Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pateikia pavyzdžius, kaip technologijos bėgant metams pakeitė Kalėdų tradicijas ir žmonių bendravimą, rašoma pranešime spaudai.
1. Šventiniai sveikinimai per atstumą
Vienas didžiausių naujųjų technologijų privalumų – galimybė bendrauti ir sveikinti vieni kitus net ir sutinkant šventes skirtingose pasaulio pusėse. Pateikiame keletą įdomybių apie virtualius sveikinimus:
Žurnalo „Forbes“ duomenimis, maždaug ketvirtadalis suaugusiųjų per šias Kalėdas ketina skambinti artimiesiems per „Skype“ platformą. Socialinis tinklas „Facebook“ šventiniu laikotarpiu taip pat bus populiarus – čia sveikinimais apsikeisti planuoja 4 iš 10 visų suaugusiųjų ir net 50 proc. tūkstantmečio kartos atstovų.
Pagrindinėje emoji paieškos platformoje „emojipedia.org“ yra pateiktas 26 skirtingų kalėdinių ikonėlių sąrašas. Minėtos platformos tinklaraštyje kaip dažniausiai šventiniu Kalėdų laikotarpiu naudojami emoji yra išskiriama Kalėdų senelio, senio besmegenio, eglutės ir elnio ikonėlės.
Technologijos išpopuliarino elektroninius sveikinimus, kurie vis dažniau pakeičia ranka rašytus atvirukus. Minėto žurnalo duomenimis, įvairios apklausos atskleidė paradoksalią tendenciją – 72 proc. žmonių pageidauja gauti tradiciniu paštu siunčiamas atvirutes, tačiau mažiau nei pusė jų patys artimuosius ir draugus sveikinti ketina SMS žinute, o didžioji dauguma – linkėjimais socialiniuose tinkluose.
2. Kitokie apsipirkinėjimo įpročiai
Technologijoms tobulėjant, pasikeitė ir pati vartotojų elgsena. Dovanas vis dažniau perkame ne prekybos centruose, bet internetinėse parduotuvėse, be to, keičiasi ir jų įteikimo būdai. Keletas faktų apie šiuos pokyčius:
Bendrovės „Deloitte“ atliktas tyrimas parodė, kad šį šventinį sezoną dar labiau augs dovanų pirkimas internetu – prognozuojama, kad elektroniniai pardavimai JAV padidės maždaug 18 proc. nei praėjusiais metais. Be to, numatoma, kad 6 proc. augs dovanų pirkimas, naudojantis mobiliuoju telefonu.
Technologijos nulėmė ir naujų dovanų įteikimo būdų atsiradimą. „Forbes“ duomenimis, gruodžio mėnesį internetinėse platformose, tokiose kaip „Amazon“, padaugėja užsakymų, kai kartu su prekėmis, kurios yra pažymimos kaip dovana, yra užsakomas ir tiesioginis pristatymas jos gavėjui. Tokiu būdu dovanotojui nereikia rūpintis jos pakavimu ir įteikimu.
Didžiosios siuntų ir prekybos bendrovės „FedEx“, „Amazon“ ir „DHL“ jau ruošiasi bent dalies pirkinių bei siuntų pristatymą patikėti elektriniams dronams. Tikėtina, kad bepiločiai lėktuvai daugiausia skraidins nedideles, kelis kilogramus sveriančias pakuotes. Tiesa, tokio kalėdinių dovanų pristatymo sulaukti galime tikėtis nebent tik kitais metais – jam daugelyje šalių dar trūksta reguliavimo.
3. „Pinterest“ Kalėdų ataskaita
Įkvepiančių nuotraukų ir idėjų socialinis tinklas „Pinterest“ skaičiuoja, kad šiais metais su Kalėdomis susijusių paieškų skaičius išaugo net 220 proc., o pirmosios užklausos pasirodė dar birželį. Dažniausius su didžiųjų metų švenčių tema susijusius klausimus ir ryškiausias paieškos tendencijas „Pinterest“ skelbia savo ataskaitoje (angl. 2019 Holiday Report). Pateikiame keletą jų:
Vienos dažniausių paieškų buvo susijusios su kalėdinėms dekoracijoms. Populiariausios jų: „zero waste“ (liet. nulis švaistymo) vakarėlio dekoravimas, saulėgrąžų žiedais puošta eglutė bei „boho“ stiliaus kalėdinės dekoracijos.
Prieškalėdiniu laikotarpiu beveik 500 proc. išaugo paieškos „kvepiančios rankų darbo žvakės“ skaičius, o taip pat itin padažnėjo ir ieškančiųjų tvarių dovanų idėjų (+ 118 proc.). Panašu, kad daugelis jau ne tik turi dovanas artimiesiems, bet ir jas supakavo – raktažodžio „kaip supakuoti dovaną“ populiarumas išaugo 80 proc.
Besiruošiantys žiemos šventėms jau planuoja ir vaišių stalo patiekalus. Šiais metais itin augo susidomėjimas sūrio pyrago su pekano riešutais receptu – toks raktažodis dabar yra įvedamas 40 kartų dažniau nei įprastai. Be to, šiuo metu itin dažnai ieškoma persikų, taip pat karamelinio pyrago bei brokolių su sūriu rutuliukų receptų.