„Business Insider“ nusprendė įrodyti augantį šios interneto svetainės potencialą ir paprašė „Youtube“ kanalo eksperto, „virusinių“ video specialistą ir sėkmingos socialinio marketingo įmonės įkūrėjo Brendano Gahano pakomentuoti pačius svarbiausius dešimtmečio „Youtube“ vaizdo įrašus.
1. „Me at the zoo“ (2005)
Šis 18 sekundžių video siužetas „Youtube“ svetainės ikūrėjo Jawedo Karimo, kuris stovi prie dramblių San Diego zoologijos sode, tai yra vaizo įrašas, nuo kurio viskas prasidėjo. „Tai neįtikėtina, koks kuklus pirmasis „Youtube“ vaizdo įrašas. Tai savotiška šio kanalo reprezentacija – tai neturi būti profesionalus video, kad jis būtų įvertintas Pirmasis „Youtube“ vaizdo įrašas yra tai, ką gali sukurti kiekvienas“, – sakė B. Gahanas.
2. „Lazy Sunday“ (2005)
Sekmadienio naktinis šou tapo nuobodus kažkur 1990 m., tuomet prasidėjo „Lazy Sunday“, kuriame Andy Sambergas ir Chrisas Parnellas repavo apie saldainių pirkimą ir norą peržiūrėti „Narnijos kronikas“. Vaizdo įrašas tapo labai populiarus iki tol, kol buvo išimtas iš vaizdo įrašų svetainės. „Lazy Sunday“ buvo vienas pirmųjų vaizdo įrašu, kai „Youtube“ staiga paplito visur. Tai buvo tarsi virusinio video siužeto akimirka „Youtube“ kanalui, staiga šis žaidėjas tapo labai populiarus“, – teigė B. Gahanas.
3. „Pokemon theme“ (2005)
„Youtube“ kanalo žvaigždė sužibo kai dviejų komikų duetas pasivadinęs „Smosh“ , kurį sudarė Ianas Hecoxas ir Anthony Padilla ėmė parodijuoti vaizdo žaidimus ir pop kultūrą. Šio dueto vaizdo siužetai iš viso buvo peržiūrėti 6 milijardus kartų ir jie turėjo 32 milijonus „pasekėjų“. Viskas prasidėjo nuo video siužeto, kuriame jie dainuoja Pokemonų dainą. „Tai buvo tuo metu, kai visi domėjosi „Youtube“ , prieš pat „Google“ jį įsigyjant“, – pasakojo B. Gahanas. „Tai tikrai pradėjo „Smosh“ duetui išgarsėti“, – pridūrė specialistas.
4. „Sunglass catch“ (2007)
Šis akinių gamintojos „Ray-Ban“ virusinis vaizdo klipas buvo pirmoji „Youtube“ pasirodžiusi reklama. Ištrindami liniją tarp realybės ir tikrovės. Vaizdo įrašė matomi du vaikai, kurie mėto vienas į kitą akinius, kurie stebuklingai nusileidžia vienam iš vaikinų ant veido. „Ten buvo panaudota daug kvailų triukų, tačiau jie tikrai gerai padirbėjo ir šio prekės ženklo kompanijai pasisekė“, – teigė B. Gahanas. Po šio video siužeto marketingo specialistai suprato, kad „Youtube“ gali pasiekti didelę auditoriją.
5. „Justin Singing So Sick by Ne-yo“ (2007)
Kažkada Justinas Bieberis buvo tik berniukas iš Kanados, kurio mama patalpino „Youtube“ jo vaizdo įrašą, kuriame jis dainuoja „R&B“ stiliaus dainą. Šį vaizdo įrašą pamatė muzikos prodiuseris Scooteris Braunas. Visa kita – muzikos industrijos istorija. „Tai tikriausiai ankstyviausias pavyzdys, kaip iš „Youtube“ pateko į didžiąją muzikos sceną ir ją užkariavo. Kažkas, kas buvo visiškai neužtikrintas ir neįžymus šiuo metu dominuoja muzikos industrijoje, tai visiškai neįtikėtina“,– sako socialinio marketingo specialistas.
6. „Yes We Can — Barack Obama Music Video“ (2008)
„Youtube“ parodė savo politinį potencialą 2008 metais, kai „Will.I.am“ surinko krūvą įžymybių sudainuoti dainą, kuri nuvestų JAV prezidentą Baracką Obamą į Baltuosius Rūmus. „Youtube“ bendruomenė susibūrė aplink B. Obamą „ir šios platformo galia pasirodė ir politinės bendruomenės akivaizdoje, kur anksčiau ji buvo visiškai ignoruojama“, – sakė B. Gahanas.
7. „Japan Earthquake: Helicopter aerial view video of giant tsunami waves“ (2011)
Taip pat kaip ir socialiniame tinkle„Twitter“, „Youtube“ tapo platforma, kurioje pirma paskelbiamos naujienos, Ši nauja mada atsirado 2011 m. po Japonijos tsunamio. „Atrodo, kad tai buvo įvykis, kur žmonės daugiau pamatė internete ir žiūrint „Youtube“ video siužetus, iki tol, kol vaizdai buvo ištransliuoti televizijų“, – sakė B. Gahanas.
8. „PSY - Gangnam Style“ (2012)
Daugiau nei 2 mlrd. peržiūrų ir tai turbūt daugiausiai kartų peržiūrėtas „Youtube“ svetainės vaizdo įrašas per visą istoriją. „Gangman style“ buvo prieš „Youtube“ priešistorės „Macarena“. „Tai buvo intriguojantis ir linksmas vaizdo siužetas, iš kurio galėjai pasijuokti. Labai greitai labai daug žmonių ėmė juo dalintis ir buvo keista, jeigu tu nepasidalinai ir beveik jautei spaudimą būtinai šiuo vaizdo įrašu pasidalinti. Tai buvo socialinis fenomenas – tu turėjai pasidalinti šiuo vaizdo siužetu, nes visi kiti juo pasidalino“, – sakė socialinio marketingo specialistas.
9. „Bill Gates ALS Ice Bucket Challenge“ (2014)
„Ledinio kibiro iššūkis“ prasidėjo 2014 metų vasaros pabaigoje, kur video pažymėti „#icebucketchallenge“ nuoroda buvo pasidalinti daugiau nei 150 šalių ir buvo peržiūrėti daugiau nei 1 milijardą kartų ir surinko daugiau nei 98 mln. JAV dolerių paramos ALS asociacijai per vieną mėnesį.
„Dirbant reklamos srityje nuolat girdi šį pavyzdį. Kažką panašaus pakartoti su komerciniu prekės ženklu beveik neįmanoma. Tai buvo vardan gero tikslo ir visa idėja, kuri kvietė žmones ir nustatė laiko limitą tai padaryti buvo labai gera, nes sudaro įspūdį, kad tai yra labai svarbu ir skubu“, – sėkmės istoriją komentavo B. Gahanas.
10. „GloZell's Interview with President Obama“ (2015)
2015 m. „Youtube“ žvaigždės gavo išskirtinę progą, kuri anksčiau priklausė tik geriausiems žurnalistams, pasikalbėti akis į akį su prezidentu. Tokia proga pasitaikė Makiažo speclialistei Bethany Mota, komedijos žanro atstovei „GloZell“ ir save „moksliuku“ „vloggeriu“ pasiskelbusiusiam Hank Green. Tai šios terpės brandos įrodymas. „Obama pripažino, kokia nepaprastai galinga yra ši bendruomenė ir kokia galinga auditorija gyvuoja „Youtube“ kanale.