Nesusitaria, kas kaltas
Praėjusią vasarą vilnietis Kristoforas programėlėje „Tvarkau Vilnių“ užregistravo problemą – vyras pastebėjo, kad Žvėryne, Kęstučio gatvėje netoli „Maximos“, viena šaligatvio atkarpa yra nelygi, kliba šaligatvio plytelės, toje vietoje telkšo balos. Po mėnesio Kristoforas sulaukė Vilniaus miesto savivaldybės atsakymo, kuriame padėkojama už pastebėjimą ir priduriama, kad minėta šaligatvio atkarpa yra sutvarkyta.
Toks atsakymas vilniečio netenkino, nes tai, ką jis matė, nei iš tolo nepriminė sutvarkyto šaligatvio. Tačiau čia savivaldybė turi savo poziciją. Kaip aiškino savivaldybės komunikacijos atstovas Paulius Vaitekėnas, yra didelis skirtumas, kuomet sakoma, ar šaligatvis sutvarkytas, ar rekonstruotas. Štai pirmasis terminas reiškia šaligatvio atstatymą iki pirminės būsenos, kada jam buvo padaryta žala. Vadinasi, jei šaligatvis buvo ne pats naujausias, tai ir po sutvarkymo neatrodys, kad kažkas pakeista.
Lapkritį Kristoforas tą pačią problemą užregistravo dar kartą. Vyras rašė, kad šaligatvis yra netvarkingas, plytelės sudėtos nelygiai, ir paklausė, kodėl tokie darbai yra priimami kaip geri. Į šią užklausą savivaldybės atstovai atsakyti netruko, nurodė, kas yra atsakingas už esamą šaligatvio būklę, tačiau šis atsakymas nebuvo visiškai pagrįstas.
Atsakyme buvo rašoma, kad aptariamoje šaligatvio atkarpoje UAB „Eresta“ kasė elektros tinklus, o į šalia esantį prekybos centrą „Maxima“ važiuojantis sunkiasvoris transportas gadina šaligatvio plyteles, po kuriomis neva buvo tiesti elektros tinklai, bendrovė minimą vietą yra taisiusi ne vieną kartą. Galiausiai savivaldybė nurodo, kad bendrovės darbuotojai yra įpareigoti sutvarkyti po perkasų sugadintas šaligatvio plyteles, darbų atlikimo terminas – gruodžio 15 diena.
Minima įmonė – ne prie ko
Savo atsakyme savivaldybei paminėjus UAB „Eresta“, Delfi susisiekė su šios bendrovės darbų vykdytoju Juozu Maksimavičiumi. Pasirodo, bendrovė turi kiek kitokią nuomonę.
„Toje vietoje, kur plytelės yra sukritusios, kabelio mes netiesėme, plytelių nenuiminėjome ir nieko neatstatinėjome. Kabelį tiesėme maždaug dviem metrais toliau nuo tos vietos. Apžiūrėti minimą šaligatvio vietą buvo atvykusi savivaldybės komisija, kuri aiškiai pasakė, kad tai ne „Erestos“ problemos, šią šaligatvio dalį sutvarkys savivaldybė“, – paaiškino J. Maksimavičius.
Vyras priduria, kad jo atstovaujama bendrovė yra taisiusi šaligatvį netoli minėto prekybos centro, bet, jo teigimu, tai nėra ta pati vieta.
Kaip Delfi teigė J. Maksimavičius, minėtas šaligatvis yra nuolat važinėjamas sunkiasvorio transporto, kadangi į netoliese esantį prekybos centrą „Maxima“ važiuojantis transportas „neišsuka posūkio ir kerta kampą“.
Galiausiai, dar kartą paklausta, kas sutvarkys šaligatvį, savivaldybė atsako, kad tai padarys jau ne UAB „Eresta“, o Vilniaus miesto tvarkymo įmonė „Grinda“.
Savivaldybė: kalti patys vilniečiai
Vilnietis Kristoforas kantriai palaukė nurodytos datos, gruodžio 15 d., tačiau pamatęs, kad šaligatvio klausimas nesprendžiamas, trečią kartą programėlėje „Tvarkau Vilnių“ užregistravo aptariamą problemą. Atsakymas skambėjo taip: „Dėkojame už pranešimą. Jūsų pateikta informacija perduota atsakingam asmeniui.“
Daugiau vilnietis šios problemos neberegistravo.
Delfi kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę dėl vilniečiui suteiktų atsakymų, kuriuose matyti trys skirtingos pozicijos. Ką reiškia skirtingas tiesas bylojantys atsakymai ir ar tai signalizuoja apie nesusikalbėjimą pačios savivaldybės viduje?
Savivaldybės atstovo pateiktuose atsakymuose nurodoma, kad dėl klaidingų ir nevienodų atsakymų kalti gali būti patys vilniečiai.
Pirmiausia, kaip teigia savivaldybės atstovas P. Vaitekėnas, vilniečiai ne visada tinkamai užregistruoja problemas programėlėje. Esą dėl netinkamai užfiksuotų problemų savivaldybės ar seniūnijos atstovai jas gali įvertinti skirtingai. Tarkime, jei ta pati problema bus užregistruota skirtingose programėlės kategorijose, skirtingų savivaldybės skyrių atstovai gali pasiūlyti nevienodus sprendimo būdus.
„Gali būti atvejų, kad kažkas greičiau pamato, cakt uždeda atsakymą, ir tada ta informacija nesuvaikščioja“, – savivaldybės ir seniūnijų darbą komentuoja P. Vaitekėnas.
Pašnekovas priduria, kad programėlėje registruojami klausimai pereina per labai daug savivaldybės skyrių, todėl tai taip pat gali nulemti neatitinkančius atsakymus ir skirtingą požiūrį į iškilusias miesto bėdas.
Delfi atkreipia dėmesį, kad problema buvo sutvarkyta berengiant publikaciją.