Ketvirtadienį, birželio 9 dieną paaiškėjo, kad vienas iš „Google“ įkūrėjų, Larry'is Page'as slapta kuria nuosavus aeromobilius. Apie tai naujame numeryje pranešė žurnalas „Bloomberg Businessweek“.
Štai viskas, ką reikia žinoti apie vieno iš „Google“ tėvų skraidančias mašinas ir apie tai, ar jo idėja gali būti įgyvendinta.
Ateities transporto kūrimas – brangus malonumas. Panašiai, kaip Jeffas Bezosas iš „Amazon“ ir Elonas Muskas iš „SpaceX“, savo vaikystės svajonių įgyvendinimui Page'as naudoja nuosavas santaupas. Aeromobilius kuriančios kompanijos „Zee.Aero“ finansavimui nuo 2010 metų verslininkas jau išleido daugiau nei 100 miljonų dolerių, ir, remiantis „Businessweek“ informacija, neketina sustoti. Pernai Page'as investavo į dar vieną startuolį, kuriantį savo skraidančius automobilius, Kitty Hawk.
Skraidantys automobiliai tampa realybe. Naujos technologijos, medžiagos ir navigacijos sistemos koncepcijos realumu įtikino labai rimtus žmones. Anot „Businessweek“, daugiau nei dešimtis kompanijų – nuo nedidukų startuolių iki aerokosminės pramonės gigantų – užsiima šios srities tyrimais. „Per pastaruosius penketą metų įvyko fundamentalūs atitinkamų technologijų poslinkiai, – sakė Markas Moore'as, daugiau nei 30 metų dirbęs NASA inžinieriumi. – Tai, kas įvyks per kitus 5 – 10 metų, bus neįtikėtina“.
Dabartinis skraidančio automobilio prototipas buvo sukurtas prieš 25 metus. Page'o konkurentas, kompanijos „Joby Aviation“ įkūrėjas JoeBenas Bevirtas ir vienas iš investuotojų, bei vienas iš „Pinterest“ įkūrėjų Paulas Sciarra, planuoja sukurti aeromobilį, remdamiesi dizainu, sukurtu XX amžiaus dešimtojo dešimtmečio pradžioje. Tada buvo aišku, kad norint sukurti tokias mašinas, reikės tokių akumuliatorių ir variklių, kokių tada nebuvo. Brėžiniai porai dešimtmečių atgulė į stalčių.
Aeromobilis atrodys taip, kaip ir įsivaizdavote. Pirmasis natūralaus dydžio prototipas, kurį „Joby Aviation“ žada pagaminti jau šiais metais, primins lėktuvo ir sraigtasparnio hibridą, su keliais propeleriais ant sparnų ir uodegos. Vokietijos kompanijos „E-volo“ koncepcija atrodo kaip dviviečio sraigtasparnio su 18 propelerių, išdėstytų virš korpuso. Slovakijos startuolio AeroMobil skraidantysis transportas primena trijų vaiką – privataus lėktuvo, sraigtasparnio ir automobilio: jis turės ratus, kad galėtų važiuoti gatvėmis, ir visą būtiną įrangą skraidymui.
Naujos infrastruktūros gali ir neprisireikti. Skraidančiajame „Joby Aviation“ automobilyje bus tuzinas sraigtų, kurie kylant ir leidžiantis suksis horizontalioje plokštumoje, o vertikalioje – skrendant pirmyn. Skraidindamas 4 asmenų šeimą, jis galės nuskrieti 160 kilometrų. Agregatas galėtų pakilt nuo kelio, nuo stogo, iš garažo. Kiti prototipai dažniausiai skirti 2 keleiviams ir vieno įkrovimo turėtų pakakti iki 500 kilometrų ir išvystyti iki 400 kilometrų per valandą greitį.
„Zee. Aero“ pasiekė rekordą „Red Bull Flugtag“. 2013 metais Page'o kompanijos komanda, persirengusi viščiukais, sukūrė bemotorį aparatą, kuris nuskrido 78 metrus ir pagerino ankstesnį rekordą (70 metrų). Dabar „Zee.Aero“ dirba beveik 150 žmonių, dauguma kurių – puikūs inžinieriai, dirbę „NASA“, „SpaceX“ ir „Boeing“.
Page'as nepatenkintas darbų sparta. Apie tai „Bloomberg“ papasakojo buvę „Zee.Aero“ darbuotojai. Jo kompanija patentavo savo automobilį visai neseniai, 2016 metų sausio 26 dieną, tačiau inžinieriai iki šiol nėra tikri, kad pailgas skraidymo aparatas su išilgai korpuso primontuotais propeleriais – geriausias sprendimas.
Kylančio automobilio garsas primena sireną, įspėjančią miestą apie gresiantį pavojų. Taip teigia Hollisterio (Kalifornija) municipalinio oro uosto, kur „Zee.Aero“ bando savo prototipus, darbuotojai. Tarp pakilusių modelių kol kas nebuvo galinčių skraidinti žmones.