Po investicijų banko „Goldman Sachs“, akcijų indekso „Nikkei“, verslo naujienų agentūros „Fast Company“ ir padalinio „KGI Securities“ pranešimų žinomas „Apple“ analitikas Ming Chi Kuo pamėgino paaiškinti, kodėl būsimo „Apple“ telefono „iPhone 8“ pradinė kaina bus ne mažesnė kaip tūkstantis JAV dolerių (maždaug 891 euras).
Trumpai būtų galima pasakyti, kad naujojo „iPhone“ gamyba atsiėjo taip brangiai, kaip nė vieno kito lig šiol išleisto modelio, rašo forbes.com.
Leidinyje „Economic Daily News“ buvo pateiktas gana išsamus šitokią didelę kainą pagrindžiantis paaiškinimas. Pasirodo, ilgametis „Apple“ komponentų tiekėjas „TPK Holding“ pateikė net 2–2,5 karto didesnės kainos pasiūlymą už technologijos „3D Touch“ integravimą į „iPhone“ dešimtmečio proga pasirodysiančio modelio ekraną.
Bendrovė „Apple“ pasiūlymą priėmė. Vadinasi, ši paslauga kiekvieno telefono atveju kainuos 16–19,6 euro. Gaminant ankstesnės kartos telefonus technologijos integravimas atsiedavo 6,2–8 eurus.
Kodėl kaina taip stebuklingai pakilo? Taip nutiko perėjus prie OLED ekrano: sprendimas, kaip į LTPS TFT-LCD ekranus integruoti „3D Touch“ jutiklius, yra paprastesnis, o norint technologiją „3D Touch“ pritaikyti OLED ekranui, teks dar ir sutvirtinti abi OLED skydelių dengiamas telefono puses.
Būtina pabrėžti, kad ką tik pateiktas aukštos telefono kainos paaiškinimas tėra vienas iš daugelio su pakilusia komponentų kaina susijęs atvejis.
Pasak „Goldman Sachs“ atstovo, vien OLED ekranas net 31 euru padidins gamybos išlaidas, dėl naujos 3D objektams jautrios technologijos, kuri, kaip tikimasi, veiks kameroje, suma padidėja dar 17,8 euro, o atnaujinta atminties versija atsieis 14–25,8 euro brangiau nei pernai.
Pridėjus dar ir naujo „3D Touch“ modulio kainą, susidaro maždaug 90 eurų suma. Ir tai tik ledkalnio viršūnė. Juk naujos kartos modelis išsiskirs belaidžio ir spartaus įkrovimo funkcija, jo ekrane bus integruota pirštų atspaudų atpažinimo priemonė „Touch ID“.
Turint omeny, kad 256 GB talpos „iPhone 7 Plus“ jau parduodamas už 863,5 euro, o „Apple“ juk reikia išlaikyti vienos iš pelningiausių pramonės šakos įmonių poziciją, 890 eurų suma neatrodo tokia ir didelė.
Nepaisant to ir baimės, kad „Apple“ gali imtis kokio nors atsarginio plano, „Goldman Sachs“ atstovas mano, kad „Apple“ bent nesiėmė dizaino pokyčių. Tai reikštų, kad „Apple“ supranta, kokį poveikį gamybos kaštai gali turėti pardavimo kainai.
„Apple“ jokiu būdu negarsėja kaip kukliai kainas didinanti įmonė. Pavyzdžiui, naujausios kartos nešiojamųjų kompiuterių „MacBook Pro“ kainos pakilo drastiškai, tačiau nei pardavimo rezultatai, nei lojalių klientų gretos nuo to nesumenko.
Be to, reikia nepamiršti, kad „iPhone“ kainos mažiau gąsdina, kai ryšio operatorius pirkėjams pasiūlo gana patogų kainos paskirstymo planą.
Taigi, brangiųjų „iPhone“ pasirodymo akimirka nenumaldomai artėja ir „Apple“ veikiausiai tikisi pasidžiaugti eilinio savo šedevro nešamu pelnu, o taip gali nutikti su viena sąlyga – gaminys turi pateisinti visus su juo siejamus lūkesčius.