„Nors didžiausius socialinius tinklus žino, pažįsta ir naudoja daugelis, retai susimąstoma, kad yra begalės smulkesnių, nišinių ir konkrečiai funkcijai atlikti skirtų socialinių tinklų. Nepaisant to, kad šios platformos žinomos mažiau nei, pavyzdžiui, „Facebook“ ar „Instagram“, jos gali būti ne ką mažiau naudingos ir palengvinti gyvenimą“, – pasakoja „Bitės Profė“ Agnė Adomaitytė ir dalinasi įdomiausiais socialiniais tinklais.

1. „Byte“ – naujasis „Tik Tok“ konkurentas

Socialinių tinklų rinką šių metų pradžioje papildė naujiena – socialinis tinklas „Byte“, kurį sukūrė vienas iš praeityje populiarios platformos „Vine“ įkūrėjų Domas Hofmannas. Programėlė jau per pirmąją savaitę atsisiųsta 1,3 milijono kartų ir augimo greičiu aplenkė šioje srityje garsėjusią konkurentę „Vine“. Programėlė sulaukė jaunimo dėmesio, dėl kurio ir kovos su šiuo metu neįtikėtinai populiariu socialiniu tinklu „TikTok“ – programėlės veikia panašiu principu.

„Šioje platformoje galima patalpinti 6 sekundžių trukmės vaizdo įrašus juos filmuojant iš karto arba įkeliant turimus. Vis tik „Byte“ programėlėje didžiulis dėmesys skiriamas kūrėjų palaikymui – čia siūloma partnerių programa, kurioje vartotojai, surenkantys aukščiausius peržiūrų skaičius, gauna atlygį. Tokios sistemos „TikTok“ platformoje nėra“, – pasakoja A. Adomaitytė.

Vartotojams taip pat siūloma prisijungti prie kūrėjų programos, leidžiančios jos dalyviams susipažinti vieniems su kitais ir sužinoti programėlės naujienas pirmiau, nei tai gali padaryti likę vartotojai. „Byte“ taip pat siūlo bendruomenės forumą – nariai informuojami apie naujienas, gali diskutuoti juos dominančiomis temomis.

2. „Tapereal“ – tinklalaidžių kūrėjų „fabrikas“

Tinklalaidžių gerbėjai nuo šiol galės lengvai kurti ir savo asmeninius podkastus – įrašyti įdomų pokalbį su draugu ar tiesiog pasidalinti mintimis, naudodamiesi socialiniu tinklu „Tapereal“.

„Šiame socialiniame tinkle galite įrašyti pokalbius su draugais tiesiog jiems paskambinę arba pradėti asmeninį – solo – garso įrašą. Įprastai vartotojai čia dalijasi savo talentais, kelionių istorijomis, gyva muzika, motyvacinėmis kalbomis, net asmeninėmis pamokomis. Turinys yra skelbiamas „TapeFeed“ sraute – turinį kiti bendruomenės nariai gali į jį reaguoti, komentuoti, bendrauti tarpusavyje“, – sako žinovė.

Platformos kūrėjai skelbia, kad joje nėra jokių reklamų ar algoritmų, dirbtinai populiarinančių tam tikrus kūrėjus ar įrašus – visos pajamos gaunamos iš narystės mokesčių, leidžiančių skelbti ilgesnius įrašus.

3. „Cameo“ – žymių žmonių sveikinimams

Svajojantiems apie asmeninį žinomo žmogaus sveikinimą, verta dėmesį atkreipti į šiam tikslui skirtą socialinį tinklą „Cameo“.

„Jame vartotojai žinomų žmonių prašo atsiųsti įvairiausius vaizdo įrašus – gimtadienio sveikinimą, nuotolinius linkėjimus ar tiesiog įgarsintą konkretų tekstą. Socialiniame tinkle jau daugiau nei 30 tūkst. garsenybių, tarp kurių NBA krepšininkai, televizijos ar socialinių tinklų žvaigždės, tad vartotojai tikrai atras savo mėgstamiausią garsenybę“, – sako A. Adomaitytė.

„Cameo“ iš Amerikos išplito ir į kitas šalis – Jungtinę Karalystę, Australiją, Naująją Zelandiją, tad čia galima rasti ir šių šalių garsenybių. Garsiausių asmenybių sąrašo viršuje JAV repo atlikėjas Snoop Dogg, legendinis krepšininkas Kareem Abdul-Jabbar, milijonus sekėjų „YouTube“ turintis kūrėjas Joe Santagato. Tiesa, sveikinimus užsisakyti gali ir lietuviai, tačiau Lietuvos žvaigždžių šiame socialiniame tinkle kol kas nėra.

„Garsenybių sveikinimai nėra pigūs, jų kaina prasideda nuo 5 JAV dolerių, bet gali siekti ir kelis tūkstančius. Pavyzdžiui, Snoop Dogg su gimtadieniu gali pasveikinti už 3 tūkst. JAV dolerių. Vaizdo įrašai, trunkantys net iki keleto minučių vartotojams pristatomi elektroniniu paštu, o kai kurie jų talpinami ir garsenybės profilyje. Taigi norėdami pažiūrėti, kaip atrodo jus dominančio žmogaus sveikinimai, tą nesudėtingai galite padaryti. Teigiama, kad kasdien platformoje atliekama daugiau nei 2000 sveikinimų“, – pasakoja A. Adomaitytė.

4. „FlipFit“ – socialinis tinklas patars, ką apsirengti

Pasitaiko atvejų, kai sprendimo priėmimui reikalinga kitų žmonių nuomonė ir patarimai, ypač kai tai susiję su stiliaus klausimais. Parduotuvėje gali pagelbėti konsultantas, stilistas ar šalia esantis draugas, o ką daryti, kai šalia tokio žmogaus nėra? „FlipFit“ pasiūlė unikalią idėją – socialinio tinklo narių pagalbą stiliaus klausimais.

„Ši platforma veikia panašiu principu, kaip pažinčių programėlė „Tinder“ – vartotojas gali balsuoti, ar ekrane matomas drabužis patinka ar ne. Čia pat yra galimybė tuos ar panašaus stiliaus rūbus užsisakyti, kad jie būtų atsiųsti tiesiai į vartotojų namus. Gavus siuntinį ir nufotografavus įvaizdį, galima įkelti savo nuotrauką į programėlę ir realiu laiku sužinoti kitų narių nuomonę, ar šie drabužiai tinka konkrečiai jums“, – pasakoja A. Adomaitytė.

5. „Loosid“ – už blaivių žmonių ryšį

2018 m. įkurta „Loosid“ yra skaitmeninė bendruomenė, kuri palengvina pasimatymus, keliones ir bendravimą tarp žmonių, susilaikančių nuo alkoholio. Programėlės idėja gimė iš poreikio suburti blaivių žmonių bendruomenę ir blaiviam gyvenimui įkvėpti daugiau jaunų žmonių, sako programėlės kūrėjai.

„Socialiniame tinkle pateikiami blaivių kelionių paketai visame pasaulyje, viešinami blaivybės renginiai ir dalinamasi patarimais, kaip gyventi, atsisakius alkoholio. Programėlė, vienijanti to paties gyvenimo būdo žmones, siūlo ir pasimatymų galimybę – čia galima susipažinti su bendraminčiais, organizuoti susitikimus, ar romantiškus pasimatymus prie sulčių taurės. Pastarąja galimybe pasinaudoja maždaug 7 tūkst. žmonių per mėnesį, sako programėlės kūrėjai“, – pasakoja A. Adomaitytė.

Programėlės kurėjai ne tik siekia sukurti stipresnę blaivią bendruomenę, bet ir padaryti realų socialinį poveikį. Todėl nemokamai suteikia naudingus įrankius tiems bendruomenės nariams, kurie ne tik siekia blaivybės, tačiau aktyviai kovoja su priklausomybe. Be to, kompanija dalį pelno aukoja įvairioms labdaros organizacijoms, prisideda prie jų veiklos.

6. „Parler“ – ypatingas dėmesys iš politikų

Naujas socialinis tinklas „Parler“ sulaukė didžiulio susidomėjimo iš politikų JAV. Platforma primena visiems gerai žinomą „Twitter“ – vartotojai gali sekti ir publikuoti pranešimus, komentuoti įrašus, susirašinėti tarpusavyje. Vis tik platformos kūrėjai teigia, jog ji išskirtinė, nes neva suteikia absoliučią saviraiškos laisvę, skirtingai nei kiti socialiniai tinklai, pavyzdžiui, „Twitter“.

„Panašu, kad „Parler“ strategija pasiteisino – vos per vieną savaitę socialinis tinklas pritraukė net milijoną naujų vartotojų, liepą pasiekė beveik 3 milijonų vartotojų ribą ir toliau sėkmingai auga. Socialinio tinklo populiarumui įtakos turėjo ir tai, kad platformą ėmė aktyviai remti JAV politikai, besirengiantys artėjantiems rinkimams šalyje, jie ir tapo ryškiausiais socialinio tinklo naudotojais“, – aiškina A. Adomaitytė. Viena didžiausių problemų, kylančių šios platformos kūrėjams – minios netikrų visuomenės veikėjų paskyrų, skelbiančių netikrą informaciją. Įdomu, ar platformai pavyks užtikrinti visišką žodžio laisvę ir tuo pat metu apsaugoti vartotojus nuo fake news, svarsto specialistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)