„Įsigijau praėjusiais metais naują „Tele2“ SIM kortelę, kurią naudoju retkarčiais, kaip atsarginį numerį. Vos įsigijęs susiprotėjau, kad tas telefono numeris anksčiau jau priklausė kažkam kitam, nes net nespėjęs niekam duoti naujo numerio, jau ėmiau gauti SMS pranešimus, informuojančius apie esamą įsiskolinimą kredito įstaigoje, žinutes, informuojančias klientą apie akcijas, pranešimus iš klinikos apie paskirtus vizitus (nors niekada net nesilankiau klinikose, apie kurių gydytojų vizitus informuodavo žinutės).
Netrukus prasidėjo skambučiai, kažkokia moteris vis teiraudavosi kitos moters. Atsakius, jog ponia ne ten pataikė, pirmiau atsiprašiusi už skambutį, padėdavo ragelį ir kitą dieną skambindavo vėl, po kokios savaitės jau net piktu tonu reikalaudavo, kad aš pakviesčiau kažkokią moterį. Po paaiškinimo, kad čia tokio asmens nėra, buvo kelių dienų ramybė, o tuomet vėl pasikartojo keli skambučiai neva iš poliklinikos, su prašymu vėl pakviesti tą moterį prie telefono.
Kelis sykius aiškinau, kad tai mano naujas numeris ir kad ponia neįkyrėtų man, bet panašu, kad užsispyrėlė netikėjo tuo ir skambinėjo vos ne kasdien. Po daugiau nei savaitės skambinėjimų, teko tiesiog užblokuoti tą numerį. Kaip ir visus kitus, kurie teiraudavosi kažkokios moters“, – pasakoja savo vardo nepanoręs atskleisti vyras.
Įsigijęs naują numerį, įsigijo ir svetimas problemas
Gal pusmetį buvo ramu, tačiau netrukus ir vėl vyras pradėjo gauti žinutes iš vieno Lietuvos banko bei iš „sergu.lt“ sistemos, informuojančias apie sėkmingas registracijas pas įvairius gydytojus.
„Pirmiausia, asmuo akivaizdžiai nesupranta apie savo paties duomenų saugumą, o antras dalykas, panašu, kad nenutuokia, jog tas numeris jau priklauso kitam žmogui. Man tai tikrai yra nepatogumas, kai tenka vis gauti pranešimus, apie kito žmogaus konfidencialią informaciją. Ir įžvelgiu tik du kaltininkus, tą patį asmenį, kuris nepasikeičia duomenų bei mobiliojo ryšio operatorių, kuris (mano žiniai, jei neklystu) vos po pusmečio, baigusius galioti numerius vėl parduoda naujiems klientams.
Kyla klausimas, o jeigu nutiktų kažkas panašaus, kaip jau ne sykį žiniasklaidoje minėtais atvejais, jog už ankstesnių numerio savininkų veiklas, tenka atsakyti net policijoje ar teismuose aiškintis, įrodinėjant, jog tuo numeriu kažkas kitas naudojosi anksčiau. Kodėl įsigydamas telefono numerį ir sumokėdamas pinigus už tą SIM, turi taikstytis su tokiais dalykais? Jei tai vien žinutės ir skambučiai, tai dar nieko baisaus, bet jei su tuo numeriu kažkas buvo vykdęs kažkokią nusikalstamą veiklą, tai juk policija ieškotų naujo numerio savininko ir viską „suverstų“ jam.
Bei kitas dalykas, atsiranda nauja paslauga, kai banko pavedimams pakaks vien telefono numerio (kai numeris yra susietas su banko sąskaita), tai šiuo atveju, akivaizdu, jog mano telefono numeris yra susietas su ankstesnio numerio turėtojo banko sąskaita ir aš to numerio negaliu jau susieti su savąja sąskaita, kol tas asmuo prisiruoš pagaliau atnaujinti savo duomenis. Tad man paprasčiau išmesti tokią SIM ir nesinaudot, nes įsigijęs naują numerį, panašu įsigijau ir svetimas problemas. Bet jei nustosiu naudotis šiuo numeriu, tai po kokio pusmečio, mobiliojo ryšio operatorius parduos tą numerį vėl, dar kitiems žmonėms ir jie įsigis visą šį „džiaugsmą“.
Taigi, negi naujasis numerio savininkas turi pats kreiptis į visokias jam įkyrinčias įstaigas, bankus, poliklinikas, kredito įstaigas ir t.t., gaišti savo laiką, nervintis ir įrodinėt, jog nuo šiol tas numeris priklauso jam, o ne tam asmeniui kurio ieškoma. Nejaugi dar ir reikia prisiimti atsakomybę už tai, kad ne savo noru tenka gauti SMS su konfidencialia informacija apie svetimą žmogų? Negi mobiliojo ryšio operatoriai neprisiima jokios atsakomybės už tokius įvykius ir žmonių patiriamus nepatogumus?“, – klausia DELFI skaitytojas.
Pasiūlė problemos sprendimo būdus
Telekomunikacijų bendrovės „Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas tikina, kad panašios situacijos nėra dažnos, tačiau jų pasitaiko.
„Visų pirma apgailestauju dėl situacijos, su kuria susidūrė klientas, ir atsiprašau už nepatogumus. Klientas teisus dėl to, kad „Pildyk“ numeriai į prekybą pakartotinai patenka po pusmečio.Taip yra, nes numerių skaičius ribotas, be to, už kiekvieno jų naudojimą mokame.
Mobiliojo ryšio operatorius neturi duomenų, kokioms trečiosioms šalims numeris nurodytas kaip kontaktinis, be to, neturime galimybės blokuoti trečiųjų šalių žinučių ar skambučių.
Suprantame, kad vartotojui tokia situacija gali būti nepatogi“, – sako A. Baranauskas ir siūlo kelis problemos sprendimo būdus:
Klientas gali kreiptis į bet kurį „Tele2“ saloną ir gauti naują numerį nemokamai, sąskaitos likutis taip pat perkeliamas.
Kitas variantas – susisiekti su trečiosiomis šalimis ir informuoti apie pasikeitusį numerio savininką.
Galiausiai – daugelis telefonų leidžia tiesiog blokuoti nepageidaujamus skambučius ir trumpąsias žinutes.