Pilotas Andre Borschbergas nutupdė didelį, bet lengvą propelerinį lėktuvą Finikso „Goodyear“ oro uoste 22 val. 3 min. vietos (antradienį 7 val. 3 min. Lietuvos) laiku po 16 val. 10 min. trukusio skrydžio iš Moffeto (Mofeto) aerodromo į pietryčius nuo San Fransisko.
„Pasiekiau #Finiksą; koks nuostabus skrydis virš Mohavių dykumos, propaguojant #švariąateitį“, – sakoma A. Borschbergo „Twitter“ žinutėje.
Lėktuvas savaitę praleido Kalifornijoje po to, kai perskrido Ramųjį vandenyną, pakilęs iš Havajų ir po maždaug 60 valandų nusileidęs Mauntin Vju oro uoste.
A. Borschbergas, kuris per šią kelionę pilotuoja vienvietį „Solar Impulse 2“ pakaitomis su savo komandos draugu, šveicaru nuotykių ieškotoju Bertrand'u Piccardu, sėdės prie vairalazdės skrendant skersai Jungtinių Valstijų į Niujorką. B. Piccard'as pilotavo lėktuvą per skrydį iš Havajų į Kaliforniją.
63 metų pilotas vėliausią kelionės etapą pradėjo 5 val. vietos (15 val. Lietuvos) laiku, išnaudodamas giedrus orus per 1 203 km skrydį virš Mohavių dykumos.
„Saulė kyla virš horizonto. Gera vėl skristi aplink pasaulį su #Si2“, – A. Borschbergas parašė „Twitter“ tuojau po to, kai pakilo.
Tas skrydis buvo 10-as iš 13 etapų per kelionę, kuri praeitais metais prasidėjo Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
„Kai saulė pakils aukščiau, #Si2 pradės kaupti energijos išteklius, naudodamas visas savo #švariąsiastechnologijas“, – vėliau pridūrė pilotas.
Šis lėktuvas dalį saulės elementų tiekiamos energijos kaupia akumuliatoriuose, kurie įjungiami, kai saulės šviesa tampa per silpna, kad galėtų sukti variklius. Skrisdamas per Jungtines Valstijas „Solar Impulse 2“ dar kelis kartus nusileis, nors komanda dar nėra nusprendusi, kur bus tos stotelės.
Komanda naudoja pripučiamą kilnojamąjį angarą, kuris gali būti greitai supakuotas ir pervežtas, todėl „Solar Impulse 2“ gali apsistoti įvairiose vietose.
Paskutine stotele Jungtinėse Valstijose taps Niujorkas, iš kurio orlaivis pradės skrydį per Atlanto vandenyną į Europą. Iš ten pilotai planuoja sugrįžti į savo išvykimo tašką – Abu Dabį.