Rinka auga, populiariausi „Android“

Remiantis GFK duomenimis, planšetinių kompiuterių rinka Lietuvoje per metus išaugo triskart: pernai sausį-rugsėjį planšečių mūsų šalyje parduota 19,7 tūkst. vienetų, o šiemet per tą patį laikotarpį – daugiau nei 61,5 tūkst. vienetų.

„Lietuvos planšetinių kompiuterių, kaip ir išmaniųjų telefonų, rinkoje dominuoja modeliai su populiariausia pasaulyje „Android“ operacine sistema. 85,2 proc. vartotojų įsigyjamų planšetinių kompiuterių yra su „Android“ operacine sistema, 14,4 – su „iOS“, o planšetinių kompiuterių su „Windows“ dalis mažiausia – vos 0,4 procento“, – sakė informacinių technologijų didmeninės prekybos bendrovės „Asbis“ viceprezidentas Baltijos šalims Linas Grinevičius.

„Samsung“ vis dar dominuoja planšečių rinkoje, tačiau kompanijai ant kulnų lipa pigesni „Prestigio“ gaminiai. Jie šiemet iš antrosios vietos išstūmė „Apple iPad“. Rugsėjį „Prestigio“ planšečių parduota net 1,5 karto daugiau nei „Apple iPad“ ir vos 300 vienetų mažiau nei „Samsung“. Tiesa, tokia situacija buvo tiki iki „iPad Air“ ir naujos kartos „iPad Mini“ pasirodymo – tikėtina, kad po kurio laiko padėtis rinkoje vėl keisis,

L. Grinevičiaus teigimu, „Prestigio“ planšetinių kompiuterių išpopuliarėjimą Lietuvoje labiausiai lemia dvi priežastys. Pirmoji jų – kaina. Įsigyti „Prestigio“ planšetinį kompiuterį galima už 259-999 litų.

Pigesnių modelių populiarėjimą liudija ir GFK duomenys: nors planšečių parduota 200 proc. daugiau, rinkos vertė litais teišaugo 82 procentais, nes vidutinė kaina sumažėjo net 40 procentų. Šiuo metu Lietuvos gyventojai planšetinį kompiuterį perka vidutiniškai už 859 litus.

Antroji priežastis – „Prestigio“ prekės ženklo išpopuliarėjimas. Šio gamintojo planšetiniai kompiuteriai techniniais parametrais prilygsta aukščiausios klasės įrenginiams, naudojamos aukštos kokybės medžiagos. „Dauguma lietuvių yra racionalūs pirkėjai. Matydami praktiškai identiškas produktų charakteristikas, jie natūraliai renkasi keliais šimtais litų mažiau kainuojančius įrenginius. Ši priežastis lemia, kad „Prestigio“ įrenginių vartotojų skaičius labai sparčiai auga, įsitvirtina ir pats prekės ženklas, nes vis daugiau žmonių rekomenduoja jį savo pažįstamiems“, – sakė L. Grinevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (82)