„Ekologiškų transporto priemonių pirkimas, viešojo transporto paslaugų plėtra nutolusiuose rajonuose Vilniuje yra svarbus ir reikalingas žingsnis. Atnaujiname sostinės viešojo transporto parką ir jau galima pasidžiaugti įspūdinga statistika – daugiau nei pusė viso viešojo transporto yra naujas. Tikiu, kad tai dar labiau paskatins vilniečius judėti po miestą ir rinktis viešąjį transportą, o tai tuo pačiu padės sumažinti spūstis gatvėse ir pakelti gyvenimo kokybę“, – kalbėjo Administracijos direktoriaus pavaduotoja Danuta Narbut.
Miesto viešojo transporto sistemoje būtų integruoti devyni nauji autobusų maršrutai, kurie pasiektų šias gyvenamąsias teritorijas – Kriaučiūnus, Platiniškes, Pilaitę, Rokantiškes, Kryžiokų sodus, Visorius, Didžiuosius Gulbinus, Mažuosius Gulbinus, Riovonis, Pavilnio sodus, Gurius, Naująją Vilnią, Ivaniškių sodus ir kitas. Vietovės parinktos, atsižvelgiant į gyventojų skaičių teritorijoje ir siekiant skatinti darnesnį jų judėjimą po miestą, rašoma savivaldybės pranešime.
„Šiuo naujų maršrutų konkursu norime žengti į labiau nuo miesto nutolusius, tačiau aktualius gyvenamuosius rajonus, sodų bendrijas, iš kurių link centro kasdien juda daugybė žmonių. Esame paskaičiavę, kad autobusams pradėjus kursuoti naujuose maršrutams viešasis transportas taps prieinamas maždaug 52 tūkst. gyventojų, kurie šiuo metu važiuoti viešuoju transportu galimybės neturi. Taip pagerinsime jų gyvenimo, judėjimo kokybę, mažinsime žalingą transporto sektoriaus poveikį aplinkai“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.
Planuojama, kad naujuosius maršrutus aptarnautų M2 arba M3 klasės autobusai, kuriuose būtų po maždaug 22 vietas keleiviams. Jie atitiktų aukščiausius aplinkosauginius reikalavimus, būtų kuo mažiau taršus. Konkretus autobusų skaičius bus patikslintas konkurso eigoje, tačiau preliminariai skaičiuojama, jog viešojo transporto parką papildytų dar bent 22 nauji elektra ar dujomis varomi autobusai.
Be to, minėtose teritorijose pradėjus kursuoti viešajam transportui bus įrengtos ir stotelės saugiam ir patogiam laukimui, prieigos prie jų, pritaikytas eismo organizavimas, apšvietimas ir kita infrastruktūra.
Keleivių vežimo paslaugą naujiems maršrutams teiktų viešojo pirkimo konkurso sąlygomis parinktas vežėjas. Konkurse galėtų dalyvauti bet kuris jo sąlygas ir reikalavimus atitinkantis vežėjas.
Galutinis sprendimas dėl viešojo transporto vežėjo parinkimo konkurso bus priimtas artimiausio Tarybos posėdžio metu.
Vilniuje – naujų autobusų jau virš 70 proc.
Primenama, kad Vilniuje šiuo metu važiuoja virš 300 naujų autobusų ir troleibusų, tarp jų – ir pirmieji elektriniai autobusai, kursuojantys Vilniaus centrinėje dalyje. Šią vasarą pristatyta 50 ekonomiškų, šiuolaikiško dizaino ir komfortiškų naujų autobusų, o iš viso važiuoja daugiau kaip 70 proc. naujų autobusų, kurių amžius siekia 1 – 3 metus.
Atnaujinus parką, auga ir keleivių pasitenkinimas viešuoju transportu. Dvejų pastarųjų metų apklausos rodo, kad Vilniaus autobusus ir troleibusus bei visą viešojo transporto darbo organizavimą jie vertina beveik 8 balais iš 10. Tai yra aukščiausi įvertinimai per visą apklausų vykdymo istoriją.
Šiuo metu Vilnius atlieka miesto viešojo transporto atnaujinimo galimybių studiją. Jos tikslas yra išanalizuoti ir pateikti duomenimis pagrįstus sprendimus, įvertinti technologijas ir gerąsias kitų šalių viešojo transporto parko atnaujinimo ir ekologizavimo praktikas. Taip pat įvertinti esamos infrastruktūros pertvarkymo ar naujos įrengimo poreikius, kad kelionių kokybė sostinėje ir toliau gerėtų, mažėtų transporto poveikis aplinkai.
Remiantis šia studija, miesto darnaus judumo planu ir nacionaliniais bei ES taršos mažinimo reikalavimais artimiausiu metu bus priimti sprendimai, kaip ir kokiais etapais Vilniuje toliau bus atnaujinamas viešasis transportas.