Štai kodėl kompanijos sprendimas atidėti pirmojo sulankstomo išmanaus telefono paleidimą rodo, kad tokie niekniekiai gali būti neverti savo kainos. „Fold“ niekada ir neturėjo atnešti didžiulių pajamų ar pelno. Tai buvo tik proga parodyti, ką gali pagaminti Pietų Korėjos bendrovė. Deja, „Samsung“ paprasčiausiai įrodė, kad, tiesa sakant, gaminti sulankstomų telefonų ji nesugeba.
Šis nevykęs produktas pasirodė praėjus šiek tiek daugiau nei dvejiems metams po sprogstančiojo „Galaxy Note 7“ – prietaiso, kuris pelnė retai pasitaikančią garbę būti uždraustam visose pasaulio oro linijose. Kaip ir buvo prognozuota, vartotojai atleido „Samsung“ ir mielai sugrįžo prie šio prekės ženklo po to, kai dulkės nusėdo.
„Samsung“ prekės ženklas tikrai galėtų apsieiti be dar vienos traumos, o ir įmonės finansams nereikia naujos rizikos. Dar vienas niekam tikęs išmanusis telefonas kompanijai pernelyg brangiai kainuotų, ir, kaip rašė mano kolega Alexas Webbas, galėtų apskritai numušti vartotojų apetitą sulankstomiems telefonams. Juo labiau, kad bendrovė uždirba krūvas pinigų kitur.
Nepamirškime, kad „Samsung“ – elektronikoje naudojamų nepamainomų komponentų, tokių kaip ekranai ir atminties lustai, pasaulinė lyderė. Tiesa, šie verslai cikliški ir nestabilūs, tačiau „Samsung“ patikimumas leidžia kompanijai ir toliau uždirbti pinigus, kai smulkesni konkurentai finansiškai nusvyla arba išplaukia pilvu į viršų.
Pavyzdžiui, „Samsung“ lustų verslas praėjusiais metais sudarė 76 proc. bendrovės veiklos pajamų, nepaisant to, kad tik 32 proc. biudžeto pajamų. Kita vertus, telefonai sudarė mažiau nei 18 proc. veiklos pelno ir 36 proc. pardavimų.
Ši vidaus tiekimo grandinė yra konkurencinis pranašumas, kuriuo negali pasigirti jokia kita kompanija pasaulyje.
Tam, kad maksimaliai tuo pasinaudotų, „Samsung“ turėtų labiau orientuotis į patikimų produktų gaminimą, užuot bandžiusi išsidirbinėti su naujomis, nepatikrintomis technologijomis.
Kompanijos ilgametis konkurentas „Apple Inc.“ – puikus tokios strategijos pavyzdys. „Apple“ retai pasitelkia naujas technologijas ir ramiai sau stebi, kol kiti bando vartytis su OLED ekranais, veido atpažinimo technologijomis ir 4G. Kai „iPhone“ pagaliau pasiveja konkurentus, visos jo funkcijos veikia nežagsėdamos.
Kartu su akylai saugoma „iOS“ ekosistema, šis nuobodus (dovanok man, „Apple“), bet patikimas produktas vartotojams leidžia jaustis patogiai, žinant, kad naujausias „iPhone“ nereikš lošimo loterijoje. Daugiausia problemų dėl produktų „Apple“ patyrė tada, kai įsibrovė į ne savo teritoriją (prisiminkite visus tuos nemalonumus su antenomis ir įbrėžimais).
Dabar, kai išmaniųjų telefonų verslas pasidarė kaip niekada blankus, gamintojai gundosi pamėginti praplėsti ribas vien tam, kad sukeltų jaudulį. Tačiau dauguma vartotojų nori produkto, kuris veikia, o ne tokio, kuris jaudina.
Vasario mėnesį rašiau, kad „Samsung“ ir „Huawei Technologies Co.“ sulankstomi telefonai, kainuojantys 2000–2600 dolerių, bus panašesni į koncepcinius produktus nei į vartojimui paruoštus įrenginius. Tuomet dar nė nežinojau, kad „Fold“ bus apniktas visokių problemų.
Atsigavęs po sprogstančių telefonų sagos, „Samsung“ turėtų būti atsargus, kad vartotojai neimtų burbėti: „Tik kvailys lipa ant to paties grėblio du kartus.“