Šitaip išbandoma programa, kurios pagrindu automobilių savininkai gaus metinę kompensaciją, kuria galės padengti viešojo transporto išlaidas.
Vairuotojams bus išmokami 3 tūkst. svarų per metus, jei jie sutiks iškeisti savo automobilį į viešąjį transportą. Tokiu būdu šalies vyriausybė ketina kovoti su per dideliu automobilių kiekiu gatvėse ir oro tarša.
Leidinys „Times“ praneša, kad šiemet bus pradėta bandomoji vyriausybės finansuojama programa, kurios pagrindu vairuotojams, kurie atsisakys automobilio ir vietoj jo naudosis viešuoju transportu, elektromobilių ar dviračių nuomos paslaugomis, kasmet bus išmokama 2 tūkst. svarų (apytikriai 2,3 tūkst. eurų) ir 3 tūkst. svarų (3,5 tūkst. eurų) kompensacija.
Programos dalyviams kompensacija bus išmokėta į kelionės bilietų ar išmaniojo telefono programėlių sąskaitą, ir gautus pinigus galima bus panaudoti įvairiam ekologiškam transportui.
Šis projektas yra 20 mln. svarų (apytikriai 23,4 mln. EUR) vertės JK vyriausybės ateities Judumo programos dalis ir bus pradėtas įgyvendinti Koventryje, vėliau – Vakarų Midlandse (12 savivaldybių), o ilgainiui ir kitose šalies dalyse, jei bandomasis laikotarpis parodys, kad programa sėkminga.
Tikimasi, kad bandomuoju laikotarpiu laikinai atsisakyti savo automobilių sutiks daugiau nei 100 vairuotojų ir pavyks įvertinti, kiek reikės lėšų, norint įtikinti gyventojus visam laikui pakeisti savo keliavimo įpročius.
Jei programa pasiteisins ir Jungtinėje Karalystėje bus įvesta visam laikui, iš pradžių lėšos kompensacijoms bus imamos iš mokesčių mokėtojų pinigų, o vėliau bus siekiama gauti ilgalaikį finansavimą iš privačių įmonių, tokių kaip elektromobilių klubai, autobusų ar geležinkelio bendrovės.
Šių metų pradžioje paskelbtais duomenimis, kelių perpildymas ir eismo spūstys Jungtinei Karalystei 2018 m. kainavo 7,9 mlrd. svarų (apytikriai 9,22 mlrd. EUR) – vidutiniškai 1317 svarų (apytikriai 1538 EUR) vienam vairuotojui.
Koventrio miesto tarybos transporto ir inovacijų skyriaus vadovas Johnas Seddonas pasakė leidiniui „Times“, kad ši bandomoji programa panaši į anksčiau taikytas senų automobilių atsisakymo programas.
Vis dėlto ne visi tiki, kad naujoji programa bus veiksminga – kai kurios grupės abejoja jos veiksmingumu. Andrea Lee iš aplinkos apsaugos teisės grupės „ClientEarth“ pareiškė, kad ši programa parodo, jog būtina imtis veiksmų nacionaliniu lygmeniu.