Nemaža dalis betoninių komponentų, reikalingų šiai geležinkelio linijai, bus spausdinama 3D spausdintuvais. Visų pirma, tai turėtų sumažinti logistiškos išlaidas.
Įprastai tie komponentai būtų gaminami gamyklose, o tada vežami į vietą ir sumontuojami naudojami kranus ir kitą sunkiąją techniką. Robotai dabar tas dalis atspausdins iš grafenu sustiprinto betono.
Be to, statybų procedūros, ypač susijusios su darbininkų saugumu, bus paprastesnės, todėl darbas turėtų vykti greičiau. Galiausiai, spausdinami komponentai bus pritaikyti prie aplinkos reljefo.
Visa tai, aišku, ne tik padės sutaupyti laiko ir pinigų, bet ir taps ekologiškesniu statybų būdu. Mažiau sunkvežimių ir kranų - mažiau emisijų.
Vidinė betoninių dalių struktūra nebus pilnavidurė, todėl pavyks sutaupyti ir betono. Dėl tvirtumo jaudintis neteks, nes betonas yra sustiprintas grafenu.
Rezultatas? Net 50 proc. mažesnės geležinkelio tiesimo darbų emisijos. Spausdintuvai nebus naudojami visur - tik ten, kur jų naudojimas yra logiškas ir būtinas. Tačiau tai - nauja statybų technika, kuri netrukus pakeis visą statybų pramonę.
3D spausdintuvai leidžia dirbti greičiau ir tiksliau, o ir sukuriamos struktūros gali būti kompleksiškesnės, tvirtesnės, geriau pasiruošusios atremti sudėtingos aplinkos keliamus iššūkius.
Pirmieji bandymai bus atliekami 2022 metais. Pirmoji „High Speed 2“ statybų fazė turėtų prasidėti 2029-aisiais. Paskutinė turėtų būti užbaigta 2035 m.
Šaltinis: globalrailwayreview.com