Pasak „Nortal“ Vokietijos padalinio vadovo Taavi Einaste, COVID-19 pandemija vos per porą mėnesių visiškai pakeitė mūsų gyvenimo aspektus – tiek darbą, laisvalaikį, keliones, tiek kitus įpročius.
„Mūsų tikslas yra, bendradarbiaujant su partneriais, pateikti rinkai sprendimą, kuris padėtų keleiviams, vyriausybėms ir transporto įmonėms esamomis sąlygomis užtikrinti kelionių į užsienį saugumą“, – sako T. Einaste.
Jis teigia, kad laisvas žmonių judėjimas per sienas yra svarbus visoms šalims, bet tai yra ypač aktualu nedidelėms atvirą ekonomiką turinčioms valstybėms, kaip Estijai ar Lietuvai.
„Šiuo metu, siekdami įgyvendinti mūsų siūlomą sprendimą, aktyviai bendraujame su įvairių valstybių institucijomis bei tarptautinėmis transporto įmonėmis“, – aiškina T. Einaste.
Mindaugas Taraila, „Nortal“ padalinio Lietuvoje vadovas, tikisi, kad kuriamas sprendimas padės šalims greičiau atverti sienas.
„Šiuo neramiu metu visi ieško būdų, kaip grįžti į normalų gyvenimą, arba bando atsakyti į klausimą, kas nuo šiol taps mums normaliu gyvenimu. Daugelį atsakymų šiuo atveju siūlo technologijos, tad mes savo ruožtu džiaugiamės galėdami pasiūlyti sprendimą, kuris, tikimės, leis praplėsti kelionių į užsienį ribas toliau už šiandien atsivėrusio Baltijos „kelionių burbulo“, – sako M. Taraila.
Sistema, pavadinta „Corona Travel App“, palygins keleivių oficialius sveikatos duomenis su šalies, į kurią vykstama, reikalavimais dėl COVID-19 testavimo. Jei vartotojas atitiks šalies nurodytas sąlygas ir jo COVID-19 testas bus neigiamas, jam bus išsiųstas elektroninis pažymėjimas, kurį keleiviui įvažiuojant į kitą šalį priims tiek transporto įmonės, tiek migracijos organizacijos.
Oficialiai patvirtinti testų rezultatai bus saugomi užšifruotoje formoje. Oro linijų ir migracijos pareigūnai šiuos duomenis matys tik tuo atveju, jei turės leidimą, kurį sukurs ir patvirtins pats vartotojas.
Anot T. Einaste, šis sprendimas papildys įvairiose šalyse esančias programas, kurios padeda stebėti ir apriboti COVID-19 plitimą nacionaliniu lygiu. Esami sprendimai dažnai orientuojasi į vietinę stebėseną, tačiau „Corona Travel App“ tikslas yra užtikrinti saugią prieigą ir galimybę keistis patikimais sveikatos duomenimis.
Kita vertus, tik galutinis vartotojas turės teisę nuspręsti, kiek laiko ir kokius duomenis turės trečiosios šalys. Praėjus tam tikram laikotarpiui, atsižvelgiant į šalies, į kurią yra vykstama poreikius, duomenys bus visiškai ištrinami.
Kaip veikia sprendimas?
Keliais paprastais žingsniais keleivis galės gauti pažymėjimą, leidžiantį jam lengvai patekti į kitą šalį.
- Vartotojas atsisiunčia programą ir susikuria paskyrą naudodamasis kelionės dokumentu arba skaitmenine identifikavimo kortele (pavyzdžiui, „Smart-ID“);
- Vartotojas peržiūri taisykles, kurias taiko šalis, į kurią vartotojas ruošiasi vykti;
- Tada vartotojas gali atlikti COVID-19 testą oficialioje medicinos įstaigoje arba, jei testas buvo neseniai atliktas, įvesti testo rezultatus ar paprašyti neseniai atlikto tyrimo rezultatų, pavyzdžiui, iš skaitmeninės paciento sveikatos istorijos;
- Testo rezultatai atsiranda programėlėje ir yra palyginami su šalies, į kurią vykstama reikalavimais;
- Tuomet keleivis gali perduoti reikiamą informaciją oro linijoms ar migracijos institucijoms;
- Pateikta informacija leidžia keleiviui įlipti į lėktuvą ir laisvai kirsti sienos punktus, nes oro transporto bendrovės ir migracijos tarnybos turi prieigą prie keleivio COVID-19 testų rezultatų.
Panašus procesas taikomas laivams, traukiniams ir kitoms transporto priemonėms.
Programėlė ir pažangi jos administravimo sistema atitinka visus būtinus duomenų apsaugos standartus ir taisykles. Kiekvienas vartotojas taip pat turi sutikti su duomenų tvarkymo ir naudojimo sąlygomis.