Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad populiariausia video platforma yra „YouTube“ – joje suvartojama 84 proc. viso vaizdo srauto „Bitės“ tinkle.
„Bitės“ tinklo statistika rodo, kad sparčiausiai mobiliajame internete auga domėjimasis video medžiaga – vaizdo peržiūroms skirtas duomenų srautas per metus išaugo 3 kartus.
„Tapome tikra „YouTube“ karta – mūsų klientai dažniausiai žiūri video turinį būtent šiame kanale. Vertinant pasaulines tendencijas, čia sunaudojamų duomenų kiekis tik didės, nes keliamo turinio apimtis ir kokybė sparčiai auga. Taip pat vartotojai, pasirinkdami patrauklesnius mobiliojo interneto pasiūlymus, vis aktyviau video turinį peržiūri tiesiog mobiliajame internete“, – sako Arūnas Mickevičius, „Bitė Lietuva“ rinkodaros vadovas.
Prognozuoja augimą iki 20 kartų
Pasak jo, tokios tendencijos stebinti neturėtų, įvertinus, kiek daug vaizdo turinio atsiranda internete. Pavyzdžiui, „Ericsson“ skaičiuoja, kad per vieną minutę pasaulio interneto vartotojai „YouTube“ peržiūri beveik 140 tūkstančių valandų, o įkelia – 120 valandų naujo video turinio. Kaip prognozuojama „Ericsson Mobility report“, video srautas sparčiai auga ir toliau, ir 2021 metais išaugs iki 20 kartų. Ekspertų vertinimu, Lietuvoje suvartojamų duomenų išmaniuosiuose telefonuose vidutinis kiekis per mėnesį sieks 9 GB, Vakarų Europoje ir Šiaurės Amerikoje – dar daugiau, atitinkamai 18 GB ir 22 GB per mėnesį.
„Video srautas internete auga dėl kelių pagrindinių priežasčių – mobilusis internetas tampa prieinamas vis daugiau gyventojų, jis tampa vis spartesnis, daugėja įvairaus ir vis didesnės raiškos video turinio internete, vis daugiau vartotojų tampa turinio kūrėjais, o ne tik vartotojais, taip pat sparčiai populiarėja 360 virtualios realybės formatu nufilmuotos ir internete paskelbtos medžiagos“, – sako A. Mickevičius.
Nauja laisvalaikio forma – stebėti žaidžiančius
„Bitės“ klientai dvigubai aktyviau nei pernai stebi transliacijas ir „Twitch“ platformoje, kurioje tiesiogiai rodoma, kaip žmonės visame pasaulyje žaidžia kompiuterinius žaidimus.
Tarp kitų populiariausių – Lietuvos naujienų portalų video platformos, sparčiai pasaulyje populiarėjančios vaizdo turinio paslaugos, tokios kaip „Netflix“, neseniai pristatytos vaizdo transliacijos „Facebook“ ar užsienio šalių internetinės televizijos.