- Ar esate patenkintas permainomis, kurias iki šiol Lietuvoje inicijavo prie „Omnitel“ vairo stojęs Danas Strombergas?
- Be jokios abejonės. Aš labai patenkintas. Mes jau pradedame matyti ir šių permainų rezultatus. Taigi atsakymas labai paprastas – taip.
- O kokie gi tie rezultatai?
- Na, tai klientų skaičiaus didėjimas.
- Bet per paskutinius tris mėnesius „Omnitel“ praradimai dėl klientų migracijos buvo didesni nei įprastai.
- Žiūrint į bendrą klientų migracijos ir naujų klientų efektą, tendencija keičiasi mums palankia kryptimi, taigi, tuo džiaugiuosi.
- O kaip dėl finansinių rezultatų krypties stabilumo? Tendencija nekintanti – per metus prarandama 10 procentų pajamų ir vos ne 20 procentų pelno.
- Tai, ką mes stebime – ir tai būdinga visoms Baltijos šalims – iš tiesų prasidėjo nuo milžiniško kritimo 2008-2009 metais. O dabar Baltijos šalyse – Lietuvoje taip pat – vyksta štai kas: esame pačiame viduryje perėjimo nuo bazinių mobiliojo ryšio paslaugų – žinučių ir skambučių – link mobiliųjų duomenų, mobiliojo plačiajuosčio ryšio vartojimo. Žinoma, šis perėjimas gali būti gana sudėtingas, bet palyginę tai, kas vyko Skandinavijos šalyse ir kas vyksta Baltijos šalyse, mums akivaizdu, kad augimas, labai priklausomas nuo išmaniųjų telefonų skvarbos, Baltijos šalyse 18-24 mėnesiais atsilieka nuo to, kas kas buvo, pavyzdžiui, Švedijoje. Bet augimo kreivė yra lygiai tokia pati.
Todėl remiantis šiais duomenimis darome išvadą, kad mes investuojame ir šventai tikime mobiliųjų paslaugų pramonės persislinkimu link mobiliųjų duomenų, mobiliojo interneto, programėlių pramonės. Todėl įsigijome 4G licencijas, todėl investuojame į mobiliojo ryšio tinklo plėtrą. Ir iki šių metų balandžio turėsime šimtaprocentinį Lietuvos teritorijos padengimą 3G ryšiu, tęsiame 4G tinklo plėtrą, įsigijome 800 MHz dažnių juostą, kad galėtume geriau padengti teritoriją. Tai reiškia, kad Lietuvoje jau dabar turime, galėčiau tvirtinti, pati geriausią tinklą, ypač mobiliųjų duomenų reikmėms. Iki metų pabaigos būsime neabejotinas lyderis. Tai yra pagrindas, ant kurio auginsime savo ateities verslą.
Pavaikščiojus šiame kongrese galima pamatyti daugybę įvairiausių inovacijų, įvairių ryšio galimybių, daiktų internetą, įrangos tarpusavio ryšius ir taip toliau – jau nebekalbu apie mūsų, žmonių ryšių užmezgimą. Tai yra ir įvairiausios B2B, arba verslo paslaugos, kurios gali gerokai viską pakeisti dėl šių technologijų. Nes bus fantastiškas 4G tinklų padengimas Lietuvos rinkoje, turėsime naujų telefonų ir planšetinių kompiuterių. Jų augimo kreivės yra fantastiškos. Planšetiniai kompiuteriai pagal pardavimus jau lenkia asmeninius kompiuterius. Taigi, tai yra ateitis, kuriai mes ruošiamės. Ir rengiamės būti šio mobiliųjų duomenų augimo dalimi.
Ir mes žinome, kad pamatysime kainų mažėjimą, ypač balso perdavimo paslaugų, bet tai kompensuos pajamų iš duomenų perdavimo augimas. Toks yra bendras planas.
- Egzistuoja bendras rinkos dydžio mažėjimas ir egzistuoja „Omnitel“ pelno bei pajamų mažėjimas – tai yra labai skirtingos kreivės. „Omnitel“ traukiasi kur kas greičiau už rinką.
- Taip. Tai jau istorija.
- 2013 metų istorija?
- Šventai tikiu, kad mes stipriai kovosime už rinkos lyderio pozicijos atkovojimą Lietuvos rinkoje. Buvome pirmi ir turime ambicijų vėl būti pirmi.
- Užpraėjusių metų „Mobile World Congress“ suvažiavime ponas Hakanas Dahlsromas yra pasakęs, kad Lietuvoje greitai bus didelių pokyčių. Esu tikras, kad jau tuomet jis kalbėjo apie vadovybės pakeitimą Lietuvoje.
- Nebūčiau tuo taip įsitikinęs.
- Na, bet kai kalbama apie didelius pokyčius, juk paprastai omenyje turimas ne stabilus verslo vystymas. Dideli pokyčiai reiškia didelius pokyčius. Taigi, laikausi prielaidos, kad jis omeny turėjo bent kažkokias „Omnitel“ vadovybės permainas. Bet su ponu Antanu Zabuliu buvo atsisveikinta tik daugiau nei po metų. Kodėl prireikė tiek daug laiko sureaguoti į ilgalaikę tendenciją?
- Tikrai negaliu komentuoti to, ką prieš dvejus metus sakė Hakanas. Bet žinau – ir jau sakiau tai anksčiau – kad mums reikėjo šiek tiek naujos energijos, naujos vadovybės, kad sugrąžintume „Omnitel“ į lyderio poziciją. Todėl ir įvyko pokyčiai, kuriuos iškart po jų ir aptarėme. Kaip jau sakiau, esu labai patenkintas, kaip Danas Strombergas ėmėsi veiklos. Tai be jokios abejonės labai sunki užduotis. Bet nutiko labai daug gerų dalykų. Nes pakeitėme ir kitas vadovaujančias pozicijas, taigi, vadovų komandai suteikėme naujos energijos.
Kitas dalykas – išgryninti mūsų strategiją judant į priekį. Iš dalies – ir kokie mūsų santykiai su kitais rinkos dalyviais, aiškiai žinoti, kokia mūsų pozicija rinkoje, kaip turėtume konkuruoti. Ir vienas esminis ateities konkuravimo elementas – kad esame ir būsime lyderiu 4G technologijų srityje ir būsime mobiliųjų duomenų perdavimo lyderiais. Manau, taip pat galbūt jau po metų būsime vieni iš lyderių, skatinančių naujų paslaugų atsiradimą rinkoje. Tai yra mūsų strategijos dalis.
Yra daug ką veikti ir be žmonių kaitaliojimo. Tai – tik starto linija. Bet tai, kas bus vėliau, yra svarbiausia mūsų klientams.
- Lietuvos mobiliojo ryšio rinka kelis pastaruosius mėnesius labai aktyvi – joje vyksta kainų ir kitokie karai. O „Omnitel“ tyli. Ar manote, kad teisinga tokia strategija – stovėti nuošaliai ir negauti, na, kad ir nemokamo žiniasklaidos dėmesio?
- Taip, manau, kad teisinga. Kasdien to nestebiu, nors vos ne kasdien apie tai tenka išgirsti. Mūsų kolegos rinkoje - „Tele2“ ir „Bitė“ - jie iš esmės kariauja kainomis. Jie bando būti pigesniais už konkurentą. O mano manymu, mums labai svarbu paaiškinti ne tai, kad kažkiek minučių balso pokalbių kainuos kažkiek litų, o ką galima padaryti su mobiliuoju telefonu. Ką galima padaryti už 19 litų per mėnesį. Ir ką galima padaryti sumokėjus penkis papildomus litus. Taip, tai yra pinigai, bet tai nėra milžiniški pinigai. O juk tada galima internetu klausytis muzikos ir žiūrėti filmus ir daryti kitokius dalykus. Kalbėti reikia ne apie vieneto kainą, o apie vertę. Todėl mes savo klientams stengiamės paaiškinti, kad jie norėtų turėti geriausią mobiliojo ryšio naudojimo patirtį. O gaunama tai, už ką sumokama.
Taigi, norėtume savo klientams paaiškinti, kodėl ilguoju laikotarpiu geriau pasilikti su „Omnitel“ nei visada ieškoti kas pasiūlys pigiau. Tikime, kad ilguoju laikotarpiu tai yra teisingiausias kelias pirmyn. Nes dabar aiškiai matome, kad turėdami išmanųjį telefoną, planšetinį kompiuterį ar kokį kitą įrenginį visų pirma norėsite turėti ryšį. Nuolat ir visur. Taigi, teritorijos padengimas, tinklo pralaidumas ir kokybė yra pirmas lygmuo, kuris yra būtinas.
Labai svarbu, kad kuo labiau pasikliaujame savo išmaniaisiais telefonais, kurie dabar atlieka daugybę vaidmenų – darbo kalendoriaus, elektroninio pašto, socialinių tinklų ir kitų dalykų prieigos taško – tuo labiau bent jau man, kaip vartotoju, svarbu, kad tai iš tiesų veiktų. Visur, visada ir taip gerai, kaip įmanoma.
Todėl ir bandome būti tais, kurie teikia šią geriausią patirtį. Apie tai daugiausiai norėtume kalbėti, taip „Omnitel“ ir pozicionuojame – kaip geriausią mobiliųjų paslaugų teikėją rinkoje. Nebūtinai kaip pigiausią skaičiuojant balso pokalbių minučių kainomis. Rinka nuo to jau tolsta. Be to, ir taip turite neribotus skambučių ir žinučių planus. Taigi, dabar bus telkiamasi į mobiliuosius duomenis ir mobilųjį internetą.
Kaip jau sakiau, Baltijos regionas nuo Skandinavijos šalių šiuo atžvilgiu atsilieka 18-24 mėnesius. Bet tai, kas nutiko Skandinavijoje, ilgainiui įvyks ir Baltijos šalyse. Todėl taikomės prie to, kas bus, o ne prie to, kur šiandien vyksta daugiausiai triukšmo.
- Ar manote, kad „TeliaSonera“ grupės įmonės yra pasirengusios žinučių ir skambučių paslaugų naudojimui tik per tokias paslaugas, kaip „WhatsApp“ ir panašiai?
- Iš dalies galima sakyti, kad jau esame. Nes šiandieniniuose pasiūlymuose paprastai įtraukiamas duomenų planas. O naujuose planuose, kurie į rinką patenka šiandien, paprastai turimos nemokamos balso ir žinučių paslaugos bei mokamos duomenų perdavimo paslaugos. Taigi, nesvarbu, ar norite naudotis balso ar žinučių paslaugomis – už jas jau sumokėta. Ir jeigu norite naudoti „WhatsApp“ ar bet kokią kitą paslaugą – mums tai nė kiek netrukdo. Nes tai paskatins duomenų naudojimą.
Taigi, mums visiškai netrukdo simbiozė su visomis tomis interneto aplikacijomis, nes to nori vartotojai, o mes neturime nė menkiausio ketinimo sakyti „Ne, negalite to daryti“. Sakome „Maloniai prašom“. Žinoma, naudokitės paslaugomis, kurios jums labiausiai patinka. Žvelgdami šiek tiek į ateitį, žinoma, turime galimybę integruoti kai kurias paslaugas, kurias gauname namie, kartu su savimi nešiotis ir planšetiniame kompiuteryje ar išmaniajame telefone. Turime galimybę tokias integruotas paslaugas pasiūlyti patys, kad vartotojui nereikėtų eiti į internetą ir ieškoti, kokia programėlė gali suteikti vienokią ar kitokią panašią paslaugą – pasiūlytume paketą. Vyksta fiksuoto ir mobilaus ryšio konvergencija.
Klientai dažnai klausia – kodėl gi negaliu gauti savo televizijos paslaugų tiesiai į išmanųjį telefoną, ir panašiai. Ir tai yra akivaizdi tendencija. Taigi, reziumuojant – esame tikri, kad Danas savo darbą atlieka puikiai. Labai atidžiai stebėjome, todėl matome požymių, kad įvykiai sukasi mums reikiama kryptimi. Tikime mobiliųjų duomenų ateitimi. Investuojame į 4G, į naujus dažnius. Ir taip pat tikime konvergencija, arba prieiga prie įvairių paslaugų iš įvairių įrenginių.
- Ir paskutinis trumputis klausimas – o kas nutiko su planais papildomai apmokestinti balso perdavimo internetu paslaugas Ispanijoje, kur veikia jūsų padalinys „Yoigo“?
- Tokių planų nebėra. To nebus. Nesu tikras, net ar „Yoigo“ tai išbandė, bet jokios kitos šalies padalinys to nedarys.
- Dėkoju už pokalbį.