Paulas Allenas nori kurti lėktuvus, kurie taps skraidančiomis palydovų iškėlimo į kosmsoą aikštelėmis.
Kompanija „Vulcan Aerospace“ ketina uždarbiauti, keldami į orbitą įvairius palydovus, ypač didelį dėmesį kreipdama į planuojamus žemos orbitos palydovus, skirtus tiekti interneto paslaugas, vaizdus, klimato duomenis ir kitas nuotolinio stebėjimo paslaugas.
Kompanijos vadovas Chuckas Beamesas neatmeta žmonių skraidinimo visiškai, bet sako, kad keleiviai būtų tik pilotai bandytojai ir tyrėjai. Kaip tiksliai žmones ar krovinius „Stratolaunch“ lėktuvas kels į dangų, dar nepranešta.
385 pėdų sparnų mojo lėktuvas platesnis už futbolo aikštės ilgį, o jo paties ilgis nuo dviejų nosių galų uodegos sekcijų yra 238 pėdos (72,5 m).
Šis lėktuvas didesnis už Howardo Hugheso išgarsintą „Spruce Goose,“ Hughes H-4 Hercules, skridusį vos kartą 1947 metais, ir sovietų eros krovininį lėktuvą, daugkartinio naudojimo kosminio laivo Buran gabenimui gamintą Antonov An-225, kuris dabar yra didžiausias orlaivis pasaulyje.
An-225 vis vien bus sunkesnis, tačiau dėl to, kad „Stratolaunch“ lėktuvas pagamintas iš lengvų kompozitinių medžiagų. Lėktuve taip pat bus panaudoti iš „United Airlines“ nupirktų „Boeing 747“ varikliai, važiuoklė, kabina ir kitos dalys.
Kaip ir 747, „Stratolaunch“ lėktuvo įgula bus trys žmonės: pilotas, antrasis pilotas ir skrydžio inžinierius. Jei prisireiktų, kabinoje bus vieta ir ketvirtam žmogui.
„Tai didžia dalimi yra vizija… tai Paulo Alleno idėja, kad ten link turėtų judėti pasaulis, nes ta kryptimi juda technologijos,“ – sakė kompanijos vadovas Chuckas Beamesas.
Trys ketvirtadaliai „Stratolaunch“ lėktuvo jau baigti. C. Beamesas sakė esąs nusiteikęs optimistiškai ir planuoja pabaigti lėktuvą iki šių metų galo. Po to vyks bandomieji skrydžiai, o komercinį naudojimą tikimasi pradėti iki 2020 metų.