90 proc. jaunų pirkėjų Kinijoje pirmenybę teikia vietinei produkcijai. Kinijos kompanijos vietinėje rinkoje taip pat stiprina savo pozicijas greitai suvartojamų produktų srityje. Verslininkai kalba, kad iki 1985 gimę kinai vis dar mano, kad Europoje ir JAV pagaminti produktai savo kokybe yra geresni, tačiau jaunesni pirkėjai pirmenybę jau teikia „Made in China“ gaminiams.
Kinijos jaunimas jau nemano, kad visi kiniški gaminiai yra tik prastos kokybės, o visi vakarietiški – tik geri. Dar daugiau – jie kur kas dažniau keliauja ir turi galimybę išbandyti vakarietiškus gaminius, tačiau jų vis tiek neperka. Paklausti jauni kinai dažnai atsako, kad nepastebi kokybinio skirtumo tarp vakarietiškos ir vietinės produkcijos. Tai – prasta žinia vakarų kompanijoms.
Kinijos išmaniųjų telefonų rinkoje dominuoja vietiniai prekiniai ženklai: „Huawei“, „Oppo“, „Vivo“ ir „Xiaomi“. Kita vertus, vienintelis vakarietiškas išmaniųjų telefonų gamintojas Kinijos penketuke „Apple“ vis dar turi stiprias pozicijas – užima net 37 proc. rinkos. Tačiau dar 2015 metais „Apple“ produkcija Kinijoje sudarė net 54 proc. rinkos. Kiniški išmanieji telefonai yra pigesni ir geriau pritaikyti vietinių žmonių poreikiams. Patys kinai dažnai klausia, kodėl turėtų daugiau mokėti už „Apple“, jei jie irgi surenkami čia pat?
2014 metais Kinijos automobilių gamintojai užėmė 38,4 proc. vietinės rinkos. Dabar ši dalis išaugo iki 44,5 proc., o ateityje, tikėtina, pasieks ir 65 proc. Kodėl matomas šis augimas? Nes kinai jau nebepastebi didelio kokybinio skirtumo.
Automobilis, kaip ir išmanusis telefonas, yra ne tik praktiškas daiktas, bet ir stiliaus aksesuaras, kurį žmonės dažnai naudoja savo socialiniai padėčiai ar asmeninėms savybėms pabrėžti. Turtingi kinai važinėja „Tesla“ ir „Audi“ automobiliais ne tik dėl to, kad jie patogūs, prabangūs ir pilni technologijų, bet ir norėdami išsiskirti. Dabar ir Kinų gamintojai samdo garsiausius pasaulio automobilių kūrėjus, kad vietinei rinkai pasiūlytų išskirtinio dizaino automobilius. Kai kurie jų yra pakankamai brangūs. Svarbiausia – ir jais galima išsiskirti iš minios.
Visa tai – prastos žinios Vakarų kompanijoms. Kinijos rinka labai sparčiai auga, ypač prabangių gaminių segmentas. Visas pasaulis jau ir taip perka Kinijoje pagamintus produktus, dabar prie to pratinasi ir turtingesni kinai. Tai tik kels ir stiprins šios šalies ekonomiką. Kartu didėja šansai, kad ateityje naudosime ne tik Kinijoje surinktus, bet ir kiniškais prekiniais ženklais pažymėtus produktus. Pratinkitės į „Made in China“ žymą žiūrėti su pagarba.