Lietuviai šią ekologišką transporto priemonę pamažu pratinasi – nors sostinės gatvėse vis dar karaliauja dviračiai, kasdien galima pamatyti ir vis daugiau miestiečių, riedančių elektriniais paspirtukais.

DELFI išbandė keturis paspirtukus - Kawasaki KX-FS6.5B, Koowheel E1, Nineboot by Segway S1, e-Twow S2 Booster Plus. Paspirtukų kainos svyruoja nuo 275 eurų iki 820 eurų. Ir iš tiesų, kainos skirtumą galima pajusti išbandžius visus paspirtukus. Tačiau tai nereiškia, kad būtina pirkti patį brangiausią paspirtuką, svarbiausia išsiaiškinti savo poreikius ir pagalvoti, kokiais keliais ir kaip dažnai važinėsime elektriniu paspirtuku.

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus

Kawasaki KX-FS6.5B

„Kawasaki” elektrinis paspirtukas – geras ekonominis variantas, norintiems smagiai pasivažinėti miesto parkuose ir dviračių takuose ar nuvykti nedidelius atstumus. 275 eurus kainuojantis paspirtukas pakankamai greitas – nors charakteristikoje nurodytas maksimalus greitis tik 18km/val., tačiau lengvas žmogus (sveriantis iki 60 kg) nesunkiai lygiame kelyje išvystys 25 km/val. greitį. Taip pat „Kawasaki” turi tris greičio lygius.

Smagiosios šio paspirtuko savybės atsiskleidžia važiuojant lygiu keliu – galima išvystyti nemažą greitį, nesijaučia stabilumo trūkumo. Štai akmenimis grįstomis Senamiesčio gatvelėmis kelionė gali apsunkti – trūksta stabilumo ir amortizacijos, dėl to ir paspirtukas, ir vairuotojas gerokai kratosi.

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus

Pagal charakteristiką, paspirtukas kraunasi 2 val. Ir iš tiesų pakrovus paspirtuką galima drąsiai išvažiuoti geram pusdieniui ir nesirūpinti dėl to, kad paspirtukas išsikraus.

Šis paspirtukas labiausiai tiks žmonėms, sveriantiems iki 60, daugiausiai 70 kilogramų. 100 kilogramų svorio aukštam vyrui – tai ne pats geriausias variantas, kadangi net važiuojant lygiu paviršiumi sunkus žmogus su „Kawasaki” išvystys vos 12 km/val. greitį. Tad „Kawasaki” elektrinis paspirtukas – puikus variantas paaugliams ir vaikams.

Koowheel E1

Elektrinis paspirtukas „Koowheel” – išskirtinio dizaino, stabilus, o LED šviesos valdomos išmaniąja programėle.

Šį paspirtuką galima lyginti su „Kawasaki”, kadangi abiejų paspirtukų parametrai labai panašūs. Visgi „Koowheel” turi vieną pranašumą – šis kur kas stabilesnis. Tiek didesni ratukai, tiek stabilus ir tvirtas korpusas sukuria didesnį komfortą važiuojant.

„Koowheel” lengvai išvysto greitį, visgi su įkalnėmis susitvarkyti nėra lengva – be papildomo pasispyrimo didesnės įkalnės neįveiksi. Tad kaip ir „Kawasaki”, siūlau šį paspirtuką lengvesnio svorio suaugusiems ir paaugliams, nes 100 kilogramų sveriančiam vyrui ši transporto priemonė ne itin tinkama – ir sunkiai išvysto greitį, ir nelabai patogu padėti pėdas ant gana trumpo paspirtuko pagrindo.

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus

Taip pat išriedant su šiuo paspirtuku ilgesniam pasivažinėjimui siūlau pasiimti kroviklį. Po poros valandų pasivažinėjimo mieste teko prisėsti kavinėje, kad galėčiau jį įkrauti.

Kaip ir „Kawasaki” – „Koowheel” paspirtukui trūksta amortizacijos, tad net didesni ratukai neišgelbėja nuo kratymo važiuojant nelygiu grindiniu.

Ninebot by Segway S1

„Ninebot” šiek tiek brangesnis (430 Eur) nei prieš tai aptarti paspirtukai, tačiau jis šios kainos tikrai vertas – jį galima priskirti prie aukštesnio lygio elektrinių paspirtukų. Tai puiki transporto priemonė kelionei į darbą ar susisiekimui mieste.

Visų pirma, paspirtukas pasiekia didesnį nei nurodytą greitį – lengvai įsibėgėja iki 25 km/val.

„Ninebot” neprastai susitvarko ir su stačiomis įkalnėmis – lengvesnis žmogus užvažiuoja lėtai, bet lengvai, daugiau sveriančiam tenka pasispirti.

Visgi būtent šį paspirtuką rekomenduočiau aukštiems iki 100 kilogramų sveriantiems žmonėms – pakanka vietos padėti kojoms, jis itin stabilus ir tikrai pajėgus išlaikyti svorį ir išvystyti greitį, tik vertėtų iš trijų galimų režimų pasirinkti sportinį.

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus

„Ninebot” puikiai tiks komfortiškai kelionei į darbą, tik siūlau pralenkti duobėtas ar akmenimis grįstas gatves, kadangi amortizacijos šiek tiek trūksta.

Šį elektrinį paspirtuką galima susieti su specialia programėle telefone – joje matysite nuvažiuotą kilometražą, sužinosite, kokiam atstumui pakaks baterijos. Ir ypač naudinga funkcija – programėle galima užrakinti paspirtuką ir taip apsaugoti nuo vagystės.

Stilingas, minimalinstinio dizaino elektrinis paspirtukas – labai adekvačios kainos ir kokybės pavyzdys.

e-Twow S2 Booster Plus

Elektrinį paspirtuką „e-Twow” galima palyginti su sportiniu automobiliu – itin manevringas, žaibiškai išvysto greitį ir taip pat greitai stabdo.

Jei „Ninebot” atitiktų saugų ir stabilų „Volvo”, tai „e-Twow” be abejonės būtų „BMW”.
30 km/val. greitį „e-Twow” pasiekia vos per kelias sekundes, į stačią įkalnę iki 60 kilogramų sveriantis žmogus lengvai užvažiuoja net 22 km/val. greičiu. Sunkesnį – apie 100 kilogramų sveriantį žmogų – paspirtukas į tokią pat įkalnę užtempia lėčiau, tačiau net nepasispyrus.
Taip pat su „e-Twow” paspirtuku komfortabiliai galite važiuoti ir Senamiesčio gatvėmis – puikūs amortizatoriai sušvelnina grindinio nelygumus.

Stabdant šį paspirtuką kraunasi baterija – tad dėl išsikrovimo vidury kelionės galima nesukti galvos.

Elektrinis paspirtukas

Tiesa, jei pakankamai greitai įsibėgėjote, siūlau iš pradžių pristabdyti galiniu mechaniniu stabdžiu ir tik tada stabdyti pagrindiniu stabdžiu, kadangi priekinis ratas yra varomasis, o stabdžiai itin greitai ir gerai stabdo.

Visgi „e-Twow” paspirtuko kaina palyginus su kitais gana didelė. Todėl šį elektrinį paspirtuką siūlau tiems, kurie važinės dažnai ir būtent tokiais keliais, kuriems reikia geros amortizacijos. Pavyzdžiui, Senamiesčio ar centro gyventojui tai labai patogus pasirinkimas.

Kiekvienas išsirinks pagal savo poreikius

Aš pati, išbandžiusi keturis sirtingus elektrinius paspirtukus, rinkčiausi e-Twow”. Nors kaina tikrai nemaža, tačiau jis atitinka visus mano poreikius – greitas, lengvas, ir, svarbiausia, labai geri amortizatoriai. Aš juo naudočiausi kelionėms į darbą, o nuo mano namų iki darbo kelias yra gana nelygus, tenka pravažiuoti Senamiestį, tad gera amortizacija man būtina.

Tačiau tai tik mano pasirinkimas – štai kone perpus daugiau už mane sveriantis kolega – aukštas stambus vyras – kaip šauniausią ir jam tinkamiausią paspirtuką išsirinko „Ninebot”. Būtent dėl jo stabilumo, gero kainos ir kokybės santykio, išskirtinio dizaino.

„Kawasaki” ir „Koowheel” privalu išbandyti – vieniems patinka manevringesnis „Kawasaki”, kitiems smagiau važiuoti su stabiliu „Koowheel”. Jei jūsų maršrutai bus pakankamai lygūs keliai – abu paspirtukai puikiai tiks kelionėms į darbą ar susisiekimui mieste, o ir kelis papildomus šimtus eurų sutaupysite.

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus

Svarbiausi faktai apie elektrinius paspirtukus

Elektriniams paspirtukams yra taikomos tokios pačios taisyklės kaip ir dviračiams, sako „Elektromarkt” produktų vadybininkas Evaldas Gasevičius, tad važiuoti reikia dviračių takais, o jei jų nėra – dešine kelio puse, taip pat reikia dėvėti šalmą, patartinos ir apsaugos bei liemenė.

E. Gasevičius pateikia keletą svarbių faktų, kuriuos verta žinoti apie elktrinisu paspirtukus:

  • Paspirtuką krauti reikia tiek laiko, kiek rekomeduojama produkto instrukcijoje, geriau nepalikinėti nakčiai. Paspirtukas greičiausiai išsikrauna, kai važiuojame įkalnėmis ir maksimaliu greičiu.
  • Nepalikite iškrautos baterijos labai ilgą laiką (pvz. per žiemą). Jei ilgai nenaudojate paspirtuko, geriausia kartais pakrauti bateriją – tai ji tarnaus ilgiausiai. Į tai vertėtų atkreipti dėmesį, kadangi dažniausi paspirtukų gedimai yra būtent dėl baterijų defekto.
  • Kai kuriuose paspirtukuose yra vadinamoji KERS sistema – kinetinės energijos regeneravimo sistema. Tai reiškia, kad stabdant paspirtuką baterija įsikrauna automatiškai (vienas iš mūsų bandytų paspirtukų e-Twow turi šią sistemą – DELFI). Tokie paspirtukai yra brangesni.
  • Paspirtukai neturi savo galiojimo laiko, tvarkingai prižiūrint paspirtuką jis gali nuvažiuoti kelis tūkstančius kilometrų.
  • Paspirtukų padangos yra beorės, tad jų pripūsti nereikia. Važinėjant daug panagos po truputį nusidėvi, kaip ir bet kokioje kitoje transporto priemonėje. Nusidėvėjus padangoms papildomai jas galima įsigyti kaip ir kitas atsargines dalis.
  • Apsauga nuo lietaus yra daugumoje paspirtukų, bet įmesti paspirtuką į vandenį nerekomenduojama, nes kas nors tikrai gali sugesti.
  • Paspirtuko kaina visų pirma priklauso nuo gamintojo, medžiagų, iš kurių pagaminta, papildomų aksesuarų ar komponentų, kurie pagerina paspirtuko kokybę, nuo ratukų dydžio ir paties modelio.
  • Renkantis paspirtuką reik apgalvoti, kur daugiausia važinėsite. Jeigu važinėsitės dviračių takais, jums nereikia brangaus paspirtuko su didesniais ratukais. Bet jeigu planuojate važinėti daugiau nelygiais paviršiais, tai geriau nepagailėti papildomų pinigų ir nusipirkti tikrai daug pravažesnį paspirtuką.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (103)