„Lietuviai pasauliui yra pristatę tiek sėkmingų kompiuterinių žaidimų, tiek išmanių sprendimų drabužių pirkimui, transportui, nuotraukų redagavimui ar net šunų dresavimui. Vis tik neretai tiek programėles naudojantys užsieniečiai, tiek patys lietuviai nežino, kad jos yra sukurtos ir sėkmingai vystomos būtent Lietuvoje“, – pranešime žiniasklaidai pasakoja „Bitės Profas“ Martynas Vrubliauskas.
Anoniminio naršymo internete įrankis „NordVPN“
Lietuviai „NordVPN“ 14-ai milijonų pasaulio vartotojų teikia virtualaus privataus tinklo (angl. Virtual Private network – VPN) paslaugas. Šis lietuvių sprendimas leidžia paslėpti tikrąjį jūsų įrenginio IP adresą ir tokiu būdu apsaugoti savo duomenis internete.
„Nedaugelis žino, kad šis visame pasaulyje garsus produktas kuriamas Lietuvoje. Daugiausiai vartotojų jis turi JAV, Didžiojoje Britanijoje, Australijoje, Kanadoje. Būtent lietuvių kuriamas sprendimas yra žinomiausias JAV, rodo VPN sprendimų prekės ženklo žinomumo tyrimai. Produktas ne kartą buvo įvertintas ir didžiųjų pasaulio technologijų tinklalapių – „CNET“, „PCMag“, „Techradar“ pripažino „NordVPN“ vienu patikimiausių VPN tiekėjų pasaulyje“, – sako M. Vrubliauskas.
Verta paminėti, kad lietuviai bendradarbiauja su milijonus sekėjų „YouTube“ turinčiais nuomonės formuotojais, kaip „PewDiePie“ ar „Unbox Therapy“.
„NordVPN“, kaip ir kitos lietuvių kurtos programėlės, per pandemiją džiaugėsi vartotojų prieaugiu – vieną pernai kovą susidomėjimas lietuvių kurtu VPN sprendimu padidėjo daugiau nei pusantro karto.
Įdomybių platforma „Bored Panda“
Įdomybių, fotografijos ir dizaino idėjų dalinimosi platforma „Bored Panda“ daugiausiai vartotojų sulaukia JAV, Indijoje, Didžiojoje Britanijoje, Kanadoje ir kitose anglakalbėse šalyse.
2017 m. skelbta, kad „Bored Panda“ pagal įsitraukimų „Facebook“ platformoje – patinka paspaudimų, pasidalinimų ir komentarų – skaičių nusileido tik „Daily Mail“ ir aplenkė tokius žiniasklaidos milžinus, kaip CNN ar BBC.
2018-aisiais „Bored Panda“ kūrėjai pristatė ir kitą sėkmingą kanalą „Crafty Panda“, kuriame vartotojai talpina pasidaryk pats tipo vaizdo įrašus – kaip atsinaujinti namus, sutaisyti daiktus t.t.
„Crafty Panda“ istorija – puikus pavyzdys, kad aplankius sėkmei reikia neužmigti ant laurų, o nuolatos ieškoti naujų idėjų produkto tobulinimui. „Bored Panda“ komanda naujam produktui pritaikė jau veikiančią strategiją ir filosofiją, kuri greitai davė vaisių – vos per pusmetį „Crafty Panda“ prenumeratorių skaičius „YouTube“ kanale buvo pasiekęs kelis milijonus, o pernai lapkritį platformos vaizdo įrašai „Facebook“ buvo peržiūrėti 2,1 mlrd. kartų. Pagal šį rodiklį „Crafty Panda“ aplenkė tokias platformas kaip „Tasty“ ar „LADbible“, – sako išmaniųjų įrenginių ekspertas.
Dabar „Crafty Panda“ turi beveik 17 mln. „YouTube“ prenumeratorių. Didžioji dalis turinio, kurį peržiūri bene trečdalis planetos, kuriama lietuvių Vilniuje esančiose studijose.
Nuotolinė šunų dresavimo programėlė „Dogo“
Lietuvių sukurta programėlė pasaulio šunų mylėtojams parodė, kad keturkojus galima sėkmingai dresuoti ir nuotoliniu būdu. „Dogo“ šunų augintojai gali susipažinti su dresavimo pagrindais, numylėtinius išmokyti įvairių gudrybių, o vėliau įgūdžius galima pasitikrinti laikant nuotolinį egzaminą.
„Programėlėje rasite įvairiausio lygio pratimų, žaidimų keturkojams, video pamokų ar straipsnių, kurie padės juos auklėti. Jeigu dresuodami augintinį susidursite su sunkumais, galėsite kreiptis į „Dogo“ komandos šunų dresavimo specialistus ir nusiųsti vaizdo įrašą, ir iš jų gausite naudingų patarimų“, – pasakoja „Bitės“ išmanių įrenginių specialistas.
„Dogo“ rasite ir pozityviam dresavimui skirtą įrankį – klikerį, kuris paspaudus mygtuką skleidžia šuniui gerai atpažįstamą garsą. Kai šuo tinkamai atlieka norimą veiksmą, paspaudžiamas klikerio mygtukas, o keturkojui duodamas skanėstas. Galiausiai, šuo įpranta sieti garsą su norimu elgesiu, ir elgesį galima iššaukti tik klikerio mygtuko paspaudimu.
„Dogo“ skelbiama, kad programėlė turi 3 mln. vartotojų.
„Virimo karštinė“ ir kiti „Nordcurrent“ žaidimai
Lietuviai „Nordcurrent“ yra sukūrę apie 50 žaidimų, iš kurių keletas susilaukė pasaulinės sėkmės. Žinomiausias jų – „Cooking Fever“ ( liet. „Virimo karštinė“) („Android“, „iOS“) – iš „Google“ ir „App Store“ programėlių parduotuvių parsisiųstas 310 mln. kartų.
„Cooking Fever“ žaidėjai atlieka virtuvės šefo rolę ir aptarnauja virtualius klientus. Sulig kiekvienu žaidimo lygiu išbandomos kepyklų, užkandinių, picerijų, jūros gėrybių ir įvairių šalių kulinarinės virtuvės.
„Viena iš „Cooking Fever“ sėkmės paslapčių – kūrėjai nuolat leisdavo žaidimo atnaujinimus, jį puikiai adaptavo ir Azijos šalių rinkoms bei skoniams. Ir vėlesni „Nordcurrent“ žaidimai sulaukė susidomėjimo: šaudyklė „Sniper Arena“ („Android“, „iOS“), iš „Google Play“ ir „App Store“ platformų parsisiųsta apie 70 mln. kartų, o detektyvinis žaidimas „Murder in the Alps“ - beveik 20 mln. kartų “, – pasakoja ekspertas“.