Taisyklėse, kurias dar turės patvirtini Vilniaus savivaldybės taryba, būtų nustatomi bendri reikalavimai, kurių turėtų laikytis tiek paslaugos tiekėjai, tiek klientai. Pavyzdžiui, jose numatyta galimybė savivaldybei riboti maksimalų transporto priemonių eismą arba važiavimo greitį vietose, kur pirmenybė teikiama pėstiesiems, taip pat siekiama nustatyti apribojimus dėl šių priemonių statymo.
Dviračius ar paspirtukus būtų draudžiama palikti pėsčiųjų zonose, jei jiems tektų mažesnis nei 1,5 metro atstumas praėjimui. Transporto priemonių nebūtų galima palikti gatvėje, dviračių takuose ar juostose, šaligatvių susikirtimo, susiaurėjimo ar posūkio vietose, pastatų viduje ar privačiose teritorijose ar automobilių stovėjimo aikštelėse, išskyrus atskirus susitarimus, viešojo transporto stotelėse.
Netinkamoje vietoje palikta transporto priemonė turėtų būti pašalinta per keturias valandas, kitu atveju, savivaldybė pasilieka teisę tai padaryti pati.
Savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovas Antonas Nikitinas sako, kad taisyklių tikslas buvo nustatyti „minimalius reikalavimus paslaugų tiekėjams“, tačiau jose nekalbama apie asmeninius dviračius ar paspirtukus.
„Tikslas buvo nustatyti minimalius reikalavimus, kaip jie turėtų informuoti vartotojus apie saugumą, eismą, kur tos priemonės turėtų važiuoti, kaip jas statyti, kad jos netrukdytų pėstiesiems, kur jų statyti negalima. Taisyklės iki šiol nėra aprašytos, kur miestas sakytų, kad čia galima statyti, čia ne. Jomis mes numatome ir, jei reikėtų, ribojimo galimybes, kur neleisti transporto priemonių parkuoti, jomis važiuoti“, – BNS sakė A. Nikitinas.
Anot jo, taip pat bus prašoma paslaugų tiekėjų pateikti bendrus nuasmenintus statistinius duomenis apie klientų keliones, savivaldybei siekiant gerinti susisiekimo infrastruktūrą.
Anot jo, kol kas savivaldybė nesvarsto įvesti baudų už pažeidimus ir pasitiki paslaugų tiekėjų ir keleivių sąmoningumu. Be to, anot jo, paspirtukų ir dviračių eismas reglamentuotas Kelių eismo taisyklėse, kurias tvirtina Vyriausybė.
„Jei matysime, kad yra baudų poreikis, kad neįmanoma susitarti kitaip, kokie tai bebūtų ribojimai, visada galima grįžti ir toliau taisykles tobulinti“, – sakė jis.
Sostinėje šiuo metu veikia „City Bee“ paspirtukų bei „CycloCity“, „Dropbyke“ dviračių nuomos paslaugos. Vystyti paspirtukų nuomą anksčiau svarstė ir įmonės, valdančios prekės ženklus „Flash“, „MyScoote“, „Swop“ ir „Unicorn scooters“.