Ketvirtadienį „Nokia“ rinkai pristatė šešias naujienas. Tarp jų – du išmaniųjų telefonų modeliai „Nokia 7.2” ir „Nokia 6.2” bei trys funkcinių telefonų modeliai – „Nokia 800 Tough”, „Nokia 2720 Flip“ ir „Nokia 110“ bei belaidės ausinės „Nokia Power Earbuds“ . Įmonės atstovai neslepia, kad didelę dalį pardavimų sudaro paprastesni, funkciniai telefonai. Tad ketvirtadienį buvo pristatyti trys nauji modeliai: „Nokia 800 Tough”, „Nokia 2720 Flip“ ir „Nokia 110“. Daugiau apie pačius modelius galite pasiskaityti ČIA.
„Labai laukiu šio pristatymo, mat tai yra tai, kas tikrai yra populiariu šioje rinkoje: nesvarbu ar tai būtų Suomijos, Lietuvos, Latvijos ar net Norvegijos rinka. Tai išmanieji telefonai, kurių kainos svyruoja nuo 300 iki 400 eurų. Tai mums įdomus segmentas“, – kelias dienas prieš pristatymą išskirtinai DELFI pasakojo O. Korpela.
Pasiteiravus, kokius jausmus jam kelia galybė įvairiausių internetinių memų apie „Nokia“ tvirtumą, O. Korpela neslepia, kad jam tai kelia malonumą. „Jei jūsų prekės ženklo niekas nepasiilgo, tikriausiai jums ir nereikia būti rinkoje. Manau, kad tai įrodo, kad žmonės prisimena „Nokia“ pozityviai. Aš dažnai naudoju memus savo „Facebook“ ar „LinkedIn“ paskyrose. Jei numetate savo „Nokia“ ant grindų, dūžta ne „Nokia“, o sulūžta grindys“, – juokėsi jis.
Anot jo, išmaniųjų telefonų gamintojai išlepino savo klientus – rinkoje yra itin daug pasirinkimų. Tačiau „Nokia“ atstovas džiaugiasi, kad pavyko rasti segmentą, kuris nori išmaniųjų už prieinamą kainą. „Mūsų filosofija tokia: mes esame techniškai vienintelis europietiškas gamintojas šioje industrijoje. Mažų gamintojų yra, bet iš didžiausių – esame vieninteliai. Mūsų šaknys yra Suomijoje – iš čia ir yra kilęs mūsų prekės ženklas“, – sakė jis.
Pašnekovas taip pat pabrėžė ir daugelio mėgstamą skandinavišką dizainą – juo pasižymi ir „Nokia“ telefonai. „Galbūt mes to neišsakome pakankamai garsiai, bet mūsų įrenginiai visad turi puikias specifikacijas. Pažiūrėkite į Nokia 7.2 kamerą ar ekraną. Mes tikime, kad šios specifikacijos yra tai, kas iki šiol dar nebuvo pasiūlyta rinkoje. Tai unikalu“, – teigė O. Korpela.
Tad užmeskime akį į naujai pristatytus modelius: teigiama, kad išmanusis „Nokia 7.2” išsiskiria galinga, triguba 48 megapikselių raiškos vaizdo kamera su „Zeiss“ optika, suteikiančia ypatingų galimybių mėgstantiems fotografiją. Be kita ko, šio išmaniojo telefono baterija veikia net dvi dienas. Visa tai galima įsigyti nuo 299 eurų. O „Nokia 6.2” modelio kaina prasideda nuo 199 eurų.
Tai didelis kontrastas tarp kitų kompanijų flagmanų. Tad ką išskirtinio už tokią kainą gali pasiūlyti „Nokia“? Kaip teigė O. Korpela, įmonė labiausiai didžiuojasi savo operacine sistema. „Mes garantuojame naujausius „Android“ atnaujinimus 2 metams ir mėnesinius saugumo atnaujinimus 3 metams. Tai unikalu šioje industrijoje. Vis dažniau girdime diskusijų apie atnaujinimų stoką senesniuose įrenginiuose.
Mūsų filosofija yra tokia, kad mes leidžiame vartotojams nuspręsti, kada jie nori keisti telefoną. Nėra taip, kad su laiku mūsų įrenginiai tampa lėti ir taip priverčia vartotoją pirkti naują po metų ar net greičiau. Kadangi mes teikiame atnaujinimus, jie atnaujina jūsų telefoną. Todėl leidžiama klientui nuspręsti, kada metas pirkti naują telefoną. Nėra taip, kad telefono lėtas veikimas priverčia pirkti naują“, – vardijo pašnekovas.
Anot jo, pastaraisiais metais mažai kuo pasikeitė pačių įrenginių technologijos. Visi svarbiausi pokyčiai esą slypi vis naujesnėje operacinėje sistemoje. „2017 metų vasarą „Nokia 5”, savo kainų klasėje, buvo puikus telefonas. Tačiau po dviejų metų jis tapo dar geresniu, nes iškart gavo „Android 8” ir „Android 9 Pie“. Šie atnaujinimai pagerino baterijos veikimo laiką ir kitus pokyčius.
Daug inovacijų ateina iš įrangos. Nemanau, kad daugelis tų, kurie nusipirko šį telefoną 2017 metais manė, kad po dviejų metų telefonas bus lyg naujas DI įrenginys. Mes tuo labai didžiuojamės. Vartotojai 2017 metais netikėjo mūsų pažadu, kad visad atnaujinsime operacinę sistemą, bet mes šį pažadą išpildėme. Žmones pradeda mumis pasitikėti ir mums tai labai svarbu“, – įsitikinęs O. Korpela.
Aštrėjant konfliktui tarp „Huawei“ ir Jungtinių Amerikos Valstijų, vis dažniau pasigirsta ir susirūpinimai apie vartotojų duomenų saugumą. O. Korpela čia suskuba įvardyti „Nokia“ pranašumą. „Galiu pasakyti, kad mes nerenkame jokios asmeninės informacijos. Nereikia jokio „Nokia ID“, nereikia nieko prenumeruoti ir teikti savo asmeninę informaciją. Mes jos nerenkame. Aišku, yra kažkiek duomenų, kuriuos mes naudojame diagnostiniams reikalams. Šie duomenys yra anonimiški – iš jų neįmanoma identifikuoti vartotojo.
Bet net žinodami tai, parėjusią vasarą nusprendėme serverius parsigabenti į Suomiją. Dabar jie yra Europos Sąjungoje, juos reguliuoja ES asmeninių duomenų įstatymas. Jie buvo „Google“ duomenų centre, kuris yra Singapūre. Ten taip saugu. Bet nors tai nėra identifikuojanti informacija, mes norėjome serverius parsigabenti į Suomiją. Labai rimtai žiūrime į savo klientų duomenų saugumą“, – teigė O. Korpela.
Ir nors „Nokia“ žada daug, ai nėra pirmasis lietuvių pasirinkimas. Pasiteiravus, kodėl taip galėtų būti, O Korpela įvardijo suomišką drovumą. „Turime suomišką drovumą – akivaizdu, kad vartotojų neatakuojame reklamomis. Tačiau turėtume daugiau reklamuotis, jei norime, kad mūsų telefonai būtų visų kišenėse. Šių dienų rinka veikia taip, kad mus bombarduoja reklamomis.
Mes norime turėti kitą prieigą. Jei tinkamas kiekis žmonių bus patenkintas mūsų produktais, tikime, kad jie tuo pasidalins su pažįstamais ir taip žinia pasklis. Tokiu būdu tu kuri savo vertę rinkoje tvariai, o ne bombarduodamas žmones reklamomis. Aišku, mes taip pat turime reklamų. Tikriausiai kai kuriose rinkose mažiau, nei reikėtų. Tačiau tai labai brangu, apie tai mes galime kalbėti atvirai. Bet mes pasirinkome kitą kelią“, – sakė jis.
„Lietuva mums yra įdomi šalis. Pirmiausia, ji yra didžiausia iš Baltijos šalių. Taip pat tai labai konkurencinga rinka – yra daugybė konkuruojančių prekės ženklų. Vartotojai žino, ko nori ir ką gali gauti. Todėl manome, kad lietuviams turime apie save papasakoti šiek tiek daugiau: koks mūsų prekės ženklas, kokie mūsų produktai ir kuo jie unikalūs“, – teigė O. Korpela ir pridūrė, kad labai akylai stebi Lietuvos rinką ir mato joje didelį potencialą.