Daugelis šių plėtinių turėjo įspėti vartotojus apie kenkėjišką svetainės veiklą, arba galėdavo konvertuoti tam tikrus failus. Tačiau iš tikrųjų plėtiniai vogdavo naršymo istorijos ir kitus duomenis.

„Kai esame įspėjami apie „Web Store“ parduotuvėje esamų plėtinių nesąžiningą politiką, imamės veiksmų ir tokius įvykius naudojame kaip mokomąją medžiagą, kad patobulintume automatinę ir rankinę analizę“, – „Reuters“ sakė „Google“ atstovas Scottas Westoveris.

Neaišku, kas yra šių kenkėjiškų plėtinių kūrėjai, nes pateikdami juos „Google“, galėjo nurodyti klaidingą kontaktinę informaciją.

Anot „Awake Security“, šis atvejis yra iki šiol didžiausias „Chrome Web Store“. Praėjusį mėnesį „Google“ buvo įspėta saugumo specialistų ir tik tada palaipsniui ėmė šiuos plėtinius šalinti.

„Google“ ėmėsi valyti „Chrome Web Store“. Kompanijos duomenimis, parduotuvėje iš viso pasiekiama daugiau nei 200 000 plėtinių. Be to, kompanija griežtina plėtinių skelbimo „Chrome Web Store“ taisykles, kad kovotų su šlamštu.

Naujos „Chrome Web Store“ taisyklės:

  • Nebegalima pateikti pasikartojančių plėtinių (pvz., darbalaukio paveikslėlių plėtiniai, kurie turi skirtingus pavadinimus, tačiau vartotojui suteikia tuos pačius fono paveikslėlius).
  • Plėtiniuose neturėtų būti naudojama „raktinių žodžių šlamšto“ technika, kad plėtinys patektų į kuo daugiau skirtingų kategorijų.
  • Kūrėjai neturėtų naudoti klaidinančių, netinkamai suformatuotų, nereikšmingų metaduomenų. Plėtinių metaduomenys turi būti tikslūs.
  • Negalima didinti plėtinių įvertinimų, klastoti apžvalgų.
  • „Google“ neleis įkelti į „Chrome Web Store“ plėtinių, turinčių tik vieną funkciją, pvz., atidaryti tinklalapį ar programą.
  • Taip pat buvo uždrausti plėtiniai, kurie išnaudoja naršyklės pranešimus reklamoms ar kitiems nesvarbiems pranešimams.


Iki rugpjūčio 27 d. plėtinių kūrėjai privalo pateikti įskiepių papildymus, kad atitiktų naujus reikalavimus, kitaip jų plėtiniai bus pašalinti iš parduotuvės.