus sudaroma 15 metų.