Parduotuvių konkurentas

Virtualaus pasaulio gerbėjai kone pirmieji pajuto kalėdinę dvasią – jau beveik mėnuo internetinės prekybos atstovai siūlo įvairias prekes su ryškiaspalviais, blizgučiais padabintais užrašais „Geriausia dovana“. Tokiais pasiūlymais pirkėjai susigundo vis dažniau, nes prekės būna gerokai pigesnės nei parduotuvėse.

Virtualios erdvės verslininkai džiūgauja – prekyba kasmet sparčiai auga. Vis daugiau gyventojų Kalėdoms ruošiasi internete: neišlįsdami iš namų perka dovanas, paprašo pardavėjų jas nugabenti adresatams ir nepamiršta nusiųsti elektroninio sveikinimo laiškelio ar spalvingo atviruko. Nostalgiškai atsidusus pripažįstama, kad nuotaikingas dovanų rinkimas, atvirukų užrašymas ranka ir nusiuntimas paštu interneto užkariautiems gyventojams tampa romantika.

„Sekundės“ kalbintas Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Marius Busilas patvirtino, kad internetu prekiaujančių verslininkų nėra daug, tačiau jų verslas – tikrai sėkmingas ir vis augantis.

„Prekyba internetu tikrai yra parduotuvių konkurentė. Tai pasijaučia ir prieš Kalėdas. Didelę paklausą internete turi tam tikros prekės – kvepalai, buitinė technika, elektronika, žaislai, baldai, sporto reikmenys. Konkurencijos nepajunta tik maisto produktų parduotuvės ar verslininkai, prekiaujantys nedideliais buityje reikalingais dalykais“, – sakė pašnekovas.

Paprasta ir greita

M.Busilo teigimu, internete siūlomos prekės iš tiesų yra pigesnės, nes virtualios erdvės pardavėjams nereikia rūpintis patalpų nuoma ar prekių sandėliavimu, netenka samdyti pardavėjų. Prekė į užsakovo namus maždaug per porą dienų atkeliauja tiesiai iš pagrindinio sandėlio. Esą taip sutaupomos didžiulės sumos.

„Parduotuvės mažesnėmis kainomis prekeivius internete pralenkia tik akcijų metu. Tačiau pirkimas parduotuvėje turi tam tikrų pranašumų. Pavyzdžiui, prekę galima apžiūrėti, pačiupinėti. Bet pirkti internete vartotojui labai patogu. Jam nereikia važiuoti iš vieno miesto galo į kitą, nereikia gaišti laiko lekiant iš parduotuvės į parduotuvę. Pirkėjas tik įsijungia internetą, sužino visą reikalingą informaciją apie prekę, pasiskaito kitų komentarus ir atsiliepimus, perveda pinigus internetine bankininkyste ir laukia prekės. Paprasta ir greita“, – kalbėjo asociacijos direktorius.

Portalo „varle.lt“ direktorius Igoris Kačenka teigė, kad prieš Kalėdas internetinėje svetainėje per dieną apsilanko iki 7 tūkstančių žmonių. Maždaug dešimtadalis jų užsisako kokią nors prekę.

„Mūsų rinka auga – jau dveji metai, kai atimame klientus iš parduotuvių. Ypač tai pajuntame prieš šventes. Žmonės ieško dovanų, o jų mes galime pasiūlyti daug pigiau. Pavyzdžiui, šįmet daug klientų užsisakė veidrodinius fotoaparatus, kurie kainavo net keliais šimtais litų mažiau. Be to, prie užsakytos prekės pasiūlome ir dovaną. Tarkim, parduodame kompiuterį ir dovanojame navigacinę sistemą“, – kalbėjo verslininkas.

Sveikina tūkstančiai

I.Kačenkos tikinimu, pirkėjus vilioja ir tai, kad internetu įsigytą prekę galima grąžinti per 14 dienų. Be to, kalėdinę dovaną patys pardavėjai gali nugabenti nurodytu adresu – esą būna dar didesnis siurprizas.

„Pirkimo įpročius keisdami žmonės patiria tokį nedidelį stresą. Tačiau „persilaužia“ vos vieną kartą pabandę prekę įsigyti internetu. Lietuviai dažniausiai bijo būti apgauti, todėl Lietuvą internetine prekyba stipriai lenkia kitos Europos šalys. Mes, kad būtume realesni ir patikimesni, nusprendėme parduotuves atidaryti – internetu užsakytą prekę galima jose atsiimti. Galiu patikinti, kad retas prekę pačiupinėjęs klientas jos atsisako. Mūsų klientai yra tiek didesnių, tiek mažesnių miestų ar kaimų gyventojai. Juk siūlome gausybę prekių, galima rinktis, lyg sostinėje apsipirktum“, – tikino pašnekovas.

Dar daugiau interneto vartotojų virtualioje erdvėje ieško ne kalėdinių dovanų, o lyriškų sveikinimų ir spalvingų atvirukų. Portalų „sveikinimai.lt“, „atvirukai.lt“, „sveikinam.lt“ savininkas Vaidas Galinaitis patvirtino, kad prieš žiemos šventes atvirukų ir sveikinimų lietuviai išsiuntinėja iki 100 kartų daugiau nei įprastai.

„Likus porai dienų iki Kalėdų, po jų ir per Naujuosius metus per dieną išsiunčiama apie 100 tūkstančių sveikinimų. Lietuviai tikrai mėgsta sveikinti virtualiai. Pirmiausia – tai nieko nekainuoja. Juk dešimt draugų atvirukais norintys pasveikinti žmonės su laiškų siuntimo paslaugomis pašte sumokėtų kelias dešimtis litų. Antra – patogu, patikima ir greita“, – aiškino verslininkas.

Patikimiau

V.Galinaičio manymu, sveikinimas elektroniniu paštu turi daugybę privalumų: labai didelis žodžių ir atvirukų pasirinkimas, švenčių dienomis norintys išsiųsti sveikinimą vartotojai paslaugą gali užsisakyti kad ir prieš mėnesį, be to, adresatui perskaičius sveikinimą, apie tai užsakovui pranešama žinute. O pašto paslaugomis besinaudojantys žmonės negali būti užtikrinti, kad kalėdinis sveikinimas adresatą pasieks laiku.

„Tie, kurie tvirtai įsitikinę, kad atvirukas turi būti sava ranka parašytas ir išsiųstas, mūsų paslaugomis veikiausiai ir nesinaudos. Tačiau tokių yra nedaug. Mūsų paslauga gyventojams tikrai reikalinga – įsikūrėme 2004-aisiais ir iškart išpopuliarėjome. Iš pradžių turėjome tik kelis atvirukus, o dėl didelio poreikio jų atsirado tūkstančiai“, – tikino verslininkas.

Portalų savininkas teigė, kad elektroninių sveikinimų paklausa vis auga, nes daugėja interneto vartotojų. Esą neteisinga manyti, kad šventinius sveikinimus siuntinėja tik jaunimas – juos mėgsta ir vyresnio amžiaus žmonės.

„Mūsų paslaugos vartotojai yra maždaug 25–60 metų. Juk internetu išmoko naudotis ir pagyvenę žmonės. Internetinius sveikinimus mėgsta praktiškai visi dirbantys ir nedaug laisvo laiko turintys gyventojai. Tikiu, kad sulaukti malonios, šventiškos, linksmos ar originalios elektroninės žinutės patinka visiems“, – kalbėjo V.Galinaitis.