„Mūsų automobilyje nėra oro kondicionieriaus. Taigi, skaičiuojame, kad mūsų transporto priemonėje yra apie dešimt laipsnių karščiau nei laike, o tai reiškia, kad maždaug 50 laipsnių. Tikrai karšta. Vėsina ventiliacijos anga, bet iš tikrųjų esi taip susitelkęs į tai, ką darai, kad daugybės dalykų net nepastebi ir nejauti, kol netampa labai blogai“, – teigė Daramo universiteto projekto „Solar Car“ logistikos vadovė Catherine Flanders.
Dauguma lenktynių dalyvių – universitetų komandos, tačiau aktyviai įsitraukia ir didieji automobilių gamintojai, kuriems ši atrakcija yra puiki proga pasitikrinti jėgas prieš artimos ateities elektrinių automobilių technologijas. Iš Darvino į Adelaidę iškeliavusių komandų laukia ne tik ekstremalios sąlygos, didesnis nei 40 laipsnių karštis, bet ir nakvynė stovyklavietėse regione, kur gyvena vienos pavojingiausių gyvačių pasaulyje, kurių įkandimas gali baigtis mirtimi. Teks atlaikyti ir nuožmius priešpriešinius vėjus, pučiančius per Karalienės Viktorijos dykumą Pietų Australijos tolimojoje šiaurėje.
Lenktynių dalyviai padalinti į dvi kategorijas, abi skirtos pristatyti ateities elektrinių automobilių technologijas. „Challenger Class“ kategorijos transporto priemonės – vienvietės, pagamintos taip, kad būtų kuo įmanoma aerodinamiškesnės ir kuo labiau taupančios elektros energiją. Šie automobiliai iš Darvino Adelaidę turėtų pasiekti per 4-5 dienas – jeigu tik tam bus palankios oro sąlygos.
„Ar ant automobilio matome saulės modulių? Taigi, kad nematome. Esu tikras, kad šios technologijos neturėtų kliautis vien saulės energija. Žinote, gal ir nebūtų praktiška iš čia keliauti į Kanberą ar dar kažkur toliau, bet eilinėms dienoms apsipirkinėjant ir vežiojant vaikus tai daugiau nei gana. Nematau priežasčių, kodėl nevertėtų rinktis tokių automobilių“, – tikino komandos „Sunswift Racing“ kapitonas Richardas Hopkinsas.
„Cruiser“ klasės automobiliai – išskirtiniai, sufleruojantys, kaip galėtų atrodyti ateities automobiliai skirti daugiau nei vienam žmogui.
„Manau, kad šis renginys kaip niekad aktualus būtent šiandien. Kaip niekada anksčiau. Kodėl mes vis dar kalbame apie saulės energija varomus automobilius? Nes našumo paieškos niekada nesibaigia. Pavyzdžiui, „Cruiser“ klasės automobiliai – tik pažiūrėkite, kaip puikiai jie iš tikrųjų atrodo, kaip tikri sportiniai automobiliai. Šią klasę pristačiau 2013 metais, tai eksperimentinių ir labai efektyvių automobilių tarpinis variantas, į kuriuos žiūrėdami žmonės nevalingai susimąsto: vieną dieną norėčiau tokią vairuoti“, – teigė „Bridgestone“ pasaulinio saulės energijos iššūkio direktorius Chrisas Selwoodas.
Tai, kas 1987 metais prasidėjo kaip keistas iššūkis, šiandien tapę kaip niekad aktualu – automobilių gamintojai visomis išgalėmis ieško vartotojams palankiausių elektrinių automobilių sprendimų.
„Dar 1987 metais šis renginys atrodė kaip mokslinė fantastika. Tuo metu niekas nebūtų patikėjęs, kad kada nors važinėsimės elektriniais automobiliais. Galite įsivaizduoti? Žinoma, jau tada prasidėjo elektrifikacijos kelionė, o dabar esame čia – nueitas tolimas kelias. Australijoje mes kiek atsiliekame, bet sparčiai vejamės likusį pasaulį. Taigi, taip, tai labai aktualus dalykas. Saulės energija varomi automobiliai – galbūt tai bus naujas žingsnis“, – sakė komandos „Sunswift Racing“ kapitonas R. Hopkinsas.
Šiais metais lenktynėse dalyvaujantys automobiliai testuoja ir naujas „Bridgestone“ padangas. Jos pagamintos iš 63 proc. perdirbtų medžiagų ir skirtos sumažinti elektrinių automobilių pasipriešinimą važiuojant, dėl jo ilgėja rida.