Abipusė nauda
Jis sako, kad free-to-play modelis yra naudingas tiek patiems žaidimų kūrėjams, tiek ir žaidėjams. „Su free-to-play žaidėjas gali nemokamai atsisiųsti žaidimą, jį išbandyti ir apsispręsti, ar verta jam aukoti savo laiką ir žaisti toliau. Be jokios rizikos galima pasižiūrėti, kas yra viduje, prieš apsisprendžiant, ar verta kažkiek investuoti į žaidimą. Taigi tai win-win situacija, kai žaidėjas nedvejodamas gali lengvai atsisiųsti nemokamą žaidimą. Jeigu jam patiks žaidimas, galima pasinaudoti mokamomis funkcijomis ir pagreitinti žaidimo procesą ar tapti pranašesniam prieš kitus žaidėjus ir pan. Kai žaidimo variklis ir monetizacijos sistema yra gerai suderinti, žaidėjui bus smagu žaisti ir pats žaidimas bus pelningas jo kūrėjams“, – teigia I. Paščenko.
Su tokiu modeliu galima pasiekti daug daugiau žmonių ir juos įtraukus į žaidimo pasaulį galima uždirbti daug daugiau nei tradiciškai. „Visų pirma be jokios rizikos parsisiųstas žaidimas gali būti paskleistas daug plačiau. Antra, jeigu žaidimas yra gerai sustyguotas, žaidėjai kažkuriuo metu pradės pirkti in-game valiutą, papildomas gyvybes, atidarinės naujus lygius, pirks naujus ginklus ir t. t. Nėra jokio limito, kiek žaidėjas gali išleisti free-to-play žaidime, tuo tarpu tradiciškai žaisdamas žaidėjas išleis tiek, kiek išleido patį pirmą kartą pirkdamas žaidimą. Free-to-Play modelyje pats žaidėjas gali nuspręsti, ar per lygius kilti investuojant daugiau laiko, ar pinigų“, – tikina „Facebook” atstovas.
Sėkmės pavyzdžių tikrai netrūksta ir nieko keisto, kad šis modelis itin sparčiai populiarėja. „Žaidimų kūrėjai paleidžia į rinką žaidimus, kurių parsisiuntimas nieko nekainuoja, ir suteikia žaidėjams galimybę pirkti virtualių gėrybių ar galimybę greičiau pasiekti pažangą žaidime. Žaidėjai, norintys greičiau kilti per lygius žaidime, gali pirkti šias papildomas funkcijas. Kūrėjai taip pat gali panaudoti virtualias gėrybes siekdami vėl pritraukti žaidėjų. Pavyzdžiui, „Kixeye“ panaudojo feisbuko reklamą ir pastebėjo, jog išlaidos atsipirko 5000 procentų. Tokios reklamos padėjo ir išmokyti klientus. Šiuo atveju užfiksuotas 14 proc. virsmas“, – teigia I. Paščenko.
Plinta už mobiliojo pasaulio ribų
Tradiciškai apmokestinti žaidimai irgi turėtų išlikti. Visgi free-to-play modelis ne visada gali būti pritaikytas. „Yra ir daugybė sėkmingų mokamų žaidimų, ir tokio tipo žaidimai tikrai išliks. Taip, tendencija tokia, kad daugelis internetinių ir mobiliųjų žaidimų sparčiai juda link free-to-play modelio, bet nemanau, kad jį įmanoma pritaikyti visiems žaidimams“, – mano pašnekovas.
Įdomu ir tai, kad free-to-play pamažu skverbiasi ir į konsolių bei asmeninių kompiuterių rinkas. Čia irgi atsiranda šio modelio pavyzdžių. „Žaidimų kūrėjai ir toliau ieškos pačių veiksmingiausių monetizacijos modelių savo žaidimams. Viską lems keli veiksniai. Mes jau matome, kad kai kurie konsolių ir asmeninių kompiuterių žaidimai iš dalies jau pritaiko free-to-play modelį. Kai kurios kompanijos toliau juda šia kryptimi. Visgi aš manau, kad kol kas free-to-play išliks pačiu populiariausiu modeliu mobiliųjų žaidimų rinkoje“, – įsitikinęs S. Paščenko.
„Facebook” atstovas Igoris Paščenko. yra vienas iš pranešėjų „Live Mobile Congress” konferencijoje spalio 11-12 d. Jau trečioji ir pirmąjį kartą Lietuvoje vyksianti konferencija „Live Mobile Congress” yra viena iš nedaugelio mobiliųjų technologijų renginių prie vieno stalo surenkančių skirtingų platformų atstovus. Pranešėjai iš „Google”, „Microsoft”, „Facebook” dalinasi patirtimi, įžvalgomis, diskutuoja apie naujausias rinkos tendencijas ir rinkos ateitį. Pagrindinis dėmesys „Live Mobile Congress” šiemet bus skiriamas žaidimų ir aplikacijų kūrėjams ir mėgėjams.