Švietimo sistema keisis iš esmės
Pasak tarptautinio technologijų centro „Blockchain center Vilnius“ vadovės Eglės Nemeikšytės, „blockchain“ technologija keičia daugybę verslo modelių, o visuomenė ilgainiui bus vis labiau laisvesnė nuo tarpininkų, kurie atsiriekia didelę dalį gaminio ar paslaugos vertės. „Dabar net atliekant paprastą atsiskaitymą internetu, į šią operaciją be pirkėjo ir pardavėjo įsitraukia bent keli subjektai: kreditinių kortelių mokėjimo sistemų operatoriai, mokėtojo bankas, gavėjo bankas ir t.t. Naudojantis „blockchain“ technologija, visi šie tarpininkai tampa nereikalingi, todėl ji jau dabar taikoma tiekimo grandinės, viešųjų paslaugų, medicinos srityse ir daugelyje kitų“, – pasakoja E. Nemeikšytė, kuri įžvalgomis dalinsis ir modernių technologijų ir verslumo renginyje #SWITCH!
Tarp siekiančių visapusiškai išnaudoti „blockchain“ sričių – ir švietimas. Vienas iš sėkmingų technologijos panaudojimo pavyzdžių šiame sektoriuje – amerikiečių kuriama ODEM platforma. Kaip yra sakęs kompanijos vadovas Richard Maaghul, ODEM pirmoji rinkos poreikiais paremta mokymosi platforma, kuri sieks maksimaliai išplėsti studentų galimybes įgyti aukštos kokybės išsilavinimą ir žinias už prieinamą kainą bei skatins pedagogus vystyti akademines programas per ODEM platformą. Naudodama blokų grandines, ši platforma siekia suteikti galimybę studentams ir dėstytojams bendrauti tiesiogiai, dalyvauti švietimo ir mokymosi procese be tarpininkų įsitraukimo ir taip pagerinti sąlygas siekiantiems kokybiško išsilavinimo.
Pasak platformos kūrėjų, „blockchain“ ir dirbtinio intelekto susijungimas leidžia sukurti interaktyvią švietimo rinką, kurioje studentų poreikiai gali būti susieti su konkrečiais programos dalykais, mokytojų teikiamais pasiūlymais, saugiai sudaromos prievolės, taip pat atliekami mokėjimai, kai suteikiamos sutartos paslaugos. Efektyvus tinklas turėtų sumažinti švietimo sąnaudas, kartu automatizuojant ir individualizuojant programų kūrimą ir išlaikant aukštą skaidrumo lygį.
ODEM, naudodamasi sutelktinio finansavimo platforma, šiemet vos per mėnesį (nuo vasario 17 iki kovo 18 dienos), pritraukė investicijų už daugiau nei 4,38 mln. eurų. Kadangi pradiniai platformos kūrėjų lūkesčiai buvo gerokai mažesni – 2,7 mln. eurų, dėl poreikio tokiam produktui rinkoje abejonių nekilo.
Reagavimas į rinkos poreikius
ODEM kūrėjai atkreipia dėmesį, jog švietimo sistema visame pasaulyje susiduria su aibe iššūkių: daugybė žmonių neturi galimybių mokytis dėl fizinių, finansinių, geografinių priežasčių. Be to, pradėjus karjerą, ją vystyti tinkama kryptimi yra sunku, nes rinkos poreikiai šiandien gali keistis labai sparčiai, tad į juos reaguoti greitai gali būti sudėtinga. ODEM misija paprasta – kartu su studentais ir pedagogais siekti, kad aukštasis mokslas būtų prieinamas tiek geografiškai, tiek ir finansiškai.
„Pavyzdžiui, ODEM platformos studentams bus suteikiama galimybė pasiūlyti, kokią kainą jie nori ir gali mokėti už konkrečią akademinę programą. Savo ruožtu dėstytojai paskelbs minimalų įkainį, kurį jie nori gauti. Toks procesas leis studijas padaryti sklandesnes, reaguoti į studentų poreikius. Tokia tarpusavio sąveika sukuria ir tam tikrą užsakymų knygą, kuria remdamiesi pedagogai gali kurti rinkai reikalingas studijų programas“, – pasakoja R. Maaghul.
Pasak ODEM atstovo, platesnį priėjimą prie švietimo sistemos reikėtų suteikti ne tik studentams, bet ir kandidatų kvalifikaciją norintiems pasitikrinti darbdaviams. Būtent tam šiandien ir reikalinga globali sistema.
Vizijoje – globali švietimo sistema
ODEM ateities švietimo vizija paprasta – globali studentų ir profesionalų duomenų bazė, kurioje bus prieinama informacija apie studijas, mokymus ar bet kokią kitą akademinę veiklą. Remiantis kompanijos prognozėmis, švietimo srityje dar labiau išaugs darbdavių vaidmuo – analizuojant verslo poreikius einamuoju laikotarpiu, kiekvienas galės pasiruošti ateinančioms galimybėms bei planuoti savo karjerą. Pedagogai, naudodami tokias platformas, žinos, ar yra poreikis konkrečiai mokymo medžiagai, o studentai galės siūlyti naujus kursus, nurodyti žinias, įgūdžius, kuriuos jie nori gauti mokymosi procese.
„Manome, kad „Blockchain“ technologija yra galimybė tobulinti švietimo sistemą visame pasaulyje, vystyti pasauliniais skaičiais, pasaulinėmis tendencijomis paremtas mokymo programas. Institucijoms šie pokyčiai leis atnaujinti mokomąją medžiagą daug greičiau nei kada nors anksčiau, užmegzti glaudesnį ryšį tarpusavyje ir išnaudoti technologijas sėkmingam gyvavimui bei auditorijos augimui“, – įsitikinęs ODEM vadovas.
Švietimo programos pranešimą „Blockchain“ technologijos revoliucija švietimo sektoriuje“ 11.30 val. skaitys ir apie ateities švietimo bei darbo rinkos poreikius kalbės ODEM platformos kūrėjai ir vystytojai – kompanijos technologijų mentorius Adel ElMessiry ir generalinis direktorius Richard Maaghul.
#SWITCH! – ketvirtus metus iš eilės vykstantis didžiausias Baltijos regione moderniųjų technologijų ir verslumo renginys. Jame patirtimi, įžvalgomis ir patarimais dalinsis Lietuvos ir užsienio verslo bei visuomenės lyderiai, startuolių kūrėjai, vizionieriai, politikai. #SWITCH! pagrindinis tikslas – pasiekti, kad į Lietuvą ateitų pažangios idėjos, technologijos, padėsiančios lietuviams kurti šiuolaikišką valstybę, gebančią konkuruoti pasaulyje.