Analizę, kaip dažniausiai žaidimų kūrėjų pamirštamą ar ignoruojamą dalyką, pabrėžė žaidimų variklius kuriančios ir pardavinėjančios bendrovės „Unity“ atstovas Romanas Meniakinas: „Praėjusiais metais atlikome tyrimą norėdami išsiaiškinti, kokiais analizės įrankiais daugiausiai naudojasi žaidimų kūrėjai. Atsakymas buvo stulbinantis: jokiais įrankiais. Žmonės analizės netaikė dėl to, kad jiems tai atrodė per daug sudėtinga, kad neduos naudos versle“
Šios įmonės kuriamas analizės įrankis, stebintis kokiame etape kokie žaidėjai liaujasi naudoję vieną ar kitą programėlę, leidžia žaidimų kūrėjams laiku nustatyti, kur yra jų produkto silpnybės: gal pirmas lygis per sunkus, o gal per daug agresyviai bandoma išpešti pinigų iš žaidėjų ir todėl jie tiesiog meta žaidimą. Ir iš anksto įspėja, kada dėl kažkokio tai žaidime esančio elemento kyla grėsmė, tarkime, prarasti kažkokią žaidėjų dalį vienoje ar kitoje šalyje – žaidimo autoriai, turėdami tokią informaciją, gali imtis veiksmų problemoms spręsti dar iki to laiko, kai tenka „gesinti gaisrą“.
Analizę, tik šiek tiek iš kitos pusės, pabrėžė ir „Facebook“ atstovas Igoris Paščenka. Jo teigimu, analizuoti reikia ne tik žaidimus, bet ir žmones. Savaime suprantama, jis skatino žaidimų kūrėjus reklamas skleisti būtent per „Facebook“. Dėl daugelio priežasčių – dėl to, kad šio socialiniu tinklu naudojasi net 1,1 mlrd. mobiliųjų įrenginių vartotojų, dėl to, kad mobiliajame įrenginyje „Facebook“ atsidaromas vidutiniškai po 14 kartų per dieną ir dėl to, kad pastaruoju metu vis daugiau žaidimų, veikiančių pačiose skirtingiausiose platformose, yra integruoti, o šios integracijos „klijai“ yra būtent „Facebook“.
O štai vartotojų analizė yra būtina norint optimaliai išnaudoti reklamai skirtus pinigus ir pasiūlymus rodyti tik tiems žmonėms, kuriems tie pasiūlymai gali pasirodyti įdomūs ir tik tada, kai to reikia. Tarkime, jeigu žaidimas veiks tik aukštesnės klasės įrenginiuose arba jis daug gražiau atrodo dideliame ekrane – įrenginius, gaunančius pranešimus per socialinį tinklą, lengva išfiltruoti: pagal tipą, operacinę sistemą, gamintoją, konkretų modelį ir panašiai.
Žaidimų kūrėjams verta išanalizuoti, kokiai auditorijai gali labiau patikti jų kūrinys – vyrams ar moterims? Jauniems ar vyresniems? O gal jau dabar žaidžiantiems kokius nors žaidimus? O gal labiau domina žmogus, kuris jau jau žaidžia tos bendrovės žaidimus ir jau leidžia jiems pinigus? Arba labai sėkmingai prisikviečia draugus prisijungti prie pramogos? Galų gale, filtruoti vartotojus galima pagal jų pomėgius.
Sugebėjus tinkamai išanalizuoti ir atsirinkti labiausiai dominančius potencialius klientus, pasak I. Paščenkos, galima net dukart padidinti reklamos efektyvumą. Kitaip tariant, už tą patį žaidėjų, kuriuos suviliojate, kiekį gauti už perpus mažesnę kainą.
Savo atstovaujamo socialinio tinklo paslaugas konferencijos svečias siūlė ir tuomet, kai žaidimas jau susilaukė populiarumo, tačiau pradeda pamažu praradinėti vartotojus. Ir ypatingą dėmesį rekomenduojama atkreipti į pačius brangiausius žaidėjus – į tuos 10 procentų, kurie atneša 30 proc. visų pajamų iš to žaidimo.
Pavyzdžiui, jeigu žaidėjas yra išleidęs pinigų kokiame nors žaidime, vadinasi, jo nebaugina pinigų mokėjimo už pramogas praktika. Ir jei tik jis liaujasi žaisti, po savaitės jam galima nusiųsti „ypatingą“ pasiūlymą – galimybę įsigyti žaidimo virtualios valiutos ar kokį nors kitą objektą „už pusę kainos“ - pasak I. Paščenkos, tokie pasiūlymai būna itin sėkmingi – bent jau vienu jo nusakytu atveju, pusė pasiūlymą gavusių „Facebook“ naudotojų sugrįžo į žaidimą.
Kiek kitokiu būdu siūloma prieiti prie žaidėjų, kurie nėra mėgėjai leisti pinigus žaidimui, tačiau, tarkime, įveikė kokį nors sudėtingą žaidimo lygį, bet vėliau liovėsi žaidę – jiems, I. Paščenkos teigimu, labiausiai verta pasiūlyti užmesti akį į tolesnius žaidimo lygius ir taip sužadinti apetitą.
Beje, visa tai daroma patiems žaidimo kūrėjams nežinant, kas tiksliai yra tie jų „mokantys“ ar „aktyvūs“ žaidėjai – jų analizė vykdoma pagal veiksmus ir pasiekimus, neatskleidžiant tikrojo vardo ir neatskleidžiant, kokia yra jo paskyra socialiniame tinkle.