Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pateikia pavyzdžius, kaip technologijos padeda atrasti arba išreikšti meilę.
Pažintys internete tampa norma
Spartėjant gyvenimo tempui ir keičiantis mūsų įpročiams, daugelis porų šiais laikais susipažįsta socialiniuose tinkluose arba pažinčių programėlėse. Įvairių tyrimų duomenys rodo, kad antrosios pusės paieškos internete jau tampa socialine norma, o ne išimtimi. Dalijamės tai įrodančiais faktais:
Žurnalo „Forbes“ duomenimis, pasaulyje egzistuoja apie 8000 pažinčių svetainių ir programėlių, o jų skaičius kasmet vis auga.
Prieš keletą metų Stanfordo universito atliktas tyrimas atskleidė, kad poros, susipažinusios internete, yra linkusios greičiau susituokti nei susitikusios kitomis aplinkybėmis.
Portalo „Statista“ atlikto tyrimo duomenys atskleidė, kad vyrai labiau domisi pažintimis internete – net 56 proc. respondentų teigė, kad šiuo metu naudojasi arba kada nors anksčiau yra išbandę pažinčių programėles. Taip teigiančių moterų buvo pusantro karto mažiau – tik 36 proc.
Net 29 proc. to paties tyrimo dalyvių sakė, kad su internetine simpatija susitikti eina iš karto po pažinties, 15 proc. tam ryžtasi tik po ilgesnio susirašinėjimo, o 5 proc. su šiais draugais susitikę nebuvo nė karto. Beje, net 23 proc. pažinčių internete baigiasi ilgalaikiais romantiniais santykiais.
2019 m. „Google“ meilės ataskaita
Technologijų milžinė „Google“ skaičiuoja, kad artėjant tarptautinei meilės dienai jos paieškos platformoje dovanų idėjų yra žvalgomasi beveik intensyviausiai metuose – šį naršymą pralenkia tik kalėdinių dovanų paieškos gruodį. Dažniausius su meilės tema susijusius klausimus ir ryškiausias paieškos tendencijas „Google“ skelbia savo naujausioje Romantikos ataskaitoje (angl. 2019 Romance Report). Pateikiame keletą jų:
Dažniausias viso pasaulio vartotojų skirtingomis kalbomis užduodamas klausimas, susijęs su romantiškais jausmais, yra itin retorinis ir skamba paprastai – „Kas yra meilė?“.
Vasario 14-ąją platformoje „Google Translate“ žodžių junginys „Aš tave myliu“ į skirtingas kalbas yra išverčiamas dvigubai daugiau kartų nei įprastą dieną. Beje, dažniausiai ši frazė yra verčiama iš anglų į ispanų kalbą.
Panašu, kad šiais metais dovanomis meilės dienos proga iš anksto labiau rūpinosi moterys nei vyrai. Vasario 3–9 dienomis klausimas „Ką šv. Valentino proga padovanoti jam?“ populiariojoje paieškoje buvo įrašomas net 3 kartus dažniau nei „Ką šv. Valentino proga padovanoti jai?“.
Lietuvoje daugiausiai paieškų, susijusių su šv. Valentino diena, šiais metais buvo atlikta Marijampolės apskrityje, mažiausiai – Klaipėdos.
Internetinė meilės kalba
Technologijoms tobulėjant, keičiasi ne tik porų susipažinimo ir bendravimo erdvės, bet ir kalbiniai įpročiai. Vis dažniau savo jausmams išreikšti pasirenkamos emoji piktogramos, o ne žaismingi žodžiai. Vienas populiariausių ir labiausiai tinkantis šv. Valentino dienai – raudoną širdelę simbolizuojantis jaustukas. Keletas įdomybių apie jį:
Raudonos širdelės jaustukas dažniausiai yra naudojamas Prancūzijoje, Portugalijoje ir Olandijoje.
Internetiniame puslapyje www.emojipedia.org esančiame oficialiame jaustukų sąraše yra net 29 simboliai, kuriuose naudojama širdelė.
Praėjusiais metais raudonos širdelės emoji socialiniame tinkle „Facebook“ buvo naudotas du kartus dažniau nei 2017-aisiais.
Skirtingose kalbose širdelė ne visuomet yra pirmasis jaustukas, pasirenkamas meilei išreikšti. Pavyzdžiui, kalbantieji hindi dažniausiai naudoja raudonos rožės, o itališkai – raudonų lūpų, simbolizuojančių bučinį, emoji.