„Bitė Lietuva“ ketvirčio pajamos paskutinį ketvirtį buvo 29,7 mln. eurų (prieš metus – 26,8 mln. Eur). Bendrovės EBITDA (pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) per metus paaugo 1,6 proc., nuo 7,5 iki 7,7 mln. Eur).
Anot F. Hrenchuko, pagrindinis pajamų didėjimo variklis buvo puikūs įrangos (telefonų) pardavimai, be to, augo pajamos iš duomenų perdavimo.
Įrangos pardavimams bendrovė ir toliau ketina tiekti daug dėmesio. Bei pažadėjo, kad „Bitė Lietuva“ taps pirmuoju mūsų šalies operatoriumi, kurio salone bus galima įsigyti „Apple Watch“ išmanųjį laikrodį. „Konkretaus laiko neįvardysime, bet tai bus labai greitai“, – sakė N. Sergijenka. Galima priminti, kad „Bitė“ buvo pirmasis ryšio operatorius, kuris, net nebūdamas oficialiu „Apple“ atstovu, pirmasis pasiūlė „iPhone 6“.
Bendras rinkos augimas, „Bitės“ vadovų teigimu, pirmą šių metų ketvirtį, buvo 6 procentai. Paskutinį praėjusių metų ketvirtį ji augo 4 proc. (skaičiavimai atlikti sumuojant viešus visų trijų Lietuvoje savo infrastruktūrą turinčių ryšio operatorių finansinius rodiklius).
Bendrovės vadovai teigia, kad šiandien vidutinis vartotojas telekomunikacijų paslaugoms skiria net du kartus mažiau nuo savo perkamosios galios, nei prieš krizę, 2008 metais: tuomet telekomunikacijoms buvo skiriama apie 2 proc. pajamų, dabar – apie 0,8. „Bet žmonės įgyja pasitikėjimą ateitimi, vartojimas auga, todėl tikimės, kad ši dalis ateityje augs iki 1-1,2 procentų“, – sakė N. Sergijenka.
Kalbėdamas apie 4G įvedimą, F. Hrenchukas tikino, kad didelės spartos mobiliojo interneto paslaugas „Bitė“ tikrai nepavėlavo. Mat, jo teigimu, nėra didelės prasmės per visą valstybę skleisti infrastruktūrą, kuria naudosis tik 10 proc. vartotojų – maždaug tiek buvo 4G paslaugų naudotojų šių metų pradžioje, bet dabar jų būrys sparčiai gausėja. „Nesiskubinau įvedinėti naujų paslaugų dirbdamas ir Vokietijoje, ir Čekijoje, ir Rumunijoje – ir man už tai tik padėkodavo, nes žmonės, visuomenė nebūdavo pasiruošę“, – sakė F. Hrenchukas.
„Tai ne ginklavimosi varžybos“, – pridūrė „Bitės“ vadovas.
„Be to, nueikite į bet kurį barą, paklauskite kokio žmogaus, ar jis naudojasi 4G. Jis, visai tikėtina, atsakys „Taip“. Bet tada paprašykite parodyti telefoną. O ten pamatysite, kad naudojamas 3G ryšys. Taip yra dėl to, jie iš reklamų girdėjo, kad operatorius jau teikia 4G paslaugas, patys turi 4G aparatą, bet nežino, kad dar ir SIM kortelę reikia pasikeisti, kad ši paslauga veiktų, ir telefone kartais programinę įrangą reikia atnaujinti. 9 iš 10 žmonių tik mano, kad naudoja 4G“, – sakė „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius.
Kalbant apie šiokį tokį 4G realaus įjungimo vartotojams ir pažadėto termino skirtumą (bendrovė praėjusiais metais teigė, kad 4G paslaugomis bus galima naudotis jau pirmą ketvirtį, jo pabaigoje, o tikrasis paleidimas oficialiai įvyko balandžio 16 dieną), F. Hrenchukas tikino, kad skirtumas laike neesminis, o N. Sergijenka jam antrino, kad paleidus „pagal pažadą“ būtų tik blogiau – kai kurie ryšio parametrai bendrovės ekspertų netenkino ir nebuvo norima nuvilti naudotojų.
Be to, bendrovei reikėjo sustyguoti ir kitus reikalus – pavyzdžiui, paruošti salonų darbuotojus kvalifikuotai pervesti klientus prie 4G ryšio naudojimo.
F. Hrenchuko teigimu, 4G infrastruktūros vystymas vyksta pagal rudenį paviešintą planą. Jau dabar pradedama antra fazė – iki metų pabaigos ketinama 4G paslaugomis „padengti“ 70 proc. populiacijos, o kitų metų pradžioje prasidėsiančios trečiosios plėtros fazės tikslas – „padengti“ 75 proc. teritorijos ir iki 90 proc. populiacijos.
Bendrovės vadovai dar kartą paneigė nesibaigiančius gandus apie „Bitės“ pardavimą. „Tą girdžiu nuo pat 2009 metų, kai pradėjau dirbti „Bitėje“, – sakė N. Sergijenka. Ir nors būtų protinga tikėtis, kad bendrovės pagrindiniai savininkai – investicinis fondas „Mid Europa Partners“ – kažkuriuo metu nuspręs įvykdyti pardavimą, dabar tokie planai tikrai nesvarstomi. „Kai ateis laikas – atvirai ir sąžiningai paskelbsime naujieną“, – sakė F. Hrenchukas.