Kibernetinio saugumo startuolis, pranašaujantis slaptažodžių mirtį, 350 tūkst. svarų investicijos sulaukė iš vieno žinomo Londono investuotojo, rašo „The Telegraph“. Edinburge įsteigta bendrovė „AimBrain“ užsitikrino finansavimą iš investicinio fondo „Episode 1“, kuris taip pat yra investavęs į „Zoopla“, „LoveFilm“ ir „BetFair“.
„AimBrain“ užtikrina saugumą, remdamasi elgesio biometriniais duomenimis. Tai reiškia, kad jos programos seka ir analizuoja, kaip asmuo elgiasi su mobiliaisiais prietaisais, pradedant spausdinimo greičiu, mygtuko paspaudimo jėga ar braukimo vieta.
Tokiais metodais programa gali išsiaiškinti, ar vartotojas tikrai yra tas, kuriuo skelbiasi esąs, ir gali užblokuoti prieigą svetimam asmeniui, kuris pavogė slaptažodį, pasiėmė neužrakintą prietaisą ar įsilaužė į paskyrą.
Maža to, žmonės, pradedant prekybininkais, kurie naudojasi itin apsaugotomis sistemomis, ir baigiant gyventojais, besinaudojančiais internetine bankininkyste, neturės pakartotinai rašyti slaptažodžių, kad pratęstų savo sesiją.
„Žmonės paprastai turi derinti vartotojo patirtį ir saugumą. Tai klaidingas požiūris“, - sakė vienas iš „AimBrain“ įkūrėjų ir bendrovės vadovas Andrius Šutas.
„Mūsų vizija ateičiai yra ta, kad bet kuris jūsų naudojamas prietaisas žinos, ar tai tikrai jūs. Jis paprasčiausiai dirbs. Jums nereikės prisiminti jokių slaptažodžių“, - teigė jis.
Nors vartotojo elgesį sekanti programa yra efektyvesnė ne prisijungiant, o dirbant su sistema ilgesnį laiką, „AimBrain“ kitais metais planuoja pristatyti veidų atpažinimo technologiją, kuri pakeis tradicinius slaptažodžius.
„Nemanau, kad slaptažodžiai kada nors visiškai išnyks, - sakė vienas iš įkūrėjų Alesis Novik, kuris net stažavosi didžiausioje pasaulyje dalelių fizikos laboratorijoje CERN. – Tačiau slaptažodžių politika tikrai keisis – poreikis parinkti 15 atsitiktinių ženklų išnyks“.
Sėkminga pažintis lėktuve
Bendrovė „AimBrain“ gimė po to, kai jos įkūrėjai lietuviai susipažino per skrydį į Edinburgą, į kuri vyko studijuoti universitete. Tuomet duetas sudalyvavo startuolių įkūrėjams skirtoje programoje „Entrepreneur First“. Vėliau „AimBrain“ pateko į pirmąją bendrovių kohortą kibernetinio saugumo inkubatoriuje „CyLon“ Hamersmite.
A.Šutas pažymi, kad „idealiais jų klientais“ galėtų tapti nauji, tik skaitmeninę veiklą vykdantys bankai, pavyzdžiui, „Atom" ir "Starling“. Jis priduria, kad „daug bankų“ šiuo metu išbando „AimBrain“ programas.
A.Šutas pabrėžia, kad „AimBrain“ negali apsaugoti nuo kibernetinių atakų, tačiau užkerta kelią nusikaltėliams pasinaudoti slaptažodžiais, kurie buvo išaiškinti.
„Aplink slaptažodį besisukantis saugumo modelis miršta“, - sakė „Episode1 Ventures“ partneris Paulas McNabbas.
„Žmonės negali įsiminti visų slaptažodžių arba jie susimaišo ir juos atgraso daugiapakopiai prisijungimo procesai. Galutiniu rezultatu dažnai tampa prarasta komercinė galimybė, vartotojo nerimas, apgaulė ir prasta bankų bei kitų paslaugų tiekėjų apsauga“.
„AimBrain“ daugialypės biometrikos vizija yra ne tik daug kartų saugesnė, bet ir užtikrina lengvesnę ir ramesnę vartotojo patirtį“, - teigė jis.