Už patogų apmokėjimą mokėtų sutikų mokėti dvigubai daugiau

Vilnietis Justas pasakoja, kad jau kelerius metus naudojasi vienasąskaita.lt platformos paslaugomis. „Tuo metu, kai rinkausi, rinkoje buvo tik šis pasirinkimas. Nežinojau kitos alternatyvos. Nebuvo kitos tokios paslaugos, kuri į vieną sudėti visas sąskaitą. Pirmais metais buvo problemų, nes tai mokesčiai nesuvaikščiodavo. Dabar viskas labai paprasta.

Aš suprantu, kad tai verslas ir jie turi iš kažko gyventi, bet aš sutinku sumokėti jiems sumą, kad jie surinktų visas mano sąskaitas ir man tinka ta sumokama suma. Jei jų paslauga kainuotų 20 eur, tai nemokėčiau. Už jų paslaugą mokėčiau iki 5 eur“, – nesukdamas galvos sako Justas ir priduria, kad dažnai per šią platformą sudalyvauja ir jų siūlomose labdaros akcijose.

Kita vilnietė Dina pasakoja, kad seniau naudojo „Mano gilę“, tačiau platformai pakeitus pavadinimą, ji šiek tiek pasimetė, nerado kaip prisijungti prie platformos ir dabar besijuokdama sako, kad buvo net sukilęs pyktis visai nesusimokėti už paslaugas. „Esu tingus žmogus, niekada skaitiklių nenurašinėju, visada pasinaudoju tuo, kad man paskaičiuoja mano sunaudojimą paslaugų vidurkį. Jei persivadino į „Ignitis“ ir aš kažkaip praleidau tą perspėjimą. Įsivaizduokite: vieną dieną ateinu į „Mano gilę“, o mane permeta į „Ignitį“. Ką? Kaip prisijungti? Viskas gerai, prisijungiau, sistemos panašios.

Mano blogesnė patirtis yra su kitu tiekėju. Jie automatiškai nukreipia į „Viena sąskaita“ puslapį. Ir spėkit, ar aš turiu „Viena sąskaita“ prisijungimą? Spėkit, ar aš noriu turėti „Viena sąskaita“ prisijungimą? Ne, aš nenoriu. Tad tenka ieškoti, kaip kitais būdais susimokėti. Moku už šią paslaugą per interneto banką. Man pačiai patogiausia mokėjimo platforma yra interneto bankas. Gal šiek tiek old school (senamadiška – DELFI), bet man tinka“, – pasakoja Dina.

Eurai

Tačiau mergina atsidūsta ir priduria, kad dabar turi daugybę tiekėjų, kuriems reikia atsiskaityti, bet nenori naudoti dar vienos papildomos platformos. „Tai gal kvailai skambės, bet su visais mokėjimais esu tiek daug išbarsčiusi asmeninių duomenų ir pėdsakų, kad dar vienas? Nebenoriu. Gal tai negerai nuskambės, bet man tai nekelia pasitikėjimo. Aš labiausiai norėčiau tikėti savo banku, kuriam ir taip esu atidavusi visą savo informaciją nuo A iki Z, jie žino, net kur paskutinius apatinius pirkau. Savo informaciją duoti dar trečiai šaliai aš nenoriu“, – atvirauja Dina.

Palygino 5 būdus

Kiekvienas turime savo pasirinktą būdą, bet ar jis yra pigiausias? Šįkart pasirinkta palyginti kelis būdus, kaip atsiskaityti už paslaugas: per vienasąskaita.lt platformą, e.ignitis.lt platformą, interneto banką, „Perlo terminalą“, bei „Lietuvos pašto“ skyriuose.


Kaip teigia Lietuvos pašto atstovė Vaida Budrienė, Lietuvos paštas turi plačiausią tinklą Lietuvoje. „Vartotojai gali rinktis mokesčius sumokėti fiziniame pašto skyriuje, „Pay post“ skyriuose, per laiškininką ar mobilųjį laiškininką. Pastarieji pasiekia gyventojus atokiausiuose vienkiemiuose. Mat mobilųjį laiškininką gali išsikviesti į namus nemokamai dėl prenumeratos, norint išsiųsti siuntinį, laišką, o kartu galima tada susimokėti ir mokesčius“, – teigia atstovė.

Įkainiai, kaip nurodoma jų internetinėje svetainėje, svyruoja nuo 0 iki net 5 eurų. 5 eurus tektų mokėti, jei įmoką už paslaugą atliktumėte iš „SEB“ banko sąskaitos.

Kita platforma – „Perlo terminalai“. Kaip teigia UAB „Perlas Finance“ direktorius Kęstutis Gataveckas, mokesčių apmokėjimo kaina „Perlo terminale“ svyruoja nuo 0,25 Eur iki 1 Eur už vieną įmoką.

„Mažiausiai kainuoja sąskaitų už kasdienes paslaugas – elektrą, vandenį, dujas apmokėjimas. Brangiausiai – įmokos už atsitiktines paslaugas. Tai gali būti baudos, grynųjų pinigų pervedimai į banko sąskaitą“, – pasakoja K. Gataveckas. Jis pabrėžia, kad „Perlo terminalų“ tinklą sudaro daugiau nei 2100 taškų visoje Lietuvoje.

Trečioji platforma yra e.ignitis.lt. Anot „Ignitis“ atstovų, ši platforma vartotojams leidžia patogiai, greitai ir paprastai deklaruoti skaitliukų rodmenis ir apmokėti sąskaitas už elektrą, dujas, vandenį, šilumą, būsto administravimą, ryšio paslaugas, atliekų išvežimą, apsaugos paslaugas.

„Joje lengva užsiregistruoti ir įtraukti norimas sutartis į savo paskyrą, o elektros ir dujų sutartys į paskyrą įtraukiamos automatiškai. Be to platformos naudotojams yra sudaryta galimybė pilnai valdyti elektros ir dujų sutartis“, – teigiama atsakyme.

Anot „Ignitis“ atstovų, platformoje vienu mokėjimu galima atsiskaityti iš karto už kelių tiekėjų paslaugas, o tai padaryti įmanoma naudojantis elektronine bankininkyste, „MoQ“ programėle, banko pavedimu arba mokėjimo kortele. Galimybė patogiai atsiskaityti egzistuoja tiek svetainėje, tiek mobiliojoje „Ignitis savitarna“ programėlėje.

„Šiuo metu e.ignitis.lt platformoje įmanoma atsiskaityti už daugiau nei 250 skirtingų tiekėjų paslaugas. Dalis paslaugų tiekėjų duomenis apie mokėtiną sumą suteikia patys.

Mokėjimo platformoje atsiskaitant už elektrą ir dujas nėra taikomas komisinis mokestis, o mokėjimas už kiekvieną kitą namų ūkio sutartį klientui kainuoja 0,15 euro. Tai reiškia, kad platformoje mokant už 5 dažniausiai pasitaikančias sutartis (elektrą, dujas, šildymą, vandenį ir būsto administravimą), atsiskaitymas atsieina 0,45 euro“, – teigiama atsakyme.

Nieko nekainuos papildomai

Dar vienas aptariamas atsiskaitymo būdas yra per interneto banką. Kaip pasakoja „Swedbank“ Sąskaitų ir mokėjimų valdymo departamento direktorius Ramūnas Strauka, atsiskaitymus už paslaugas galime klasifikuoti į du pogrupius. Į pirmąjį pogrupį patenka tos paslaugas, už kurias sąskaitas atsiunčia tiekėjas ir pagal sąskaitą yra matoma, kokią sumą reikia sumokėti.

Kitas atsiskaitymų už paslaugas pogrupis – pirmiau turi deklaruoti, kiek paslaugos išnaudojai (pavyzdžiui, vanduo, dujos ir elektra) ir pagal tarifą yra apskaičiuojama, kiek reikia sumokėti už sunaudotą paslaugą.

Anot jo, kiekvienas tiekėjas turi savą sistemą, tad klientai susiduria su daugybe skirtingų atsiskaitymo patirčių.

„Bankai šioje vietoje pateikia palengvinimą – siūlo e-sąskaitas. Kitaip pasakius, tai – automatinis apmokėjimas pagal pateiktas elektronines sąskaitas“, – paaiškina R. Strauka.

Anot jo, yra pateikiamos universalios sąskaitos, kurios tinka įvairiems tiekėjams. Jei yra atsiskaitomą už paslaugą, nuo kurios reikia „nuimti“ skaitliukus, tada yra taikomas vienos pastovios įmokos mokėjimo metodas. „Jei žinote, kiek per metus sunaudojate dujų, galima tą sumą išskaidyti vienodais mokėjimais per metus. Metų pabaigoje tiekėjas paskaičiuoja, koks yra skirtumas. Paskutinį mokėjimą sumoki, kiek reikia pridėti arba turi permoką.

Bankas siūlo palengvinimą, kad pačiam klientui nereikėtų kas mėnesį judinti pirštą. Jums tereikia užsisakyti elektroninę sąskaitą (interneto banke ar per paslaugos teikėjo internetinę savitarną), kuri būtų pateikiama į kliento interneto banką su galimybe automatiškai ją apmokėti. Jei klientas nori turėti daugiau kontrolės savo rankose, apmokėjimą galima daryti pagal pateiktą sąskaitą. Pats sąskaitos pateikimas būna interneto banke ir klientas labai aiškiai mato, kiek kokių sąskaitų yra pateikta, už kokias paslaugas tą mėnesį jis turi mokėti, kiek turi mokėti, ar jos jau apmokėtos ir t.t. Funckionalumas priklauso nuo kiekvieno banko individualiai“, – pasakoja specialistas.
Jis pabrėžia, kad elektroninių sąskaitų užsisakymo ir pateikimo sistema yra vieninga per visus bankus.

Kitas paslaugų apmokėjimo būdas – pagal įmokos kodą. O dar vienas – daryti mokėjimą pavedimą. Kredito mokėjimo pervedimas. Tačiau, sako pašnekovas, čia gali iškilti problemų su paslaugų tiekėjais. „Tai pats paprasčiausias būdas, bet jis užima laiko ir turi trūkumų paslaugų teikėjo pusėje. Tiekėjas turi kažkokiu būdų atsirinkti kas už ką jam sumokėjo. Žmogus gali padaryti klaidų ir iškyla daug problemų“, – perspėja R. Strauka.

E-sąskaitos užsisakymas, sako specialistas, klientui nekainuoja nieko. „Jos atsisakymas irgi nieko nekainuoja. Gali būti, kad kai kuriais atvejais paslaugų tiekėjai gali apmokestinti pačios sąskaitos pateikimą. Tai keistas ir savotiškas būdas reguliuoti procesą. Yra tiekėjų, kurie užsisakymą teikia nemokamai, bet jei tu tą sąskaitą gauni, ji yra tau elektroniniu būdu išrašoma, už tai paimamas nedidelis mokestis. Bet tai daro tik keli paslaugų tiekėjai. Dauguma atvirkščiai, skatina atsisakyti popierinių, paštu siunčiamų sąskaitų jas apmokestindami, tačiau suteikdami klientui galimybę gauti elektronines sąskaitas nemokamai.

Kol kas nežinau jokio banko, kuris užtai imtų pinigus – sąskaitos atvaizdavimas interneto banke yra nemokamas. Klientas gali ją apmokėti iškarto arba jei nesutinka su sąskaitoje pateikta suma gali atšaukti jos apmokėjimą. Dažniausiai yra teikiamos dvi paslaugos viename, kad sąskaitos pateikimas ir apmokėjimas būtų atliekami automatiškai. Arba, jei klientas nori daugiau kontrolės turėti, peržiūrėti už ką moka, tai jis gali padaryti atskiru paspaudimu interneto banke“, – sako R. Strauka.

Anot jo, visi mokėjimai už paslaugas paminėtais būdais dažniausiai yra įtraukti į klientui banko siūlomų kasdieninių paslaugų krepšelį neribojant jų kiekio už simbolinį mėnesio mokestį, taigi klientas gali rinktis ar jis nori atsiskaityti pavieniais mokėjimais, kurie yra mokami, ar pasirinkti vieną iš banko siūlomų kasdieninių paslaugų krepšelių ir taip dar sutaupyti atsiskaitant.

Kaip teigia SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė, interneto banke klientai taip pat gali rasti daugiau nei 600 įmonių, kurioms įmokas galima sumokėti naudojant banko paruoštą ruošinį. „Šiuo atveju lėšų gavėjo duomenys mokėjimo nurodyme pateikiami automatiškai, klientui tereikia tik įvesti savo mokėtojo kodą ir kitus tik mokėtojui žinomus duomenis (pvz. skaitiklių rodmenis). Be to, atlikdamas pervedimus klientas gali pats susikurti reikalingų pervedimų ruošinius ir suteikti jiems pavadinimus. Tokie ruošiniai yra išsaugojami ruošinių sąraše ir juos paprasta surasti, kai kitą kartą vėl reikia atlikti pervedimą“, – teigia S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

Kauniečiams pasisekė

Kaip teigia vienasąskaita.lt atstovė Reda Četkauskienė, paslaugos kaina jų platformoje priklauso nuo įsitrauktų paslaugų teikėjų skaičiaus. „Jeigu klientas mokesčių platformoje yra įsitraukęs vieną-tris paslaugų teikėjus, jam nėra taikomas mūsų paslaugo mokestis. Yra išimčių, kuomet paslauga teikiama nemokamai net ir tuo atveju, jeigu yra kiek daugiau paslaugų teikėjų paskyroje – pvz. Kauno mieste, atsiskaitant tik už Kauno miesto savivaldybės įmonių paslaugas, paslauga teikiama nemokamai turint ir keturis paslaugų teikėjus. Jeigu klientas nori atsiskaityti neribotam skaičiui paslaugų teikėjų, mūsų paslauga jam kainuoja 1,39 €/mėn“, – paaiškina ji.

Anot atstovės, platforma turi sutartis su daugiau nei 2000 paslaugų teikėjais visoje Lietuvoje. „Mes turime sutartis su daugiau nei 2000 paslaugų teikėjais visoje Lietuvoje, kurių daugumai galima ne tik atlikti mokėjimą mūsų platformoje, bet ir gauti automatiškai įkeltas mokėtinas sumas, matyti detalią sąskaitų informaciją savo „Viena sąskaita“ paskyroje. Tokiu atveju klientams nereikia patiems įsirašyti mokėtinų sumų, o detalią sąskaitos informaciją gali pasižiūrėti kada tik nori. Kadangi su teikėjais nuolat keičiamės duomenimis, kiekvienam klientui paskyroje pateikiama atnaujintą informaciją, jeigu pasikeičia paslaugos teikėjas, teikėjo pavadinimas, paslaugos tarifas ar kita svarbi informacija, tad klientui nereikia pačiam nuolat tikrinti šios informacijos“,– sako ji.
R. Četkauskienė pasakoja, kad įmonė užsiima ir aukojimo populiarinimu: yra galimybė kiekvienam klientui kas mėnesį prisidėti prie vis kito socialinio projekto paramos.

„Socialiai atsakingi klientai, mokėdami mokesčius, gali suapvalinti bendrą mokamos sumą iki lyginio skaičiaus ir tą skirtumą mes pervedame labdarai. Tarkim, jeigu jam už visas sąskaitas reikia atsiskaityti 89,52 eurų, tai jis gali suapvalinti sumą iki 90 eurų, o skirtumą mes pervesime labdarai. Projektai, kuriems aukojame, yra atrenkami kiekvieną mėnesį. Paprastai aukojamos sumos vidurkis būna apie 42 cnt., o iš šių centų kas mėnesį surenkame apie 3000 eurų“, – atsakyme rašo R. Četkausnienė.

Ji pamini ir platformos minusus. „Dažniausiai visus paslaugos privalumus gali įvertinti didžiųjų miestų gyventojai, o mažesnių miestelių gyventojai kartais neturi galimybės atsiskaityti už kai kurių teikėjų paslaugas. Daugeliu atvejų taip nutinka dėl biurokratinių dalykų, bet apmaudu, kad ne visų miestelių gyventojai gali atsiskaityti patogiai“, – teigia R. Četkauskienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (35)