Tai esą bus tik pirmas žingsnis „Google“ planuose, susijusiuose su ryšio paslaugomis.
S. Pichai šią iniciatyvą palygino su „Google“ prekės ženklo „Nexus“ išmaniaisiais telefonais, kuriuos pagal milžinės specifikacijas gamina kitos bendrovės. Anot jo, panašus variantas galimas ir su telekomunikacijų paslaugomis.
„Google“ tieks vartotojams paslaugas bendradarbiaudama su esamomis telekomunikacijų įmonėmis, turinčiomis išvystytą infrastruktūrą. Kitaip tariant, „Google“ taps vadinamuoju virtualiu operatoriumi, kaip, pavyzdžiui, Lietuvoje veikiantis „Eurocom“.
„Neketiname būti didelio masto operatorius. Mūsų tikslas yra skatinti tam tikras inovacijas, kurias, mūsų nuomone, ekosistema turėtų priimti. Tikiuosi, kad įgausime pagreitį, žmonės pamatys tai, ką darome, o mūsų partneriai operatoriai priims mūsų idėjas“, – planus komentuoja S.Pichai.
Bandymų poligonas
Rinkos analitikai jau anksčiau yra svarstę, kad „Google“, jeigu tik norėtų, galėtų sudaryti rimtą konkurenciją net didžiausiems šalies ryšio operatoriams ir sugriauti tradicinį jų verslo modelį.
Tačiau S. Pichai Barselonoje net kelis kartus pakartojo, kad „Google“ laiko save ne operatorių konkurentu, o jų laboratorija, skirta bandyti naujoms idėjoms, susijusioms su tinklais ir inovacijomis, kurios leistų jiems glaudžiau bendradarbiauti su prietaisais ir „Google“ programomis.
Milžinė Jungtinėse Valstijose jau turi ir toliau vysto šviesolaidinį tinklą. Vietoje nestovi ir kiti bendrovės ryšio projektai, rašo „Financial Times“. S. Pichai teigimu, pirmieji saulės energija varomi sklandytuvai, skirti tiekti mobilųjį ryšį kaimo vietovėse, taip pat startuos jau po kelių mėnesių.
Šie sklandytuvai, „Google“ vadinami „Project Titan“, veiks kartu su kito projekto metu „Google“ inžinierių sukurtais karšto oro balionais, kurie ore gali išbūti iki pusmečio ir taip pat skirti tiekti internetą.
Šiuo metu „Google“ kartu su trimis operatoriais – „Vodafone“, „Telefonica“ ir „Telstra“ – ruošiasi pradėti minėtų balionų bandymus.
Leis susimokėti už matomumą
S. Pichai taip pat patvirtino informaciją apie ruošiamą socialinio tinklo „Google+“ restruktūrizaciją, atskiriant bendravimo programą „Hangouts“ ir nuotraukų įrankius į atskirus produktus.
Kompanija taip pat ruošiasi pagaliau paleisti savo programėlių, filmų ir muzikos parduotuvę Kinijoje, plačiau atsiverti „Google Play“ reklamoms, pasiūlant programėlių kūrėjams galimybę susimokėti už geresnes pozicijas, kaip kad daroma bendrovės paieškos variklyje.
Pastarasis sprendimas veikiausiai priimtas siekiant sudaryti stipresnę konkurenciją „Facebook“ ir kitoms mobiliosios reklamos rinkoje dirbančioms kompanijoms. Juoba kad „Google“ tradicinės interneto reklamos pajamų srautas, neabejojama, per kelerius ateinančius metus pradės sekti.
„The Wall Street Journal“ tegimu, būtent dėl to „Google“ nesenai įsigijo „Toro“ – firmą, kuri programėlių kūrėjams gamina į „Facebook“ skiepijamas reklamas.