„Balso bei duomenų perdavimo paslaugų kainos per pastaruosius keletą metų sumažėjo daugybę kartų, o įrangos kainos auga, kadangi telefonai tampa „išmanesni“. Šios dvi skirtingos kryptys pastebimos visame pasaulyje. Ir visame pasaulyje jos kuria spaudimą pergalvoti verslo modelius – kaip subsidijuoti telefonus. Kokią (telefono kainos - DELFI) dalį subsidijuoti, kokio ilgio turėtų būti sutartys, įsipareigojimai ir daugybė kitų niuansų. Bet tai – ne vienos dienos dalykas“, - komentuodamas pastarojo meto diskusijas apie „telefonų už litą“ atsisakymą teigia D. Maikštėnas.
Pasak jo, bendrovė stebės Lietuvos bei pasaulio rinkos dinamiką ir „pagal ją teiks konkurencingus pasiūlymus“. Apie konkretesnius pokyčius, D. Maikštėno teigimu, kalbėti kol kas anksti.
Vasario pabaigoje pirmoji apie skeptišką požiūrį į subsidijuojamus telefonus užsiminė „Bitė“. Bendrovės generalinio direktoriaus pavaduotojas klientams Christopheris Robbinsas tuomet teigė, kad subsidijuojami ir daug mažesne už realią kainą vartotojams siūlomi telefonai operatorius veikia kaip heroinas – tai yra pats veiksmingiausias būdas pritraukti klientus, tačiau jo neįmanoma visiškai atsisakyti.
„Jei būtų mano valia, subsidijuojamų telefonų nebeliktų. (...) Norėčiau, kad visi operatoriai nebesiūlytų subsidijuojamų telefonų, tačiau neįmanoma tikėtis, kad tai padarys visi. Operatoriai per daug nuo to priklausomi“, - DELFI kalbėjo Ch. Robbinsas.
O trečiadienį, atsakydamas į žiniasklaidos atstovų klausimus šia tema, „Tele2” vykdantysis viceprezidentas ir Centrinės Europos bei Eurazijos regionų rinkodaros vadovas Niklas Sonkinas užsiminė apie bendrovės ketinimus bandyti pamažu atsisakyti šios praktikos.
„Nemėgstu telefonų subsidijavimo. Tai yra būdas slėpti tikrąją kainą. Geriau, kad to nebūtų. (...) Bandėme to atsikratyti, tačiau pamažu bandysime ir toliau“, - sakė N. Sonkinas.
„Tele2” atstovai Lietuvoje DELFI nepatikslino, kada ir kokių šios praktikos „atsisakymo“ žingsnių bendrovė imsis, tačiau kalbėjo, kad tai - „pasaulinė tendencija“.
Telefonų subsidijos operatoriams suteikia galimybę pasiūlyti įrenginius už daug mažesnę nei rinkos kainą, kai kuriais atvejais galinčią siekti ir vos 1 Lt. Už įrenginį vartotojas netiesiogiai sumoka sutarties laikotarpio metu, dažniausiai - turėdamas planą su minimaliu mėnesio mokesčiu.
„Tele2” generalinis direktorius Petras Masiulis trečiadienį sakė, kad pati prekyba telefonais bendrovei nėra pelninga veikla. Jos marža siekia vieną kitą procentą, tačiau įvertinus visus faktorius, balansuojama „ties nuliu”.
Vis dėlto telefonai operatoriams padeda pritraukti jų paslaugomis besinaudojančius klientus.
Jau skelbta, kad apie 90 proc. telefonų gamintojai Lietuvoje parduoda per operatorius. Ne kartą rašyta ir tai, kad didžiausias operatorių „maitintojas“ tebėra balso paslaugos, o pastaraisiais metais sparčiai investavę į mobiliojo interneto infrastruktūrą ryšio tiekėjai vangiai didina savo pajamas iš šių paslaugų.