Du kokybiškai besikeičiančius rajonus prie sklypo Polocko g. 17 sujungęs tiltas turėtų pakoreguoti vietos gyventojų maršrutus: užupiečiai per jį galės eiti į Tymo turgų, paupiečiai galbūt norės pakilti iki Bernardinų kapinių, vaikams nereikės sukti ilgų apylankų skubant į mokyklą, o tėvai pagaliau naudojasi tiltu, kurio prieigos pritaikytos patogiai pakilti į šlaitą su vaikų vežimėliais, žmonėms neįgaliųjų vežimėliuose ar dviratininkams. Kaip tik to stigo anksčiau netoliese, maždaug už 50 metrų, buvusiam tiltui, kuris buvo skirtas šiluminės trasos komunikacijoms, bet naudotas ir pėsčiųjų – specialistai buvo įvertinę jį kaip nesaugų žmonėms. Sunkiai įveikiamas buvo ir status šlaitas į Užupį, Polocko gatvės pusėn.

26 metrų ilgio ir 5,5 metrų pločio plieninių sijų ir gelžbetoninių plokščių pėsčiųjų tiltas tapo ir nauja „perkėla“ visoms reikiamoms inžinerinėms komunikacijoms – šilumos tinklų, elektros ir elektroninių ryšių kabeliams, rašoma savivaldybės pranešime.

Projektą įgyvendinusios bendrovės Vilniaus vystymo kompanija specialistai pažymi, kad statant šį tiltą per Vilnią rūpintasi išsaugoti vietos identitetą, sukurti žalią – gausiai vietovei būdingais augalais apželdintą – šlaito parką su apžvalgos aikštele ir rekreacinėmis erdvėmis.

Želdynai buvo suplanuoti sklypo šonuose – rytinėje ir vakarinėje pusėse, kur nėra būtina apžvalga nuo terasos viršaus. Terasos viršuje šalia Bernardinų kapinių įrengta apžvalgos aikštelė, nuo jos pradeda leistis serpantininis takas žemyn upės ir tilto link. Atsišakojęs takas palei upę veda prie vaikų žaidimų aikštelės su priėjimu prie vandens. Medžiai viršutinėje terasoje pasodinti siekiant sušvelninti naujo kvartalo Užupio pusėje pastatų masyvą.

Tiltą statė bendrovė „Tilsta“, darbai atlikti per dvejus su puse metų nuo 2017 m. rugpjūčio pabaigos. Tiltas kainavo 2,1 mln. eurų, statyba finansuota iš ES ir Vilniaus miesto savivaldybės lėšų. Savivaldybės dalis čia – apie 0,5 mln. eurų.

Tilto aplinka dar bus tvarkoma: takai, einantys nuo tilto link Manufaktūros gatvės, bus tiesiami 2020–2021m. Pagal 2019 m. pasirašytą rangos darbų sutartį, darbai bus pradėti šių metų balandį.

Vilnius planuoja ir daugiau naujų tiltų – sostinės A. Goštauto ir Upės gatves per Nerį greitu laiku sujungs bendrovių „INHUS Engineering“ ir „DO architects“ suprojektuotas tiltas, turintis laikiną Alberto tilto pavadinimą.

Dar vienas tiltas, kuris turėtų palengvinti susisiekimą sostinėje, – pėsčiųjų tiltas per Nerį tarp Vingio parko ir „Litexpo“ rūmų. Komisija išrinko architektų komandos KILD projektą „Užvingio salos tiltas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)