Kiekvienas renginio dalyvis paruošė po įdomu pristatymą ir visi norintys juos galės išgirsti Ketvirtadienį, rugpjūčio 30 dieną, 18 val. restorane „Neringa“ (dalyvavimas nemokamas). Delfi.lt dar prieš renginį pakvietė Antti Ylimutka iš „StartupSauna“ pasidalinti savo įžvalgomis apie Lietuvos „startup‘us“ ir pažangų verslą. Anot jo, mes esame tarp šalių, kuriose dar tik pradėjo formuotis tokia kultūra, tačiau jau esame atsiplėšę nuo artimiausių konkurentų.
Antti savo žodžius gali pagrįsti konkrečiais pavyzdžiais – „StartupSauna“ akseleratoriuje jau dalyvavo keturios komandos iš Lietuvos: „Mus išties nustebino Lietuvos verslininkai, atvykę į programą, – prisiminimais, apie pirmuosius lietuvius akseleratoriuje dalinosi Antti, – jie buvo entuziastingiausi ir įpratę dirbti sunkiau nei bet kas kitas. Noras mokytis ir pasirodyti kuo geriau juos išskyrė iš gausybės verslininkų, kurie pas mus atkeliauja.“
„StartupSauna“ akseleratoriuje jau dalyvavo trys komandos iš Lietuvos – AdDuplex.com, Goobuzz.org ir InBelly.com – bei viena jungtinė lietuvių, latvių ir estų komanda, kurianti Campalyst.com produktą.
„Jeigu pažvelgtume į Lietuvos verslininkų idėjas – jos nenusileidžia mūsiškėms. Tikslas sukurti pažangų verslą su dideliu pasaulinio masto potencialu ir dar didesne ambicija nuo pirmosios dienos“, - pasakojo Antti, prisimindamas kiekvieną Lietuvos komandą, dalyvavusią jų programoje.
Kaip geriausią pavyzdį Antti prisimena Campalyst.com: „Neįtikėtini kompanijos įkūrėjai, su didžiausiomis ambicijomis ir milžinišku noru dirbti.“ Ši komanda, suburta iš latvių, estų ir lietuvių, kuria „Campalyst“ kompaniją ir jau prisitraukė pirmąsias investicijas JAV bei ten tapo viena žinomiausių socialinės reklamos įvertinimo įmonių. Jų kuriamas Campalyst.com, produktas padedantis apskaičiuoti kokią vertę atneša reklama socialiniuose tinkluose, bei Brandfluencers.com, įrankis naudojamas išmatuoti įtaką prekės ženklui „Twitter“ socialiniame tinkle, jau naudojami didžiųjų kompanijų.
Antti taip pat atsimena pačią pirmą Lietuvišką komandą „InBelly“, Lietuvoje geriau žinomą kaip www.sveikasvaikas.lt. „Ši komanda išties įsijautė į „StartupSauna“ ir, berods, vienu metu netgi verkė – taip, mes neleidžiame savo dalyviams snūduriuoti. Jei negali pakelti karščio, nešdinkis“, - taip suomiai apibūdina atmosferą „StartupSauna“ „pirtyje“. Laimei, „InBelly“ susitvarkė su iššūkiais ir šiuo metu kuria internetinį maisto priedų žinyną. „Man vis dar įdomu, kaip toliau vystysis jų kompanija, kadangi sukurti ekologišką prekės ženklą yra išties iššūkis“, - pridūrė Antti.
Tąsyk į verslo akseleratorių patekę Alan Mendelevich su „AdDuplex“ ir Mawuna K. Koutonin su „GoodBuzz“ pateko tarp dešimties geriausiųjų, kurie ne tik turėjo progą intensyviai dirbti su „StartupSauna“ mokytojais Suomijoje, tačiau taip pat iškeliavo į Silicio Slėnį, JAV. „Silicio Slėnis vis dar išlieka inovatyvaus verslo ekosistemos širdimi ir visi verslininkai turėtų ten nukeliauti bent kartą. Ten tu tiesiogine to žodžio prasme gali bet kurią minutę susitikti su svarbiausių kompanijų vadovais ir, turbūt, pokalbis truks viso labo tą pačią minutę – darbo tempai ten neįtikėtini“, - apie inovatyvaus verslo kultūrą už Atlanto pasakojo Antti.
Kalbėdamas apie minėtas komandas konkrečiai, Antti pridūrė, kad jis tiki abejomis komandomis. „Alan yra puikus verslininkas. Pamenu kaip jam teko ne kartą išgirsti, jog jo verslas nėra pakankamai ambicingas rizikos kapitalo fondams. Nepaisant to, jeigu su juo pakalbėtumėte, suprastumėte, jog Alan turi išties didelę kompanijos viziją. Aš tikiu, kad netrukus jis sukurs verslą, tapsiantį pavyzdžiu kitiems ir viliuosi, jog po to Alan pradės investuoti į „startup‘us“ pats“, - pasakojo Antti. „AdDuplex“ „startup’ams“ veikia kaip reklamos apsikeitimo tinklas „Windows Phone“ ir „Windows 8“ programėlių kūrėjams bei padeda uždirbti pinigų parduodant reklamą. Šis verslas rizikingas, kadangi itin priklausomas nuo „Microsoft“ sėkmės su naujaisiais produktais „Windows Phone 8“ ir naująja „Windows“ versija, kuri pasirodys šį rudenį.
„GoodBuzz.org buvo dar viena komanda kuriai mes užkūrėme „pirtį“, - tęsė Antti, - Supratus, kad ne visi žvelgia ta pačia kryptimi, jiems teko pakeisti komandą, verslo modelį, tačiau galų gale dalyviai susitvarkė su mūsų užduotimis ir šiuo metu juda tinkama kryptimi į priekį“.
Jų kuriamas produktas GoodBuzz.org padeda organizuoti žaidimus socialiniuose tinkluose. Tokie žaidimai sparčiai išpopuliarėjo drauge su socialiniais tinklais, tačiau juos tinkamai suorganizuoti užtrunka nemažai laiko – šis produktas tai padaro daug greičiau ir paprasčiau.
Šie ir kiti sėkmingi Lietuvos verslai įtikino suomius, jog čia ir toliau derėtų ieškoti talentų, tačiau anot jo, lietuviams IT versle derėtų būti ypač atsargiems įvertinant savo jėgas gimtojoje rinkoje. „Mes sutikome labai daug „startup‘ų“ iš Lietuvos, kurie sukūrę produktą garsiai pareikšdavo pritraukę beveik pusę šalies aplankyti jų tinklapį. Žvelgiant iš skaičių perspektyvos, taip, tai gali atrodyti įspūdingai, tačiau, kuomet reikia plėstis už Lietuvos, prasideda visiškai kitoks žaidimas ir jeigu tau sekėsi dirbant Lietuvoje, tai nereiškia, jog tai pasikartos su pasauline auditorija.“
Nepaisant to, Antti yra įsitikinęs, jog lietuviai gali ir jiems reikia varžytis pasaulinėje IT rinkoje. „Žvelgiant plačiau, „StartupSauna“ tiki, jog Lietuva taps viena iš geriausių vietų kurti IT verslą mūsų regione. „Puiku, jog jūs jau turite „GetJar“, kuris tapo pavyzdžiu visiems, kaip reikia kurti verslą – daugelis kitų šalių konkurenčių apie tokius pavyzdžius galėtų tik pasvajoti“, - pridūrė Antti.
Antti taip pat priminė, jog visi, turintys inovatyvaus verslo idėją, turėtų nepraleisti artėjančio „StartupSauna Warmup“ renginio rugsėjo 14 dieną Rygoje. Kokių verslų suomiai ieškos rugsėjo renginyje Suomijoje galima sužinoti ketvirtadienio „BarCamp“ renginyje.
Ketvirtadienį drauge su Antti Lietuvą taip pat aplankys Latvis verslininkas Andris Berzins – vienas iš „TechHub Riga“ įkūrėjų ir valdybos narių. Jis taip pat yra patarėjų tarybos narys garsiajame „Infogr.am“ „startup‘e“ ir „Startup Wise Guys“ bei yra „Creandum“ rizikos kapitalo fondo, dirbančio su tokiomis kompanijomis kaip „Spotify“, investuotojas. Kitas svečias iš Suomijos Teemu Tapanila pasakos apie „AppCampus“ programą – „Microsoft“ ir „Nokia“ užmojį investuoti 18 mln. eurų į „Windows Phone“ programėlių ekosistemą, drauge su „Nokia“ platformomis, taip pat „Symbian“ ir „Series 40“.