Skrydžio startas dėl stiproko vėjo buvo atidėtas 75 minutėms.

"Puiku! Mes ore" ("C'est beau! We are in the air"), sušuko 58-erių pilotas Bertrand'as Piccardas kai lėktuvo ratai atsiplėšė nuo žemės.

Netrukus jis savo paskyroje „Twitter“ pasidalijo savo mintimis apie startą: „Startas yra labiausiai jaudinanti akimirką, bet tai ir akimirka, kai ištisa nežinomybė laukia priešakyje“.

Lėktuvui teko devyniems mėnesiams nutraukti savo odisėją Havajuose, kur jo komanda taisė gedimus, atsiradusius per istorinę „Solar Impulse 2“ (Si2) kelionę iš Japonijos į Havajus praėjusiais metais.

B. Piccardo pilotuojamas lėktuvas pakilo iš Kalaeloa oro uoste pagrindinėje Havajų saloje Oahu ir pradėjo devintąjį savo kelionės etapą. Sekmadienį maždaug 4 val. rytų (11 val. Lietuvos) laiku lėktuvas turėtų pasiekti Mofeto aerodromą šalia Mauntin Vju miesto Kalifornijoje.

B. Piccard'as, kuris šio orlaivio pilotavimu ilgoje 13 etapų kelionėje dalijasi su A. Borschbergu, per devintąjį etapą tikisi įveikti daugiau kaip 2300 mylių nuo Havajų iki Mauntin Vju netoli San Francisko Kalifornijoje.

„Jausmas nepakartojamas. Manėme, kad vėl teks atidėti (startą). Pernai įgijome tokios patirties, kai daug kartų tekdavo atidėti startą, o dabar viskas nuostabu“, – sakė šio projekto mecenatas Monako princas Albertas.

Pernai liepą Šveicarų aviatoriaus Andre Borschbergo vairuojamas lėktuvas penkias dienas, arba 120 valandų, skrido iš Nagojos Japonijoje virš Ramiojo vandenyno. Pasiektas ilgiausio skrydžio be nutūpimo lėktuvu su vienu pilotu pasaulio rekordas. Ankstesnis tokio pobūdžio rekordas, 76 valandos, priklausė JAV nuotykių mėgėjui Steve Fossettui, kuris jį pasiekė 2006 metais, kai specialiu reaktyviniu lėktuvu apskriejo žemės rutulį.

Tačiau A. Borschbergui visai nereikėjo degalų. „Solar Impulse 2“ sparnuose įtaisyti 17 tūkst. saulės energijos elementų, kurie saulei šviečiant pakraudavo baterijas, kuriose išsaugota energija buvo naudojama naktį.

Šio lėktuvo idealus greitis yra apie 45 km per val., nors jis gali būti ir dvigubai didesnis dieną, kai saulės spinduliai yra stipriausi. Iš anglies pluošto pagamintas lėktuvas sveria apie 2,3 tonos ir prilygsta mikroautobusui ar vidutiniam furgonui.

Kelionė aplink pasaulį prasidėjo Abu Dabyje 2015 metų kovo mėnesį; ji suskirstyta į 12 etapų, vien planuotas skrydžio laikas turėjo siekti apie 25 paras.

Si2, kovo 31 dieną iš Mianmaro atskridęs į Čongčingą, Kinijoje dėl nepalankių oro sąlygų turėjo praleisti du mėnesius.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)