Dvidešimtmetis antrakursis Vilniaus dailės akademijos studentas Povilas tikisi, kad ateityje galės dirbti šioje kompanijoje ir laukia pasirodysiančio naujo „Nothing“ telefono, kuris, tikėtina, bus panašus į jo sukurtą.

Prieš daugiau nei metus įkurta bendrovė „Nothing“ rinkai jau pristatė belaides ausines „Nothing Ear“. Netrukus bus pristatytas ir esminius pokyčius telefonų pramonėje žadantis telefonas „Nothing Phone One“.

Interviu portalui Delfi Povilas papasakojo, kaip pavyko atkreipti tarptautinės technologijų kompanijos dėmesį ir kokios perspektyvos jo laukia ateityje.

Nothing Phone dizainas, kurį sukūrė Povilas Grigas.

– Povilai, tavo kurto telefono dizainą kaip geriausią jau įvertino „Nothing“ kompanijos įkūrėjas. Papasakok, kaip atsirado galimybė sukurti telefono dizainą? Kokia tavo sėkmės istorija?

– Yra tokia išmaniuosius telefonus kurianti kompanija „One Plus“, o jos įkūrėjas – Carl Pei. Paskutiniais metais, kai jis dar nebuvo išėjęs iš „One Plus“ ir dar nebuvo įkūręs „Nothing“, jis buvo sukūręs tokį telefoną „One Plus Nord“, kurio marketingo kampanija buvo labai sėkminga. Po to Carl Pei paliko „OnePlus“ ir 2020-aisias įkūrė naują kompaniją „Nothing“. Pirmas jų produktas buvo bevielės ausinės „Nothing Ear“. Ši žinia apie naują kompaniją ir jų produkciją mane labai sudomino. Tuo pat metu jie pasidalijo savo kompanijos idėjomis ir siekiais, kuo jie tiki, kokia yra jų kuriamų produktų filosofija ir misija. Peržiūrėjęs jų pranešimus ėmiau analizuoti jų dizainą. Kadangi mūsų interesai, vizijos ir misijos labai sutapo, aš pradėjau norėti dirbti su jais. Esu tik antro kurso studentas, neturiu dar daug patirties ir pagal kokį nors CV garantuotai nepaimtų dirbti. Tad kilo idėja sukurti jiems jų būsimo produkto konceptą – tikėjausi, kad taip jie pamatytų koks aš kietas ir gal tada jie norėtų mane įdarbinti. Štai tai taip viskas ir prasidėjo.

– Kokiu būdu kompanija „Nothing“ pamatė tavo darbus ir talentą? Kaip prisitatei save ir savo darbus?

– Aš sukūriau telefono dizainą, padariau marketinginį vaizdo siužetą apie tai ir nusiunčiau jiems visais įmanomais socialinės medijos kanalais. Daugiausiai susidomėjimo sulaukiau „Twitter“, kuriame per kelias dienas vaizdo siužetas sulaukė virš 10 tūkst. peržiūrų.

– Ir kokia buvo kompanijos „Nothing“ reakcija?

– Labai paprastai – „Nothing“ įkūrėjas Carl Pei tvirteryje po mano sukurtu telefono dizainu parašė: „Looks amazing“ (atrodo nuostabiai – liet.).


– Taip trumpai ir viskas?

– Taip, tačiau tai buvo žiauriai gera diena man. Prieš keletą savaičių prasidėjo šurmulys viešojoje erdvėje apie naujausią kompanijos „Nothing“ produktą – tai bus naujas telefonas. Labai smalsu pamatyti, kaip tas telefonas atrodys.

– Esi itin gerai susipažinęs su „Nothing“ kompanijos produkcijos idėjomis. Kokios jos?

– Tai yra unikalūs, nišiniai produktai – tai nėra koks „Samsung“ ar „Apple“. Esu įsitikinęs, kad vienintelis būdas, kaip įeiti į šitą išmaniųjų telefonų rinką, tai būti tokiems nišiniams, būti išskirtiniais. Jie yra išleidę ausines „Nothing Ear“. Kol kas tai yra vienintelis jų produktas. Tačiau būtent nuo ausinių prasideda visa jų ambicinga išmanios įrangos „Nothing“ ekosistema – apie tai jie pranešė savo pirmajame skelbime. Vėliau, tikėtina, bus laikrodžiai, telefonai, gali būti, kad kurs ir kompiuterius. Vis tik pati kompanija yra labai jauna – jie į rinką atėjo tik praėjusiais metais, tačiau jau surinko apie 140 mln. JAV dolerių finansavimą.

Nothing Phone dizainas, kurį sukūrė Povilas Grigas.

– Kokia yra tavo kurto telefono dizaino „Nothing“ kompanijai idėja? Kuo vizualiai ypatingas šis įrenginys ir koks yra tavo kurto dizaino tapatumas su kompanijos „Nothing“ idėjomis?

– Kai pradėjau kurti telefono dizainą, jie dar nebuvo išleidę net ir pirmojo produkto – aš net nežinojau, kokia yra jų dizaino kalba. Kompanija „Nothing“ tebuvo paviešinusi savo vizijas ir misijas, užuominas apie permatomas ausines. Pagal tą informaciją ir idėją sukūriau dizainą: įrenginys turi būti permatomas, turi matytis visokiausi elektronikos komponentai, tuo pačiu jis turi būti prabangus, bet ir utilitarus. Trys pagrindinės kompanijos inspiracijos buvo tirpstantys ledo kubeliai (skaidrumas), boružėlė (detalumas) ir žiedai, briliantai, deimantai, spindesys (prabanga).

– Kokia dabar yra jūsų – tavo ir kompanijos „Nothing“ bendradarbiavimo perspektyva? Ko tikiesi iš jų?

– Prieš keletą savaičių „Nothing“ išleido reakcijų video, kuriame jie komentuoja kompanijos gerbėjų sukurtus telefonų konceptų dizaino pavyzdžius. Pagrindinis „Nothing“ dizaineris Tom Howard apkalbėjo visus ir išrinko geriausią – tai buvo mano kurtas telefono dizainas. Tad gali būti, kad jei bus išleistas „Nothing“ telefonas, tai gali būti, kad atrodys panašiausiai į mano kurtą dizainą, nes jis jiems labiausiai patiko.

– Ar po to užmezgėte ryšį su „Nothing“ dizaineriu ar vadovu tolimesniam bendradarbiavimui?

– Kol kas tai tik kompanijos vadovų reakcija ir įspūdžiai, bet mes dar nedirbame kartu.

Nothing Phone dizainas, kurį sukūrė Povilas Grigas.

– Papasakok plačiau, koks turėtų būti naujasis „Nothing“ kompanijos telefonas?

– Tikslios informacijos neturiu ir tai gali būti tik spekuliacijos. Tačiau tiek, kiek man žinoma, „Nothing Phone One“ telefonas neturėtų būti 1000 eurų kainos, daugiausia – 800 eurų. Procesorius – Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1, nes „Nothing“ jau pranešė apie bendradarbiavimą su „Qualcomm“. Dėl kamerų – 2 arba 3. Operacinė sistema bus paremta „Android“.

Tačiau daugiau informacijos ir nėra, nes jų marketingo strategija – lašinti po truputį ir tik tada parodyti. Vis tik žinoma, kad kompanijos „Nothing“ tikslas – sukurti technologijų ekosistemą be trikdžių, kurioje bus visi išmanieji įrenginiai, o ekosistema veiktų geriau nei „Apple“ ir būtų prieinamesnė vartotojams. Tad dabar svarbiausia yra ekosistemos širdis – telefonas.

– Kaip manai, kodėl „Nothing“ pradėjo nuo ausinių, o ne nuo telefono?

– Ko gero dėl to, kad pastebėjo augančią ausinių rinką. Bet to, ausinėms galima užsidėti labai dideles maržas, nes sunku įvertinti, kurios geriau skamba – tos už 200 eurų, ar tos už 50 eurų. Tad jie padarė labai gerą, išskirtinį produktą, su išskirtiniu dizainu. Ir lyginant su „Apple“ produktu, jų specifikacijos tos pačios. Tačiau „Apple“ produktas kainavo 250 eurų, o „Nothing“ – 100 eurų. Taip jie įėjo į rinką, įtvirtino savo prekinį ženklą ir dabar eis į svarbesnes kategorijas.

Nothing Phone dizainas, kurį sukūrė Povilas Grigas.

– Kokios tavo viltys ir norai po užsimezgusio ryšio ir įvertinimo?

– Didžiausias noras – dirbti su „Nothing“. Pavyzdžiui, dizaino sektoriuje. Ypač, kai gavau pripažinimą. Dirbti su jais būtų geras dalykas, įdomi patirtis. Tačiau tai nėra mano vienintelė siekiamybė gyvenime. Tad jei pavyks, bus puiku.

– Papasakok plačiau apie savo studijas?

– Dabar esu išvykęs pagal studijų mainų programą į Suomiją esantį Espo miestą. Lietuvoje studijuoju industrinį dizainą Vilniaus dailės akademijoje. Tai ne kokios programėlės ar interjerai, o grynai daiktų dizainas.

– Kaip tavo gyvenime atsirado dizainas? Kodėl pasirinkai tokias studijas?

– Nuo pat vaikystės mėgau žaisti su „Lego“ konstruktoriumi. Tėvai nupirkdavo tuos konstruktorius, aš sudėliodavau pagal instrukcijas, bet iš karto išardydavau ir konstruodavau pagal save. Be to, „prie meno“ buvo ir mano teta, kuri mane „influencino“. Tada lankiau architektūros būrelį. Ir taip atradau industrinį dizainą. Tik dabar šiek tiek nuo to kelio nukrypau – Suomijoje lankau verslo kursus, mokausi, kaip kurti startuolį ir pan. Be dizaino man dar patinka marketingas, rinkodara, domiuosi finansais. Tad ir apjungiau tuos visus dalykus.

– Ačiū už pokalbį.

***

Kovo 23 dieną vykusio naujausio pristatymo metu kompanijos „Nothing“ įkūrėjas Carl Pei teigė, kad jų tikslas yra sukurti labiausiai įtikinančią alternatyvą „Apple“ produkcijai ir ekosistemai. Dauguma vartotojų, norinčių, kad jų turimi įrenginiai ir technologijos veiktų be trikdžių, turi rinktis „Apple“ – „MacBook“, „iPhone“, „iPad“, „Airpods“. Tačiau, kaip teigia C. Pei, vos tik nukrypus nuo šios ekosistemos, viskas griūva.

„Tai reiškia, kad vartotojai neturi pasirinkimo, o tai stabdo technologijų pažangą. Ir tai nėra teisinga. Todėl atsirado „Nothing“. „Nothing“ ekosistema bus sudaryta tiek iš „Nothing“ produktų, tiek iš kitų gamintojų produkcijos ir be jokio vargo integruosis į ekosistemą. Taip bus sukurta galimybė pasirinkti mėgiamą gamintoją ir neapriboti savęs ribotu įrenginių pasirinkimu“, – pranešime kalbėjo „Nothing“ įkūrėjas C. Pei.

Artimiausiuose planuose – išmanusis telefonas „Nothing Phone One“, kuris bus ekosistemos variklis ir širdis.

„Ar pamenate „iPhone“ pristatymą, kai per naktį įvyko didžiulis technologinis šuolis? Vietoje mygtukų atsirado tik liečiamas ekranas, o vėliau – ir visa programėlių parduotuvė, pakeitusi mūsų santykį su išmaniuoju telefonu. Tačiau dabar telefonuose keičiasi tik ekrano dydis arba kameros išdėstymas telefono korpuse. Ir tai nėra inovacija, nes dingo vizija. Anksčiau išmanieji telefonai mus stebino, dabar tai – kasdienybė“, – sakė C. Pei.

Anot jo, netrukus pasirodysiantis „Nothing Phone One“ pradės ilgai lauktus išmaniųjų telefonų industrijos pokyčius. Telefono pristatymas rinkai numatytas 2022 metų vasarą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)