Lukas Kaminskis savo sėkmės istorija ir patarimais „Patirtį palikim tėvams, o inovacijas užvaldykim mes“ dalysis rugsėjo 20 d. didžiausiame modernių technologijų ir verslumo renginyje Baltijos šalyse #SWITCH.
Maištautojas, svajojęs tapti mokslininku
Lukas jau nuo vaikystės turėjo didelių svajonių, viena jų – tapti mokslininku. Vos sulaukęs penkerių, jis jau vartė enciklopedijas, daug kuo domėjosi. Dar vaikystėje atsiradęs žinių troškimas vėliau niekur nedingo. Priešingai – išaugo į dar didesnį norą tobulėti.
„Šiek tiek paaugęs pajaučiau, kad svajonės vaikystėje atrodo visiškai nepasiekiamos, tačiau laikui bėgant požiūris keičiasi. Supratau, kad technologijos, dirbtinis intelektas, kompiuteriai mano svajones gali paversti realybe, o dauguma mokslinės fantastikos filmų, kuriuos matėme prieš 20 metų ir daugiau, pamažu tampa tikrove“, – pasakoja Lukas.
Nors mokykloje L. Kaminskis buvo pirmūnas, jis atskleidžia ir kitą medalio pusę – visada buvo ir maištautojas. Problemų su mokslais jis neturėjo, tačiau ne su visais mokytojais pavykdavo gerai sutarti. Šie manė, kad vaikas turėjo elgesio sutrikimų ir visiškai nelaukdavo jo suktų klausimų, į kuriuos ne visada galėdavo pateikti atsakymus. Visgi vėliau situacija pasikeitė kardinaliai.
„Tikrai buvau peštukas ir nuolat prisidarydavau problemų. Tačiau 10–11 klasėje mokytojams iš priešo tapau draugu – truputį suaugau, geriau pradėjau juos suprasti. Netgi padėjau diegiant inovacijas per pamokas, prisidėjau vesdamas pilietiškumo pamokas. Kalbant apie maištą, džiaugiuosi, kad nebijojau išeiti iš komforto zonos, daryti taip, kaip kiti nedaro. Tai leido man turėti tiek daug nemalonių situacijų, kurios priversdavo pažiūrėti į tas tikras situacijas iš visai kitos perspektyvos“, – atskleidžia Lukas.
Pirmasis verslas – mokykloje
Dar būdamas mokyklos suole, vaikinas jau generavo idėjas, kaip žengti pirmuosius karjeros žingsnius. Nuo 8 klasės jis lankė debatų būrelį, buvo moksleivių parlamento nariu. Tokia veikla padėjo įgauti drąsos kalbėti apie demokratinius procesus bei poreikį keistis, ugdė kritišką požiūrį. Kaip sako vaikinas, visa ši veikla prisidėjo prie jo pirmojo verslo – mobiliosios programėlės sukūrimo.
„Neformalusis švietimas man padėjo išsiugdyti kompetencijas, kurios vėliau man ir leido sukurti mobiliąją aplikaciją. Dar 11 klasėje nusprendžiau, kad mano kelias – IT sritis, tačiau Telšiuose apie šią sferą informacijos gauti buvo sudėtinga. Žinodamas apie Europos Sąjungos fondus, savivaldybės finansavimą, parengiau projektą, kad galėčiau suorganizuoti mokymus vietos moksleiviams. Laimėję projektą, pasikvietėme lektorius, kurie papasakojo, kaip susikurti mobiliąsias aplikacijas, o pačius talentingiausius projekto narius surinkau į komandą. Galiausiai sukūrėme mobiliąją aplikaciją, kuri pradėjo mums generuoti pirmąsias pajamas“, – savo istoriją pasakoja Lukas.
Šiuo metu Lukas su bendraminčiais yra įkūręs organizaciją „Turing Society“. Tai IT švietimo ekosistema, kuri vienija keletą projektų. Lukas yra vieno jų – „Turing School“ – vadovas. Kaip jis pats pasakoja, tai yra lyg tam tikra neformali mokykla. Joje pabaigus IT kursus ir programas bei gavus tai patvirtinančius dokumentus, netrukus aplankys suvokimas – pirmieji karjeros žingsniai prasideda dar mokykloje.
„Tiems moksleiviams, kurie supranta, kad nori kryptingai judėti į priekį, yra kitas projektas – „Turing College“. Lietuvoje 2019 m. planuojame įkurti alternatyvų koledžą, kuriame nebus jokių profesorių, visas mokymasis bus automatizuotas, o moksleiviai galės gauti tokių pat kompetencijų, kaip universitete. Paskutinis ekosistemos taškas „Turing Solutions“ – iš pirmųjų dviejų atsirenkame talentus ir suteikiame jiems galimybę prisidėti prie mūsų projektų“, – dėsto organizacijos bendraįkūrėjas.
Svarbiausia – atrasti save
Paklaustas apie tai, ko reikia siekiant karjeros, Lukas atsako paprastai – labai svarbu suprasti patį save ir aklai nesekti sėkmingais pavyzdžiais. Pasak jo, dažniausiai girdime tik pačias geriausias istorijas, tačiau ne tai, kaip buvo einama link tikslo.
„Tikrai nerekomenduoju visiems tapti verslininkais, inovatoriais. Geriau siūlau atrasti save ir suprasti savo stiprybes. Yra žmonių, kuriems nepavyksta, o tai gali būti labai didelė psichologinė trauma. Kai esi jaunas, atrodo, visas pasaulis tau po kojomis, tačiau kai viskas dingsta, atsigauti gali būti sudėtinga. Svarbu apie tai kalbėti ir mūsų jaunajai kartai suteikti kritišką požiūrį“, – pabrėžia „Turing School“ vadovas.
Kaip teigia Lukas, labai svarbu moksleiviams, norintiems judėti į priekį, suteikti visokeriopą pagalbą. Reikia parodyti, kad tai nėra taip sunku, jeigu įgyvendinami tam tikri žingsniai, aiškiai įvertinama situacija. Būtent to ir siekia Luko ir jo bendraminčių įkurta organizacija – kad moksleiviai galėtų stiprinti savo savybe ir į viską žvelgtų per technologijų prizmę, nes technologijos – visuomenės ateitis.