Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad šiais metais valstybinį informacinių technologijų egzaminą, vyksiantį birželio 17 d., planuoja laikyti beveik 2600 moksleivių, tai yra 10 proc. mažiau nei praeitais metais.
Švietimo ir mokslo ministerijos duomenimis, pernai metais informacinių technologijų studijų programas pabaigė 532 studentai – net 17 proc. mažiau lyginant su 2014 m. Akivaizdu, kad Lietuvos universitetuose paruošiamų IT specialistų skaičius yra gerokai per mažas, nes rinka kalba apie kelis kartus didesnį poreikį.
Siekdami gerinti jaunimo, besidominčio programavimu, įgūdžius 2012 m. „NFQ Technologies“ pradėjo organizuoti „NFQ Akademiją” – nemokamus intensyvius praktinius programavimo ir projektų valdymo kursus. „Susiklosčiusi situacija rinkoje nepaliko kitų pasirinkimo galimybių, kaip tik investuoti į išankstinius būsimų specialistų mokymus ir jų kompetencijas. Į „NFQ Akademiją” kasmet investuojama apie 50 tūkst. eurų. Pastebime, kad jaunesnieji programuotojai prisijungę prie mūsų po šių praktinių mokymų išsiskiria savo užsidegimu – jie tobulėja gerokai greičiau. Turime ne vieną pavyzdį kai tinkamoje terpėje pradėjęs kaupti patirtį jaunesnysis programuotojas pasiekia labai aukštą lygį vos per keletą metų. Šio projekto dėka lengviau atrandame išskirtinės motyvacijos talentus, pasiruošusius tapti pasaulinio lygio specialistais”, – dalinasi „NFQ Technologies” vadovas Paulius Insoda.
Per penkerius veiklos metus „NFQ Akademiją” baigė apie 200 specialistų. Maždaug 20 proc. geriausių absolventų po kiekvieno semestro pakviečiami prisijungti prie NFQ komandos.
Dalinimasis žiniomis – viena iš vertybių
Panašaus pobūdžio jaunųjų talentų ugdymo kalves Vakarų šalyse praktikuoja didieji milžinai, tokie kaip „Microsoft” ar „Google”.
„Greitu metu planuojame praplėsti „NFQ Akademijos” mokymų spektrą, žadame vesti mokamus seminarus tiek pažengusiems IT specialistams, tiek profesionalams. Turime daug vertingo know-how, kuriuo galime ir norime dalintis”, – atvirauja „NFQ Akademijos” vadovė Jurgita Markevičienė.
Bendradarbiavimas su universitetais, dalinantis žiniomis ir darbo su naujausiomis technologijomis ir procesais praktika, įmonei taip pat labai svarbu. Įmonės darbuotojai veda paskaitas lyderiaujančiuose universitetuose, KTU ir VU, bei organizuoja nemokamus užsiėmimus tobulėti norintiems informatikos mokytojams.
IT sprendimai problemoms
Šią savaitę „NFQ Akademijos” pavasario semestro užbaigimo šventėje pristatyti geriausi darbai ir apdovanoti jų kūrėjai. Kaune geriausiais pripažinti studentai, sukūrę sporto būrelių vaikams paieškas palengvinančią sistemą „GoKid”, leidžiančią tėvams patogiai ieškoti norimo būrelio pagal vaiko lytį, amžių, atstumą iki namų, kainą ir t.t.
Šio projekto komandos mentorius Vytautas Koryzna, pats prieš keletą metų sėkmingai baigęs „NFQ Akademiją”, pasakoja, kad sukurta sistema sprendžia šiuo metu labai aktualią tėvų problemą ir padarius tam tikrus patobulinimus, būtų galima ją sėkmingai įgyvendinti: „Platforma jau šiuo metu puikiai funkcionuoja, tereikia importuoti dar daugiau būrelių pasiūlymų. Būti pripažintais geriausia Kauno komanda padėjo tai, jog pats buvęs „NFQ Akademijos” studentu, gerai žinojau, ko reikia, kaip praktiškai išnaudoti dėstomas technologijas. Komanda dirbo su užsidegimu ir tobulino sistemą net paskaitoms pasibaigus. Nors buvimas mentoriumi užima laiko, bet tai leidžia pasipraktikuoti padedant komandai siekti tikslo, ugdyti komandinio darbo organizavimo gebėjimus. Mentoriaudamas labiausiai tobulinau ne tiek techninius įgūdžius, kiek socialinius. Uždegti ir motyvuoti komandą ypač svarbu, o tai nėra labai lengva.”
Vilniuje vykusios „NFQ Akademijos” laimėtojas – projektas „Noriu studijuoti”, skirtas palengvinti norimos studijų programos išsirinkimą. Užėjus į tinklalapį, moksleiviams tereikia įrašyti dalykus, kuriuos jie pageidautų mokytis studijų metu, ir pagal tai pateikiamas galimų studijų programų sąrašas. Šios komandos mentorius – Tomas Bareikis, pirmosios „NFQ Akademijos” Vilniuje absolventas.