„Nesvarbu, kiek kartų tuo laikotarpiu žmogus skolos administravimo mokestį bendrovei mokėjo – kelis ar keliolika kartų. Jis gali prisijungti prie grupinio ieškinio, apginti savo interesus ir atgauti sumą, kurią bendrovei „Teo LT“ sumokėjo nepagrįstai“, - sako Sigita Sriubaitė, kontoros „D Legals“ partnerė.
Teisininkų kontoros apskaičiavimu, jei kiekvienas klientas bent kartą sumokėjo skolos administravimo mokestį AB „Teo LT“, klientams padaryti nuostoliai gali siekti apytiksliai 7 milijonus litų.
„Teismas sprendime nepasisakė dėl patirtų nuostolių atlyginimo. Tačiau, vadovaujantis bendraisiais teisės principais, šalis, kuri patyrė nuostolius dėl kitos šalies neteisėtų veiksmų, turi teisę į nuostolių atlyginimą. Kitaip tariant, bendrovė „Teo LT“ turi pareigą grąžinti vartotojams neteisėtai iš jų surinktas lėšas “, - sako S. Sriubaitė.
Teisininkų kontora visus, norinčius kompensuotis nepagrįstai patirtas išlaidas, kviečia registruotis jų svetainėje. Tiesa, visos, teismo spendimu, neteisėtai „Teo LT“ išreikalautos sumos atsiimti nepavyks – priklausomai nuo to, kokia susidarys bendra ieškinio suma, nuskriaustieji klientai nuo 10 iki 30 proc. kompensacijos turės palikti ieškinį ruošiantiems teisininkams.
Be to, teisininkai realių veiksmų prieš „Teo LT“ imsis tik tuo atveju, jeigu ieškinio suma perkops 50 000 litų sumą. Kitaip tariant, minimali suma, kurią iš bylos tikisi uždirbti teisininkai, yra 15 tūkstančių litų (30 proc. nuo ieškinio sumos).
Atkreiptinas dėmesys, kad „Teo LT“ taikytas skolos administravimo mokestis 2009 - 2012 metais paslaugų sutartyse su klientais nefigūravo. Kai teismas pripažino šį mokestį neteisėtu, bendrovė sutartis pakeitė į naujas, kuriose jau nurodoma 5,90 Lt dydžio skolos administravimo suma. Visgi, šio skolos administravimo mokesčio dydžio pagrįstumas taisyklėse nėra nurodomas, rašoma teisininkų kontoros pranešime spaudai.
„Teo LT“ siūlo kreiptis tiesiogiai
Kuomet advokatai siūlo ruošti grupinį ieškinį (ir minimalios sėkmės atveju uždirbti 15 tūkstančių litų), „Teo LT“ rekomenduoja dėl mokesčio kompensavimo kreiptis į juos tiesiogiai:
„Teo“ prioritetas – mūsų klientų pasitenkinimas teikiamomis paslaugomis ir aptarnavimo kokybe. Todėl klientus, turinčius klausimų dėl šio mokesčio taikymo nuo 2009 iki 2012 metų ir galimo jo kompensavimo kviečiame visų pirma kreiptis tiesiai į „Teo“, - sakė bendrovės komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Kaip tikino įmonės atstovas, „Skolos administravimo mokestį turi daugelis bendrovių tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse. TEO taip pat taiko šį mokestį nuo 2009 metų. Jis taikomas tais atvejais, kai klientai laiku nesumoka už jiems suteiktas paslaugas. Nesulaukus apmokėjimo už paslaugas klientams yra siunčiami priminimai, skambinama, imamasi kitų informavimo ir priminimo apie įsiskolinimą priemonių. Sutartyse numatytu laiku už TEO suteiktas paslaugas mokantiems klientams šis mokestis nėra taikomas. 2012 metais, nelaukdama teismo sprendimo, TEO ėmėsi papildomų priemonių ir pakeitė mokesčio struktūrą, papildomai raštu apie tai informavo klientus“.
Teisininkų tikslas – ne pinigai, o visuomenės interesas
DELFI Susisiekus su „D Legals“, šios bendrovės atstovai tikino, jog ieškinio tikslas – tikrai ne pinigai: „Šiuo ieškiniu siekiame, kad būtų įvykdytas teisingumas ir vartotojai atgautų neteisėtai iš jų priskaičiuotus pinigus. Jei AB „Teo LT“ atlygins klientams padarytus nuostolius prieš ieškinio pateikimą ir jis nepasieks teismo, mes tuo džiaugsimės“.
Taip pat teisininkai tikina, kad nukentėjusiems nuo „Teo LT“ asmenims norint gauti kompensaciją kojos iš namų kelti nereikės: „Esame šiuolaikiška teisės kontora, todėl visas procedūras galime atlikti šiandieninių komunikacijos priemonių pagalba- internetu, telefonu. Klientui nereikia fiziškai atvykti į kontorą. Šiuo atveju su klientais dirbsime jiems patogiomis sąlygomis“, - rašė kontoros atstovai.